روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير - شماره 4635

در بهار امسال؛

6/1 رشد تولید فولاد به افت تبدیل شد


 آمار تولید کل زنجیره آهن و فولاد کشور در مجموع سه ماهه سال جاری نشان می‌دهد که میزان رشد ۱.۶ تولید فولاد در دو ماهه امسال در مجموع سه ماهه بالعکس شده و افت ۱.۶ درصدی را رقم زده است؛ این درحالی است آمار تولید کنسانتره سنگ‌آهن در بهار امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته رکورد زده و ۱۷.۱ درصد، افزایش تولید داشته است.
به گزارش کائنات، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مجموع سه ماهه ابتدایی سال جاری، تولید کنسانتره سنگ‌آهن بیشترین رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است؛ طی این مدت ۲۰ میلیون و ۲۳ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید شده که نسبت به آمار تولید آن در مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۷ میلیون و ۹۲ هزار تن، ۱۷.۱ درصدی را نشان می‌دهد.
پس از آن طی این مدت، بالغ بر ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (۱۱ میلیون و ۳۶۲ هزار تن) آهن اسفنجی تولید شده که ۱۴ درصد بیش از ۹ میلیون و ۹۷۴ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته است.
در مدت مذکور سال جاری ۱۸ میلیون و ۵۱۲ هزار تن گندله سنگ‌آهن تولید شده که نسبت به ۱۷ میلیون و  ۵۸۰ هزار تن تولیدی در بهار  سال گذشته، ۵.۳ درصد بیشتر است.
در سه ماهه نخست سال، به ترتیب سه میلیون و ۳۱۶ هزار تن مقاطع طویل فولادی و دو میلیون و ۷۱۲ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که در مقایسه با سه میلیون و ۴۱۳ هزار تن مقاطع طویل و دو میلیون و ۵۴۴ هزار تن مقاطع تخت تولید شده، تولید مقاطع طویل ۲.۸ درصد افت کرده اما تولید مقاطع تخت ۶.۶ درصد رشد کرده است.
تولید محصولات فولادی از پنج میلیون و ۹۵۷ هزار تن در سه ماهه سال گذشته، به شش میلیون و ۲۸ هزار تن رسیده و بدین ترتیب ۱.۲ درصد رشد تولید را رقم زده است.
در نهایت تولید فولاد میانی همان میزان رشد تولیدی که در دو ماهه امسال تجربه کرده در سه ماهه امسال افت تولید را ثبت کرده است و در حالیکه در بهار سال گذشته تولید ۹ میلیون و ۱۷۵ هزار تنی داشته، این میزان در بهار امسال به حدود ۹ میلیون تن رسیده است.

رونق کسب و کار با طرح الماس موسسه اعتباری ملل
 موسسه اعتباری ملل به منظور رونق کسب و کار واحدهای تولیدی، بازرگانی و خدماتی نسبت به ارائه طرح الماس ملل اقدام نموده است.
به گزارش کائنات، موسسه اعتباری ملل در راستای توان فروش صاحبان کسب و کار نسبت به ارائه طرح الماس ملل اقدام کرده است.
این گزارش می‌افزاید که در طرح الماس ملل به اشخاص دارای مجوز فعالیت اقتصادی که در موسسه اعتباری ملل حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت دارند بر اساس کارکرد حساب سه ماهه تسهیلات مرابحه تا سقف ۵۰ میلیارد ریال پرداخت می گردد.
گفتنی است در این طرح امتیاز ویژه ای برای صاحبان کسب و کاری که حساب متصل یه پایانه های فروشگاهی(pos) دارند و همچنین برای متخصصین(گروه پزشکی و غیر پزشکی) از جمله افزایش امتیاز میانگین و تسهیل در وثایق، تضامین مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه