روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير - شماره 4637

کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با

فشار دولت بعدی بایدن بر ایران کمتر از فشار دولت ترامپ نخواهد بود

  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: اگر بایدن مجددا رئیس جمهور آمریکا شود فشار تحریم ها را بر ایران به نسبت دولت اول بیشتر می کند به طوری که می توان پیش بینی کرد درخصوص صادرات نفت ایران نیز فعالیت هایی انجام می دهد که به نفع ما نیست.
دکتر علی بیگدلی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص موضوع نگاه ترامپ در صورت روی کار آمدن به مسائل منطقه علی الخصوص، ایران و تحریم ها، اسرائیل و غزه گفت: ترامپ شبیه به نتانیاهو فردی محافظه‌کار است. شاهد هستیم کابینه نتانیاهو راست مذهبی افراطی است، از آن سو چنین خصوصیاتی در جمهوری خواهان و در شخص ترامپ وجود دارد چرا که ترامپ فردی مذهبی به شمار می رود بنابراین از برخی جهات بسیار شبیه و نزدیک به هم هستند.
وی در این باره یادآور شد: اینکه ترامپ در آمریکا مایل به جلوگیری از سقط جنین است ناشی از مذهبی افراطی بودن وی است بنابراین در صورت روی کار آمدن ترامپ با توجه به اینکه نظرسنجی ها از این موضوع پرده برداشته اند که بعد از ترور نافرجام و سوء قصدی که به ترامپ صورت گرفت اگر وی به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب شود قطعا سیاست های قبلی در دولت پیشین خود را دنبال خواهد کرد.
وی در این باره یادآور شد: در صورتی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب شود مسائلی که درباره ایران در دولت پیشین خود دنبال کرد را قطعا ادامه می دهد، یعنی همان سیاست گذشته را برعلیه ما با تهدید ایران و تشدید تحریم ها  دنبال خواهد کرد.
وی در این باره افزود: مردم ایران از تشدید تحریم ها توسط ترامپ وفعالیت های او علیه ایران دل خوشی ندارند بنابراین درمورد ایران و اسرائیل همان رویه های قبلی را ادامه خواهد داد و به نظر نمی رسد چندان از مردم غزه حمایتی به عمل بیاورد.
علی بیگدلی استاد سیاست خارجی و مسائل بین الملل در خصوص وقایعی که با روی کار آمدن مجدد آقای بایدن در پیش رو خواهیم داشت، گفت: در صورتی که بایدن به عنوان دومین مرتبه روی کار بیاید نباید شک داشته باشیم که قطعا رویه اش را درباره رفتار با ایران مورد بازنگری جدی قرار می دهد.
وی در این باره تصریح کرد: اگر بایدن مجددا رئیس جمهور آمریکا شود فشار تحریم ها را بر ایران به نسبت دولت اول بیشتر می کند به طوری که می توان پیش بینی کرد درخصوص صادرات نفت ایران نیز فعالیت هایی انجام می دهد که به نفع ما نیست. وی در این باره بیان داشت: به عنوان مثال وی می تواند چین را تحت فشار قرار دهد تا از ایران نفت نخرد و ایران را تحت منگنه بیشتری قرار دهد. به   هر حال چه بایدن چه ترامپ روی کار بیایند به نفع ما نیست مگر اینکه رویه و نوع نگاه خود را به فضای بین الملل باید تغییر دهیم و با لغو تحریم ها راه را برای جلوگیری از تشدید فشارها بر ایران باز کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه