روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد - شماره 4639

حضور ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در راهیان نور بدون هیچ حادثه


 آیین تجلیل از دست‌اندرکاران و برگزیدگان «راهیان نور» و «راهیان پیشرفت» با سخنرانی جمعی از مسئولان ارشد نظامی برگزار شد.
سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در این آیین اظهار کرد: ۱۳ سال پیش قرارگاه مرکزی راهیان نور دریایی را تشکیل دادیم. ذیل این قرارگاه مرکزی، ۵ قرارگاه تشکیل شد و شاهد برکات قابل توجهی در زمینه راهیان نور دریایی بودیم.
وی افزود: ما طی یک سال در یادمان والفجر ۸ میزبان بیش از ۹۵ هزار زائر بودیم و در راهیان پیشرفت هم بیش از ۳۰ هزار دانشجو و نخبه را در مناطق دریایی پذیرا شدیم.
در ادامه این نشست سردار قاسم قریشی جانشین فرمانده بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور نیز اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین با اجرای دو عملیات بزرگ راهیان نور و پیشرفت سعی کرده است که جوانان و عموم مردم را با تلاش‌های رزمندگان در دفاع‌مقدس و همچنین پیشرفت‌های کشور آشنا کند و با اعزام بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر روز در قالب راهیان نور و راهیان پیشرفت در سال گذشته توانستیم به عزیزانی که مشتاق زیارت سرزمین نور و همچنین اردوهای پیشرفت کشور بودند، خدمت‌رسانی کنیم. وی افزود: استقبال و علاقه بیش از این میزان است اما به‌دلیل برخی محدودیت‌ها و مطابق با زیرساخت‌های موجود، اعزام‌ها را محدود کردیم که باعث شد متأسفانه بخش عظیمی از علاقه‌مندان از حضور در این اردوها محروم شوند.
سال گذشته هیچ حادثه‌ای در راهیان نور رخ نداد
سردار مجید سوری دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج هم در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۶۵ هزار نفر به شکل خانوادگی در راهیان نور شرکت کردند. امسال نیز ۵۰ رویداد مرتبط با راهیان نور برگزار می‌شود. سال گذشته اردوهای راهیان نور با خودروهای شخصی در دستور کار قرار گرفت و اردوهای راهیان نور رویدادمحور مثل بازدید از منطقه «بازی‌دراز» هم در دستور کار قرار دارد.
وی تأکید کرد: سال گذشته شاهد هیچ حادثه تلخ سانحه‌ای و امنیتی در جریان برگزاری اردوهای راهیان نور نبودیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه