روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

۴۰۰ موکب در ایران و عراق به عزاداران اربعین حسینی خدمت ارائه می‌کنند

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته امسال حدود ۴۰۰ موکب وابسته به این سازمان خدمت رسان زائران اربعین حسینی در ایران و عراق هستند.
حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در نشست مسئولان اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۳۷۰ موکب وابسته به این سازمان به عزادران حسینی در ایام اربعین ارائه خدمت کردند و امسال شاهد برپایی حدود ۴۰۰ موکب خواهیم بود. با توجه به ظرفیت فرهنگی اماکن مقدس و آستان امامزادگان، برنامه های ویژه ای برای آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) و برپایی موکب در این اماکن در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: برادران عراقی در ایام اربعین میزبان و ما مهمان آنها هستیم و باید سعی کنیم با تعامل هرچه بیشتر مشارکت و روابط دو طرف را در زمینه های مختلف بیش از هر روز مستحکم تر و قوی تر کنیم.
وی با اشاره به اینکه گرمای هوا در عراق طاقت فرسا بوده و برادران عراقی با وجود گرمای شدید از ارائه هر گونه خدمتی به زائران اربعین دریغ نخواهند کرد، گفت: آیین بین المللی اربعین حسینی در جهان کم نظیر است که با توجه به ظرفیت بالای آن می بایست برای بهره مندی هرچه بیشتر در ابعاد مختلف برنامه ریزی دقیق تری به انجام برسد.
خاموشی با بیان اینکه اربعین مبنای زیارت از نزدیک و راه اندازی جریان قافله تمدنی است که در دنیا نظیر ندارد، گفت: هر سال شاهد آماده سازی هرچه بیشتر زیرساخت های مسیر اربعین و ارائه خدمات رسانی بهتر و بهداشتی تر و منظم تر از سال قبل به زائران اربعین هستیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود در باره فرهنگ ایثار و شهادت نیز گفت: در فرهنگ ایثار و شهادت، نماز، توجه به دیگران، ایثار مال و جان، احترام به دیگران، ولایت پذیری و توحید و معاد از جایگاه خاصی برخوردار است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه