روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۹ تير - شماره 4631

كاهش 54 درصدی مصرف برق ستاد مركزی نفت و گاز مارون


  اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون موفق شد کلید و مکانیزم مربوط به سیستم ATS(Automatic Transfer Switch) برق اضطراری ستاد مرکزی این شرکت را مورد تعمیر اساسی و با تعویض تجهیزات، مجددا در سرویس قرار دهد که به موجب آن، بیش از 54 درصد صرفه جویی و کاهش مصرف برق را در ساعات اداری محقق ساخت.
این سیستم شامل کلید دوطرفه موتوردار 4 پل با ظرفیت 2500 آمپر بوده که از منابع داخلی تامین و پس از bus bar لازم، تست و راه اندازی شد.
شایان ذکر است توان مورد نیاز این سیستم از طریق یک دستگاه دیزل ژنراتور تامین می شودکه  پس از راه اندازی ، حدود 1100 آمپر از مصرف شبکه برق سراسری کاهش یافت.
دکتر منوچهر حیدری نیا، رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون این مهم را دستاوردی درخور تحسین در شرایط نیاز مردم به برق دانست و از کلیه دست اندرکاران این پروژه به ویژه کارگروه تعمیرات برق(واحد فنی و مهندسی) اداره نگهداری و تعمیرات شرکت تقدیر نمود.

پیام  تبریک مدیرعامل سازمان
منطقه ویژه پارس به رییس جمهور منتخب
 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با صدور پیامی، ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم به ویژه صنعتگران در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رییس جمهور منتخب را تبریک گفت.
درپیام مهندس سخاوت اسدی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضورحماسی مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که انقلاب اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی برخوردار بوده و سیاه نمایی ها و لجن پراکنی های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ تاثیری در اراده مردم نداشته و نخواهد داشت.
اینجانب از مشارکت گسترده مردم به ویژه صنعتگران حوزه نفت، گاز و پتروشیمیِ فعال در منطقه ویژه پارس که بیانگرِ عنایت ویژه آنان نسبت به سرنوشت خود و کشور است قدردانی می کنم.
همچنین اعتمادِ مردم و انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رییس جمهور منتخب را به  ایشان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند سبحان، موفقیتِ دولت چهاردهم در خدمت رسانی به مردم شریف و عزیز کشور پهناور اسلامیمان را مسئلت دارم.

برگزاری جلسه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب
 جلسه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل در ستاد شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به منظور بررسی چالش های حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب؛ جلسه دوره ای HSE با حضور محمود نصیری مدیرعامل؛ مدیران و روسای ستادی و عملیاتی این شرکت در محل سالن کنفرانس ستاد کرمانشاه برگزار گردید.
نادر فتاحی رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) و پدافند غیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز در ابتدای این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه با ارائه گزارش جامع از اهم فعالیت های انجام گرفته در حوزه HSE در سال ۱۴۰۲ و سه ماهه نخست سالجاری به بیان چالش های این حوزه در ستاد و مناطق عملیاتی تابعه(نفت شهر/ تنگ بیجار، چشمه خوش/ دهلران/ سرکان مالکوه، دانان و منطقه عملیاتی ایلام پرداخت.
در ادامه این جلسه، مهندس محمود نصیری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب نیز ضمن عرض خداقوت و تشکر از زحمات کارکنان شاغل در ادارات HSE؛ اظهار داشت: عمل به قوانین و مقررات HSE تنها مختص به کارکنان این واحد نیست و همه ادات و واحدها در ستاد و مناطق عملیاتی تابعه باید ایمنی را در سرلوحه فعالیت ها و اقدامات خود قرار داده و تلاش نمائیم، شرکت نفت و گاز غرب یک شرکت ایمن محور باشد. در ادامه جلسه، روسای مناطق عملیاتی، روسای HSE مناطق و روسای ستادی چالش‌های مربوطه در حوزه HSE را بیان نموده و با بحث و همفکری تصمیمات لازم اخذ گردید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه