روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير - شماره 4632

معمای ظهور رقیب جدید برای ترامپ آمریکا و انتخاب میان بد و بدتر

 پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با ترامپ، بسیاری از جریان‌های مرتبط با حزب دموکرات اعلام کرده‌اند که بایدن باید کنار گذاشته شود و فردی آماده تر برای مناظره و رقابت با ترامپ از سوی حزب دموکرات انتخاب شود. منابع آگاه در حزب دموکرات اعلام کرده‌اند که از هر ۳ عضور حزب دموکرات آمریکا یک نفر موافق با کناره گیری بایدن است. البته که کاخ سفید این گزاره را قویا رد کرده با این حال در روزهای اخیر به طور خاص ۴ نام برای جایگزین شدن با بایدن برای رقابت با ترامپ مطرح شده است.
گری نیوسام از سیاستمداران شناخته شده حزب دموکرات در مدت اخیر بیش از پیش با رسانه‌ها گفتگو کرده و بسیاری معتقدند این فرد خود را به عنوان جانشین بالقوه بایدن می بیند. برخی دیگر معتقدند که هیلاری کلینتون باید به مصاف ترامپ برود و تجربه رقابت با ترامپ در سال ۲۰۱۶ را تکرار کند. در عین حال، عده ای نیز به کامالا هریس معاون بایدن اشاره می کنند و معتقدند او بهترین گزینه برای رقابت با ترامپ استو البته که در عجیب‌ترین تحول، نظرسنجی‌های اخیر در حزب دموکرات حاکی از این هستند که بخش قابل توجهی از حامیان این حزب معتقدند که میشل اوباما همسر رئیس جمهوری اسبق آمریکا یعنی باراک اوباما می تواند رقیب سرسختی برای رقابت با ترامپ باشد. موضوعی که خودِ میشل اوباما آن را رد کرده است. با این همه، آنچه واضح است این نکته می باشد که حزب دموکرات آمریکا در یک سردرگمی و هرج و مرج جدی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سر می برد.
ترامپ هم گزینه مطلوبی برای آمریکا نیست!
در روزهای اخیر و در فضای پس از مناظره اخیر بایدن و ترامپ، دونالد ترامپ در شرایطی انتقادات خود از وضعیت سلامتی بایدن را افزایش داده که برخی منتقدان به این مساله اشاره دارند که اگر ترامپ هم به کاخ سفید راه یابد، وی در دوره دوم خود از بایدنِ فعلی هم سن و سال بیشتری را خواهد داشت. به بیان ساده تر، او هم گزینه چندان مطلوبی برای ریاست جمهوری آمریکا نیست. معادله‌ای که پیشتر نیز مورد اشاره برخی تحلیلگران بوده و آن‌ها گفته‌اند که آمریکای کنونی باید میان بد و بدتر یکی را انتخاب کند. بگذریم که حضور مجدد ترامپ در کاخ سفید در نوع خود می تواند آمریکا را با چالش‌های داخلی و بین المللی قابل توجهی نیز رو به رو کند. مسائلی که همه  همه نشان می دهند آمریکای کنونی به هیچ عنوان در وضعیت خوبی به سر نمی برد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه