روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ شنبه ۳۰ تير - شماره 4636

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری تحت عنوان «بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب»


  رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش طرح بسته حمایتی معیشتی خانوار رئیس جمهور منتخب هشدار داد.
سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و شکواییه‌های قضایی واصله به پلیس فتا و گزارشات مردمی متعدد دریافتی مشخص شد که مجرمان سایبری این‌ بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند و در همین راستا نیز اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده برای کاربران کرده‌اند.
وی با بیان اینکه ارسال لینک‌های آلوده با عناوین مختلف یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است، اظهارکرد:‌این افراد همواره امنیت مالی و داده هموطنان را تهدید می‌کنند و بارها و بارها در ارتباط با این موضوع هشدارهای لازم  به هموطنان داده‌ شده است. خوشبختانه در ارتباط با این ترفند نیز تعداد زیادی گزارشات مردمی را از طریق سر شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا دریافت کردیم که هموطنان این فرایند مجرمانه را به پلیس فتا گزارش کردند.
پاشایی گفت: اما متاسفانه همچنان در مواردی شاهد فریب خوردن تعدادی از کاربران و تشکیل پرونده‌های قضائی در این خصوص نیز هستیم. از این رو لازم است که هموطنان گرامی همواره باید آگاه باشند که به هیچ عنوان فریب این پیامک که از طریق سر شماره شخصی یا از طریق پیام رسان‌های بومی و غیربومی برایشان ارسال شده را نخوردند و از کلیک بر روی لینک مندرج در آن پرهیز کنند. در مواردی حتی چنین پیام‌هایی با سوء‌استفاده از نام دوستان و آشنایان برای کاربران ارسال می‌شود که به این موارد هم نباید توجه کرد.

دستور دادستانی تهران برای برخورد با گران‌فروشی در فرودگاه‌های‌ مهرآباد و بین‌المللی امام خمینی
  دادستانی تهران دستوراتی برای برخورد قاطع و قانونی با گرانفروشی اجناس در پایانه‌های فرودگاه‌های مهرآباد و بین المللی امام خمینی (ره) صادر کرد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در راستای حفظ حقوق هم‌میهنان و صیانت از حقوق عامه، دادستانی تهران دستوراتی در راستای نظارت مستمر بر قیمت گذاری اجناس و اقلام در پایانه‌های فرودگاه‌های مهرآباد و بین‌المللی امام خمینی (ره) و برخورد قاطع و قانونی با متخلفان صادر کرد.
صالحی در ادامه افزود: این دستور در پی گزارش‌های متعدد واصله مبنی بر گرانفروشی و عدم نظارت بر قیمت گذاری اجناس و اقلام در ترمینال‌های شماره ۲ و ۴ فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و همچنین احصای موارد تخلف در پی بازدیدهای صورت گرفته از سوی معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه فرودگاه‌ها از اماکن، فروشگاه‌ها و غرفه‌های ارائه کننده اجناس و اقلام در دو فرودگاه موصوف، صادر شده است.
دادستان تهران با بیان اینکه در این بازدیدها، موارد متعددی از قبیل نبود یا ضعف بازرسی و عدم نظارت کافی بر قیمت گذاری اجناس و اقلام و در نتیجه گرانفروشی، فروش خودسرانه و بی اعتنایی به قیمت مصرف کننده مندرج بر کالا از طریق سوءاستفاده از اضطرار مسافران، مشاهده و مستند گردید؛ اظهار داشت: کلیه موارد فوق الذکر طی مکاتبه‌ای به سازمان تعزیرات حکومتی منعکس و بر ضرورت افزایش بازرسی‌های ادواری، برخورد قانونی با متخلفان و آگاه سازی مسافران از حقوق خود، تأکید شد.

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛
جمع‌آوری مدارس کانکسی
بالای ۱۰ نفر جمعیت تا مهرماه
  معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۴ میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی این وزارتخانه اضافه شد گفت: مهر امسال مدارس کانکسی بالای ۱۰نفر جمعیت در کشور نخواهیم داشت.
مصطفی پردلی، معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: در حوزه مدرسه سازی در دولت سیزدهم، در این سه سال برای حدود ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و آینده ساز این کشور فضای آموزشی نوساز به بهره‌برداری رسید که حدود ۶۰ درصد این پروژه‌ها ۴ تا ۱۲ کلاسه بوده‌اند و مجموعا ۴ میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی آموزش و پرورش اضافه شد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه از این بین ۹۰ درصد فضاها آموزشی و ۱۰ درصد ورزشی و پرورشی بوده‌اند آورده است: آموزش و پرورش دولت سیزدهم مدرسه ۱ تا ۳ کلاسه هم ساخته است و این مدارس در مناطق کمتر برخوردار با جمعیت دانش آموزی پایین بوده‌اند به طوری که در مهر امسال مدارس کانکسی بالای ۱۰نفر جمعیت در کشور نخواهیم داشت و این مشی شهیدجمهور بود که در دور دست‌ترین نقاط هم مسئله عدالت رعایت شود.
پردلی در پایان نیز آورده است: برای این کار بزرگ باید به خیرین عزیز و همکاران سازمان نوسازی مدارس خسته نباشید گفت‌. همچنین باید دانست هر کار کوچکی در آموزش وپرورش بزرگ‌ترین است حتی به اندازه یک آجر(چه برسد به ساخت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در ۳سال) چرا که آینده این کشور در همین مدارس ساخته می‌شود.

رییس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد؛
ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده و تهیه شجره نامه ایرانیان
  رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تلاش سازمان برای توسعه سامانه مدیریت اطلاعات خانوار، روند تسریع و تسهیل پاسخگویی به استعلامات هویتی را تشریح کرد.
هاشم کارگر در تشریح روند افزایش سرعت در احراز هویت و ارائه خدمات الکترونیک و هوشمند گفت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع احراز هویت افراد، پاسخگوی استعلامات هویتی مراجعه کنندگان دستگاههای اجرایی است لذا در راستای سرعت بخشی به ارائه این خدمات به سمت خدمات الکترونیک و هوشمند گام برداشته است.
وی افزود: در حقیقت سازمان ثبت احوال کشور با ایجاد سامانه های برخط پاسخگوی استعلامات دستگاههای اجرایی است. احراز هویت الکترونیکی، بر اساس الگوریتم‌های رمزنگاری شده و به دلیل سرعت و دقت بیشتر در تایید هویت در مقایسه با روش های سنتی، به ویژه در زمینه هایی مانند تجارت الکترونیک ، بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات اینترنتی موجب ارائه خدمات آسان تر و سریعتر به متقاضیان شده است.
وی ادامه داد: اجرای این فرآیند باعث کاهش عملیات های دستی و اشتباهات انسانی و افزایش امنیت در فرآیند شناسایی متقاضیان شده است.
رییس سازمان ثبت احوال کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع مدیریت اطلاعات خانوار اشاره کرد و افزود: یکی از نیازهای اصلی کشور برای برنامه ریزی ، توسعه و عدالت در ارائه خدمات مطلوب ، شناسایی اطلاعات خانواده های ایرانی در کنار اطلاعات هویتی اشخاص است.
کارگر تاکید کرد: در راستای وظایف و تکالیف قانونی طرح ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و برای پوشش روابط سببی و نسبی این سازمان بر اساس داده های موجود و توان داخلی نسبت به ایجاد و ارائه سرویس پایه اطلاعات خانواده اقدام شد.
وی ادامه داد: در این پایگاه علاوه بر ایجاد درختواره خانواده و شجره نامه ایرانیان که از طریق سامانه سهیم قابل مشاهده است و دستگاههای اجرایی با بهره برداری از این پایگاه خدمات مطلوب تری به مراجعین ارائه می کنند.

افزایش نسبی دمای هوای تهران طی امروز و فردا
  اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش نسبی دما در سطح استان طی روزهای شنبه و یکشنبه (۳۰ و ۳۱ تیرماه) خبر داد.
براساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
امروز پیرو هشدار سطح زرد ۲۷ تیرماه، در ساعات بعدازظهر تا شب، در ارتفاعات، (به خصوص ارتفاعات شرقی استان و فیروزکوه) افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده باران و رعد و برق و در نیمه جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و احتمال خیزش موقتی گرد و خاک موردانتظار است.
همچنین روزهای شنبه و یکشنبه افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.
طبق این گزارش، آسمان تهران امروز (۳۰ تیرماه) صاف تا کمی ابری از بعدازظهر افزایش باد، با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۳۱ تیرماه) صاف از بعدازظهر افزایش باد در شب وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌ استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه