روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ شنبه ۲۳ تير - شماره 4633

دادگستری استان تهران:

پیش فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی مجازات دارد


  معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیامکی اعلام کرد که پیش فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی، مجازات دارد.
متن پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در این باره به شرح  زیر است:
اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی نمایند، به «حبس» یا «پرداخت جزای نقدی» محکوم می‌شوند.

در پی آتش‌سوزی در منطقه خائیز
پیگیری سرپرست ریاست‌جمهوری
 برای مهار حریق در جنگل‌های زاگرس
  سرپرست ریاست جمهوری در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیر کشور، رئیس جمعیت هلال احمر و استاندار کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس را بررسی کرد.
محمد مخبر در گفتگو با وزیر کشور، بر بسیج ظرفیت‌های دو استان درگیر در آتش‌سوزی منطقه خائیز در جنگل‌های زاگرس و همچنین تأمین و ارسال تجهیزات لازم از جمله بالگردها و هواپیماهای آبپاش تاکید کرد. وی همچنین در ارتباط تلفنی با رئیس جمعیت هلال احمر سازماندهی نیروهای مردمی و بهره‌گیری از داوطلبان محلی و امدادگران خبره برای تسریع در کنترل دامنه آتش‌سوزی در مناطق درگیر را ضروری دانست. سرپرست ریاست‌جمهوری همچنین از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا با آمادگی کامل همه دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان به صورت شبانه‌روزی برای مهار حریق در این منطقه و جلوگیری از تسری آن به سایر مناطق بکوشند و گزارش‌های لازم را برای جبران خسارات وارده ارسال کند. مسئولان مربوطه در این تماس‌های تلفنی به تشریح آخرین وضعیت مناطق درگیر در آتش‌سوزی پرداختند و از آمادگی همه‌جانبه دستگاه‌های ذیربط برای تسریع در مهار این حادثه خبر دادند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد؛
علت توزیع نشدن شیررایگان
 در برخی مدارس غیردولتی
  رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید دوگانگی‌های کاذب خدمات بین مدارس دولتی و غیردولتی وجود داشته باشد، توضیحاتی در خصوص ارائه کرد. احمد محمودزاده با بیان اینکه سازمان مدارس غیردولتی تعهدی در تامین شیر مدارس ندارد گفت: بین مدارس دولتی و غیردولتی تفاوتی در نظام تعلیم و تربیت کشور وجود ندارد، همه دانش‌آموزان، دانش‌آموزان آموزش و پرورش هستند و هر برنامه‌ای که در مدرسه دولتی انجام می‌شود، در مدارس غیردولتی نیز اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه نباید دوگانگی‌های کاذب خدمات بین مدارس دولتی و غیردولتی وجود داشته باشد افزود: همه دانش‌آموزان و همه مدارس تحت نظر آموزش و پرورش هستند و همه برنامه‌ها طبق سیاست‌های ابلاغی از جمله آزمون، درس و کتاب درسی در آن‌ها یکسان اجرا می‌شود. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در مورد توزیع نشدن شیر در برخی مدارس غیردولتی گفت: در طرح توزیع شیر گاهی طعم شیر به مذاق تعدادی از دانش‌آموزان نیست مثلا در روستاها، شیر در دسترس و طبیعی‌تر است به همین دلیل مقداری از سهمیه در نظر گرفته شده عودت می‌خورد و این دلیلی از جهت توزیع نشدن شیر در مدارس غیردولتی نیست. محمودزاده با بیان اینکه زمانی که بحث توزیع شیر در مدارس، در دولت مطرح شد، فرقی بین مدارس دولتی و غیردولتی بیان نشد گفت: مدارس غیردولتی یک ظرفیت کمک کننده به آموزش و پرورشند که باید از ظرفیت‌های آنان استفاده کرد. وی با بیان اینکه بحث توزیع شیر از طریق مدیران استان‌ها و مدیران مناطق استان‌ها پیگیری می شود اظهارکرد: چندین جلسه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شده و امسال نیز موضوع در برنامه وزارتخانه پیگیری می‌شود.

مدیرکل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست:
محیط‌بانان مناطق حفاظت‌شده
 تعامل بیشتری با جوامع محلی داشته باشند
  مدیرکل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم تعامل بیشتر محیط‌بانان مناطق حفاظت‌شده با جوامع محلی تاکید کرد.
سید علی‌اصغر حسینی‌شکرآبی در بازدید از مناطق حفاظت‌شده و پروژه‌های زیست محیطی خوزستان که روز گذشته (۲۲ تیرماه) انجام شد، اظهار کرد: حفاظت از عرصه‌های حفاظت‌شده مورد تاکید است. وی با اشاره به منطقه حفاظت‌شده شیمبار افزود: محیط‌بانان مناطق حفاظت‌شده باید تعامل بیشتری با جوامع محلی داشته باشند و از آن‌ها در راستای حفاظت و نگهداری از عرصه‌های طبیعی مشارکت کنند. مدیرکل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از پارک ملی دز نیز از برخی تعارضات که در منطقه اتفاق افتاده بازدید کرد. وی در دیدار با محیط‌بانان منطقه در خصوص خواسته‌ها و مشکلات آن‌ها گفت‌وگو کرد و در رابطه با پروژه‌های عمرانی که در اطراف مناطق در حال انجام است با رییس پارک ‌ملی دز گفت‌وگو کرد و مسئولان منطقه نیز گزارشی از پیگیری‌ها و اقدامات انجام‌شده گزارش دادند.
در جریان بازدید از تالاب شیمبار، داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در خصوص اهمیت زیست محیطی منطقه و پروژه‌هایی که در راستای نگهداشت بیشتر آب در تالاب انجام شده گزارشی ارائه کرد و گفت: تاثیر این سازه در منطقه باعث افزایش آب‌های زیر زمینی و تاخیر در خشک شدن  تالاب شده است.

یک فعال محیط زیست:
۴۰ تا ۵۰ درصد خائیز در آتش سوخت!
  یک فعال محیط زیست گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از منطقه حفاظت شده خائیز در آتش سوخت. «جواد هادی اصل» افزود: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کوه خائیز در آتش سوخت اگر جلوی آن گرفته نشود خائیز نابود می شود. وی اظهار کرد: در آتش سوزی سال ۹۹ منطقه حفاظت شده پاییز به طور کامل حضور داشتم اما حجم، آسیب ها و خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی بیشتر از آتش سوزی سال ۹۹ است. این فعل محیط زیست تصریح کرد: قسمت اصلی خائیز ضلع غربی و محدوده تنگ تکاب است که در تلاش هستیم تا آتش به این محدوده و حیات وحش سرایت نکند. هادی صل تاکید کرد: از مردم و مسئولان انتظار داریم ضمن تشکر از زحمات این چند روز که کمک کردند هم اکنون بیش از پیش نیازمند کمک شما هستیم. وی بیان کرد: البته باتوجه به اینکه آتش از شهرستان بهبهان استان خوزستان شروع و به منطقه خائیز سرایت کرده تقاضا کمک جدی و عملیاتی از سوی مردم و مسئولان استان خوزستان بخصوص شهرستان بهبهان داریم

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه