روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ شنبه ۲۳ تير - شماره 4633

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد؛

۵ نقطه پیشنهادی آرامستان‌های تهران اعلام شد لزوم تهیه پیوست‌های ترافیکی


 رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بر لزوم ارائه پیوست‌های ترافیکی برای ۵ نقطه پیشنهادی شهرداری برای احداث آرامستان‌های جدید تهران تأکید کرد و گفت: بی تردید به محض ارائه طرح شهرداری برای احداث آرامستان‌های جدید به کمیسیون سلامت شورا بررسی آن آغاز خواهد شد.
مهدی پیرهادی در تشریح بررسی ۵ نقطه پیشنهادی شهرداری تهران برای احداث آرامستان‌های جدید تهران گفت: در حال حاضر طرح مربوط به جانمایی نقاط مناسب برای احداث آرامستان‌های جدید در شهر تهران به کمیسیون نرسیده است؛ اما احتمالا به ریاست شورا ارسال شده و بزودی پس از ارائه طرح شهرداری تهران در کمیسیون بررسی آن آغاز خواهد شد.
وی افزود: در احداث آرامستان‌های جدید با تاکید شورای شهر تهران، مطالعات لازم در حوزه ترافیکی، حمل و نقلی، محیط زیستی و دسترسی و موضوعات اجتماعی مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفته است و در این قالب پیشنهادی از سوی شهرداری تهران تهیه و آماده شده است. رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در همین راستا ۵ زمین در نقاط مختلف پیشنهاد شده است که می‌توان به زمین گود آبعلی در مجاورت منطقه ۴ به مساحت ۳۵۰ هکتار، زمینی در ابتدای جاده ساوه به مساحت ۲۰۰ هکتار، زمینی در محدوده وردآورد با مساحتی ۳۰۰ هکتار در منطقه ۲۲، زمینی در خاوران سه راه سیمان در منطقه ۱۵ با مساحت ۲۰۰ هکتار و همچنین زمینی در بی‌بی مریم با ۳۰۰ هکتار اشاره کرد. پیرهادی با تأکید بر اینکه موضوع مطالعات مربوط به جانمایی آرامستان جدید در شهر تهران به دلیل اهمیتی که دارد باید مورد توجه قرار بگیرد و در این مسئله باید به ابعاد مختلف آن توجه شود، افزود: بی تردید به محض ورود طرح شهرداری برای احداث آرامستان‌های جدید به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بررسی آن آغاز خواهد شد. وی تأکید کرد: برای انتخاب زمین و جانمایی احداث آرامستان جدید شاخص‌های مختلفی همچون مسائل اجتماعی، محیط زیستی و ترافیکی مدنظر قرار می‌گیرد؛ اما یکی از اولویت‌ها در بررسی شاخص‌ها موضوعات ترافیکی این نقاط است که به صورت جدی و دقیق در شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ لذا شهرداری تهران باید مدل ترافیکی و پیوست ترافیکی هریک از این نقاط را به همراه طرح خود ارائه کند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه