روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد - شماره 4638

«مسافری از گانورا» در راه چین


 «مسافری از گانورا» راهی ششمین جشنواره جهانی کودکان پکن شد.
انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» به کارگردانی احمد علمدار و تهیه کنندگی محمدحسین علمدار در بخش رقابتی ششمین دوره «جشنواره جهانی کودکان پکن» که از ۲۲ تا ۲۸ جولای برابر با دوم تا هشتم مرداد ماه سال جاری در پکن چین برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آید و با سایر فیلم‌های حاضر در جشنواره برای کسب جایزه «گل طلایی» رقابت خواهد کرد.
این جایزه با حمایت کمیته علوم و آموزش کودکان که بزرگترین انجمن ترویج فرهنگ و هنر کودکان در کشور چین است، برگزار می‌شود که نخستین بار در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد.
اکنون بعد از گذشت ۶ سال، این جشنواره به بزرگترین جشنواره فیلم مختص به کودکان در کشور چین تبدیل شده است و امسال برنامه های جنبی ترویجی و متنوعی به جشنواره اضافه شده است.
«جشنواره جهانی فیلم کودک پکن» جشنواره‌ای غیرانتفاعی است که توسط بنیاد صلیب سرخ چین حمایت می‌شود و هرساله بیش از پنج میلیون کودک و نوجوان، مخاطب آنلاین این جشنواره هستند. همچنین نمایش فیلم‌ها به صورت فیزیکی در سینماها، مدارس و مراکز هنری انجام می‌پذیرد.
پخش بین‌الملل این انیمیشن بر عهده مرکز بین الملل سوره است.

با حکم هیأت‌مدیره مرکزی؛
محمد بهرامی سرپرست خانه تئاتر شد
 طی حکم هیأت‌مدیره مرکزی خانه تئاتر، محمد بهرامی به عنوان سرپرست این خانه انتخاب شد.
به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر، هیأت‌مدیره خانه تئاتر در جلسه روز شنبه ۲۳ تیر محمد بهرامی عضو هیأت‌مدیره خانه تئاتر و مدیر روابط عمومی را به عنوان سرپرست خانه تئاتر منصوب کرد.
در متن حکم هیأت‌مدیره خانه تئاتر آمده است:
«جناب آقای محمد بهرامی
با سلام
احتراما به اطلاع می‌رسانیم پیرو مصوبه هیأت‌مدیره مرکزی خانه تئاتر مورخه ۱۴۰۳/۰۴/۲۳ حضرتعالی را به عنوان سرپرست خانه تئاتر تا انتخاب مدیرعامل جدید در خانه تئاتر منصوب می‌نماییم.
از خداوند منان برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.»

برای تاثیر در تار و پود فرهنگ؛
فرانسیس فورد کاپولا
 یک جایزه دیگر می‌گیرد
  با معرفی برندگان جوایز مرکز کندی ۲۰۲۴ روشن شد کاپولا چهره سینمایی این جایزه خواهد بود.
به گزارش ورایتی، فرانسیس فورد کاپولا کارگردان برنده اسکار امسال در مرکز کندی تجلیل می‌شود.
کاپولا که به تازگی با جدیدترین فیلمش «مگالوپولیس» در جشنواره فیلم کن حضور داشت، در بیانیه‌ای از اینکه در طول زندگی حرفه‌ای خود با هنرمندان بزرگ و افرادی فوق‌العاده همکاری کرده ابراز خوشوقتی کرد و افزود: هرگز یادگیری را متوقف نکردم و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که در کنار کسانی قرار بگیرم که به من الهام بخشیدند، به کسانی که به آنها نگاه کردم و در زمان‌های تاریک به من دلگرمی دادند.
گروه راک «گریت فول دد»، بانی رایت، خواننده و ترانه‌سرای برنده گرمی، آرتورو ساندوال نوازنده جاز و تئاتر آپولو همراه کاپولا از دریافت کنندگان جایزه ۲۰۲۴ مرکز کندی هستند. هر یک از این چهره‌ها برای دستاوردهای هنری خود بارها تجلیل شده‌اند. مرکز افتخارات کندی، از سال ۱۹۷۸ هر سال افرادی که تار و پود فرهنگ را از طریق هنرهای نمایشی بسط داده‌اند، شناسایی و تجلیل می‌کند. مریل استریپ در سال ۲۰۱۱ دریافت کننده این جایزه بود و پس از وی در سال‌های بعد داستین هافمن، شرلی مک لین، تام هنکس، جورج لوکاس، آل پاچینو، نورمن لیر، سالی فیلد دیگر دریافت کنندگان این جایزه در بخش سینمایی آن بودند. بیلی کریستال سال پیش این جایزه را از دست رابرت دنیرو دریافت کرد و کوین هارت چهره دیگری بود که با این جایزه تجلیل شد.
مراسم اهدای این جایزه در مرکز کندی امسال ۸ دسامبر (۱۸ آذر) برگزار می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه