روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

رهاسازی آب سدهای برقابی طبق برنامه انجام می‌شود

 رئیس حوزه آبریز کارون بزرگ با بیان اینکه خروجی آب سدهای برقابی طبق برنامه انجام می‌شود، گفت: امسال از تمام سدهای حوزه کارون بر اساس برنامه تولید برق صورت گرفته و میزان خروجی و ذخایر سدها در مجموعه زنجیره کارون مطابق سال گذشته و برنامه است.
فراز رابعی در خصوص برنامه‌ریزی مدیریت مخازن سدها افزود: همه ساله از ابتدای سال آبی (مهرماه) برنامه مدیریت منابع و مصارف سدهای کشور از جمله سدهای حوضه کارون تدوین و ابلاغ می‌شود. وی ادامه داد: در نتیجه مطابق برنامه، میزان خروجی سدها تنظیم می‌شود و بر اساس میزان بارش و آوردهایی که در نیمه اول سال رخ می‌دهد، ممکن است برنامه‌ریزی‌ها تغییر کند.
رئیس حوزه آبریز کارون بزرگ در شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: سال جاری در انتهای فروردین و ابتدای اردیبهشت‌ماه برنامه مدیریت منابع حوزه کارون به‌منظور تأمین نیاز آبی تابستان بار دیگر به‌روزرسانی شد.
رابعی گفت: امسال بر خلاف اینکه میزان آورد سال آبی سدهای زنجیره کارون حدود ۴ میلیارد مترمکعب از سال گذشته کمتر بود، اما با برنامه‌ریزی دقیق و رهاسازی‌های مطابق برنامه، در حال حاضر ذخایر و حجم آب این سدها مطابق سال گذشته است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته میزان آب موجود در مخازن برای انتهای شهریورماه به‌گونه‌ای است که ضمن رفع نیاز تابستان، برای فصل پاییز نیز در پایین‌دست حوضه آبریز مشکلی وجود نداشته باشد.
رئیس حوزه آبریز کارون بزرگ در شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: زنجیره کارون حدود ۷۵ درصد از نیروگاه‌های برقابی کشور را شامل می‌شود، این مخازن به‌صورت زنجیره‌وار آب رهاسازی شده را تبدیل به انرژی می‌کنند و در سد گتوند ذخیره می‌شود، در نتیجه بر اساس نیاز پایین‌دست در تابستان آبی رهاسازی صورت می‌گیرد.
رابعی خاطرنشان کرد: امسال از تمام سدهای حوزه کارون بر اساس برنامه تولید برق صورت گرفته است. میزان خروجی و ذخایر سدها در مجموعه زنجیره کارون مطابق سال گذشته و برنامه است. امیدواریم برای ذخیره مخازن در انتهای شهریور مشکلی نداشته باشیم و بتوانیم تأمین آب را در پایین‌دست به طور کامل انجام دهیم.


پرسش و پاسخ اهالی رسانه
 با سخنگوی قوه قضاییه برگزار شد؛
 اخطار به فعالین
 فضای مجازی
  اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دیروز خود ضمن تذکر به برخی فعالان فضای مجازی در عرصه انتخابات اظهار کرد: هم‌اکنون که انتخابات به اتمام رسیده است به کسانی که به‌گونه‌های مختلف و طیف‌های مختلف در فضای مجازی فعال بودند، توصیه می‌شود که رعایت نکات اخلاقی، قانونی و شرعی را در اظهارنظر‌های خود انجام دهند و اجازه ندهند که با ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی موجبات خوشحالی دشمن فراهم شود. اگر تداوم رفتار مجرمانه بعضی از اقشار، اعم از افرادی که در هر سمت و جایگاهی باشند را مشاهده کنیم، حتما به وظیفه قانونی خود عمل خواهیم کرد. در مرحله دوم ۳۹۸۰ نفر به‌خاطر تخلفات انتخابی مورد توجیه و ارشاد قانونی قرار گرفتند جهانگیر اضافه کرد: در همین رابطه ۱۰۰ نفر احضار شدند و تذکرات لازم داده شد؛ در مرحله دوم انتخابات ۱۱۳ نفر که مرتکب جرایمی شده بودند دستگیر شدند که اکثر آنها در پایان همان روز با اخذ تعهد و وثیقه فعلا آزاد شدند.
بهره‌بردار معدن شازند احضار و برای او قرار متناسب صادر شده است
سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده ریزش معدن و بهره‌بردار آن توضیح داد: بلافاصله پس از اخذ گزارش ریزش معدن شن و ماسه‌ای که در نزدیکی شازند اراک بود مقامات قضایی در محل حاضر شدند و دستورات قضایی لازم داده شد. دو جنازه از زیر آوار بیرون آورده شد و دو جنازه هنوز زیر آوار هستند. بلافاصله پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده و بهره‌بردار معدن احضار شده و برای او قرار متناسب صادر شده و فعلاً آزاد است. پرونده به کارشناسی ارجاع شده و ظرف یک ماه آینده گزارش کارشناسی تکمیل و پرونده آماده اظهارنظر خواهد شد. وی در تکمیل توضیحات خود ابراز داشت: بحث میزان تقصیر بهره‌بردار و صاحبان معدن نسبت به ریزش معدن در حال بررسی است.
آخرین بررسی‌ها از پرونده سقوط بالگرد رئیس‌جمهور
این مقام مسئول در بخش دیگر، درباره آخرین بررسی‌ها از پرونده سقوط بالگرد رئیس‌جمهور عنوان کرد: آنگونه که پیش‌تر اعلام شد، پس از حادثه جانگداز بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان ایشان، بلافاصله پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل شده و قرار است هیأتی در این خصوص تمام جوانب را به لحاظ فنی و تخصصی بررسی کند و گزارش‌های لازم را بدهد، اما این هیأت تا این لحظه گزارشی برای قوه ارائه نکرده است؛ چنانچه ارسال شود و اقدامات دستگاه قضایی آغاز شود، اطلاع‌رسانی آغاز می‌شود.
پرونده کرسنت درخصوص برخی افراد مفتوح است
این مقام مسئول در قوه عدلیه درباره کرسنت هم اینطور عنوان کرد: با پیگیری‌های که صورت گرفته تاکنون برای تعدادی از افراد این پرونده رأی صادر و قطعی شده و حتی آرا اجرا شده است. نسبت به بعضی افراد دیگر پرونده مفتوح است و متهمین پرونده احضار شدند و تحقیقات لازم صورت گرفته است. در رابطه با تحقیقات صورت گرفته و اطلاعاتی که دادند مجددا با مراجع اجرایی به‌ویژه وزارت نفت مکاتبات و استعلاماتی صورت گرفته که درخصوص آن بخش از پرونده که مفتوح است، پس از وصول گزارش‌های تکمیلی مراجع اجرایی به‌ویژه وزارت نفت، اقدامات مقتضی و نتایج تکمیلی عرض خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه