روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۳۰ تير - شماره 4636

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

تبعات روی کار آمدن ترامپ در مسائل فلسطین و غزه اثرگذار خواهد بود


  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: با اینکه ترامپ اصولا عادت دارد خود را ضد جنگ نشان دهد ممکن است ترامپ بر اسرائیل برای پایان دادن به جنگ فشار بیاورد اما بر خلاف قاعده به سایر خواسته‌های اسرائیل از جمله به رسمیت نشناختن دو دولت و کمک‌های نظامی بی‌حد و حساب به اسرائیل ادامه می دهد ولی ممکن است باعث پایان یافتن جنگ اسرائیل در غزه شود.
رحمان قهرمان پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات در خصوص اثرات روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و تاثیراتی که انتخاب وی در آینده رژیم صهیونیستی و جنگ غزه به جا خواهد گذاشت؛ گفت: ترامپ در دور قبلی که عهده دار ریاست جمهوری آمریکا بود به عینه نشان داد که از خط قرمزهای آمریکا در خصوص مسائل اسرائیل و منطقه عبور می کند، از آنجمله می توان به مساله  انتقال سفارت از تل آویو به اورشلیم که از جمله  خط قرمزهای آمریکا بود اشاره کرد.
وی در این باره تصریح کرد: ترامپ در دولت قبلی خود فعالیت هایی صورت داد که مساله ساز بود مثل انتقال سفارت از تل آویو به اورشلیم که وی مقدمات کار را آماده کرد و چند کشور آمریکای لاتین نیز وی را تایید کردند.
رحمان قهرمان پور تصریح نمود: از جمله سایر فعالیت های ترامپ دردوران ریاست جمهوریش می توان بر حاکمیت اسرائیل بر تپه های جولان که همواره جزء خط قرمزهای آمریکا بوده اشاره کرد.
رحمان قهرمان پور کارشناس و تحلیلگر مسائل آمریکا گفت: با اینکه در دولت های قبل از ترامپ چنین کاری صورت داده نشده بود اما ترامپ آمد و حاکمیت اسرائیل بر تپه‌های جولان را به رسمیت شناخت، بنابراین در صورت روی کار آمدن ترامپ در راستای بحث پیوند مسیحیان انجیلی با یهودی‌ها شاهد حمایت بیشتر ترامپ از اسرائیل خواهیم بود.
وی در این باره معتقد است: مسئله دو دولتی که آقای بایدن تلاش می‌کند آن را در اراضی اشغالی مطرح کند، یعنی تشکیل دو دولت اسرائیلی و فلسطینی به نظر من با روی کار آمدن ترامپ به محاق یا به نوعی به حاشیه خواهد رفت در حالی که بریتانیا و اروپا روی این مسئله حساب باز کرده‌اند.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل یادآور شد: در چنین وضعیتی مسئله دو دولت به حاشیه می‌رود. با اینکه ترامپ اصولا عادت دارد خود را ضد جنگ نشان دهد ممکن است ترامپ بر اسرائیل برای پایان دادن به جنگ فشار بیاورد اما بر خلاف قاعده به سایر خواسته‌های اسرائیل از جمله به رسمیت نشناختن دو دولت و کمک‌های نظامی بی‌حد و حساب به اسرائیل ادامه می دهد ولی ممکن است باعث پایان یافتن جنگ اسرائیل در غزه شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه