روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۹ تير - شماره 4631

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران اعلام کرد؛

بیمارستان‌های تهران ایمن می‌شوند


 رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه همکاری بسیار خوبی بین شهرداری و وزارت بهداشت وجود دارد به طوریکه وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها دستور داده که سالیانه تائیدیه ایمنی دریافت کنند، گفت: اقدامات موثر برای ایمن سازی بیمارستان‌های ناایمن در شهر تهران ادامه دارد.
مهدی بابایی درباره ایمنی ساختمان‌های تهران، گفت: ایمنی ساختمان در دو مرحله قابل طرح است. مرحله اول مربوط به ساختمان هایی است که به تازگی در حال ساخت هستند و در واقع نوسازند. درباره این ساختمان‌ها با همکاری که بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی وجود دارد، ما کمترین دغدغه را داریم، زیرا نظارت‌های خوبی صورت می‌گیرد.
وی افزود: اما مشکل ما مرحله دوم است که مربوط به ساختمان‌های قدیمی است و بیشتر ساختمان‌های ناایمن نیز جزو همین ساختمان‌های قدیمی هستند که تعداد این ساختمان‌ها در پایتخت کم نیست.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سازمان آتش نشانی از مدت‌ها پیش در حال جمع آوری بانک اطلاعاتی از ساختمان‌ها بود که تاکنون بیش از ۳۵ هزار ساختمان شهر تهران، شناسنامه دار شده‌اند و اطلاعات مهم آنها به ثبت رسیده است. در این بانک اطلاعاتی، ساختمان های مهم و حیاتی مانند بیمارستان ها، اماکن تجاری و مراکزی که پر تردد هستند بر اساس میزان خطرهایشان، طبقه بندی شده‌اند.
بابایی گفت: در همین بانک اطلاعاتی ۱۲۹ ساختمان خیلی پرخطر شناسایی شدند. همچنین در رده بندی های دیگر، ساختمان های کم خطر نیز طبقه بندی شده اند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های این لیست دائما در حال به روزرسانی است زیرا هر بار که بازدیدی توسط آتش نشانان صورت می گیرد ممکن است به این لیست اضافه شود یا ممکن است پس از اصلاحات لازم، ساختمان ایمن شده از لیست حذف شود.
وی افزود: ما در شورای سیاست گذاری شورای شهر تهران، شهرداری تهران را در ابتدا ملزم کردیم که به این ۱۲۹ ساختمان پرخطر رسیدگی کند که خوشبختانه تاکنون ۷۰ ساختمان، ایمن شده و از این لیست حذف شده‌اند و ان‌شاءالله سایر ساختمان‌ها نیز به زودی ایمن شده و تائیدیه ایمنی دریافت کنند. همچنین شهرداری تهران باید سالیانه، مالکان هزار ساختمان را به ایمن سازی ملزم کند.
* بیمارستان‌ها ایمن می‌شوند
بابایی با اشاره به ایمن سازی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در پایتخت گفت: همکاری بسیار خوبی بین شهرداری و وزارت بهداشت وجود دارد به طوریکه وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها دستور داده که سالیانه تائیدیه ایمنی دریافت کنند و هر سال اصلاحات لازم را برای ایمن شدن محیط درمانی خود انجام دهند. اگر بیمارستان‌ها این اقدامات را انجام ندهند، اعتبار بیمارستان در وزارت بهداشت نزول پیدا می‌کند و در اعتبارات و تعرفه‌ها دچار ضرر شده و یا حتی تعطیل می‌شوند.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در مسئله بیمارستان و درمانگاه در حال حاضر تنها دغدغه ما، ایمنی سازه است؛ چون این سازه‌ها اکثرا قدیمی و فرسوده هستند و باید هرچه سریعتر بازسازی و نوسازی شوند. به عنوان مثال برخی تجهیزات مربوط به ایمنی و آتش نشانی مانند سیستم اعلام حریق و ... در هرجایی قابل نصب است اما وقتی خود ساختمان ایمن نباشد؛ قطعا باید نوسازی انجام شود.
وی افزود: در این زمینه نیز، با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، تاکنون چند بیمارستان برای نوسازی در حال تخلیه هستند.

صحرائی:
آموزش و پرورش محل سیاسی بازی نیست
 وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید این اطمینان را به دولت آینده بدهیم که آسان‌ترین وشفاف‌ترین انتقال مدیریت را خواهیم داشت و هرکسی هم فرصت امکان تداوم برایش ایجاد شود حتما استفاده کند و از دست ندهد. این که مدیران آموزش و پرورش استعفا داده‌اند حرف راستی نیست و از پرداختن به چنین دروغ آشکاری بایستی جلوگیری کرد.
رضامراد صحرایی در جلسه هم اندیشی دستورالمعل مدرسه تراز سند تحول گفت: از افتخارات این دولت تمرکز بر سند تحول بنیادین است که چند دستاورد مهم داشت، یکی از آن‌ها تصویب راه نقشه و ابلاغ ماده واحد آن بود که یک ریل جدید برای مدیریت نظام آموزش کشور هست نه فقط آموزش و پرورش، مورد بسیار مهم دیگر گنجاندن آموزش به مثابه امر مهم در برنامه هفتم پیشرفت کشور بود.
وی افزود: نکته سوم پر افتخار دیگر کاهش فاصله سند با صحنه بود که تجلی آن در دستور العمل مصوب شورای عالی آموزش و پرورش  تحت عنوان دستور العمل مدرسه در تراز سند تحول بود.
وی تصریح کرد: مسأله تبیین این دستور العمل و تعیین شیوه نامه و تبیین آن در کف مدرسه نیز نکات مهمی است.
صحرایی در ادامه گفت: باید بر گفتمان‌سازی سند در کف مدرسه تمرکز کنیم، شورای راهبردی مرتب این مورد را دنبال کند.
وی افزود: آموزش وپرورش لحظه‌ای قابل توقف نیست و تا آخرین لحظه، خدمت بایستی ادامه یابد. اگر تابستان امسال این تبیین شود در کنار برنامه مهم توانمندسازی معلمان، کار بزرگی انجام گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما باید این اطمینان را به دولت آینده بدهیم که آسان‌ترین وشفاف‌ترین انتقال مدیریت را خواهیم داشت وهرکسی هم فرصت امکان تداوم برایش ایجاد شود حتما استفاده کند و از دست ندهد. این که مدیران آموزش و پرورش استعفا داده‌اند حرف راستی نیست و از پرداختن به چنین دروغ آشکاری بایستی جلوگیری کرد.
صحرایی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی استعفاء مفهومی ندارد، اگر کسی با این دید در حال کار کردن هست او جمهوری اسلامی را نفهمیده است. انتقال امور از فردی به افراد دیگر طبیعی هست و ما در کار خود متمرکزیم و دارای تجربه فوق العاده‌ای هستیم و دستور العمل برنامه هفتم پیشرفت را حتما به زودی ابلاغ خواهیم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان گفت: ما باید در کار خود ثابت قدم باشیم که مصداق حدیث امام علی (ع) است که خدا رحمت کند کسی را که در کار خودش اتقان دارد و کار را بایستی تمیز تحویل داد و آموزش و پرورش همواره نشان داده است محل سیاسی بازی نیست وهرکسی این‌گونه رفتار کند و سیاسی کاری کند، محکوم به نام نیک نخواهد بود، فراموش‌کاری است و نامشان را به نیکی نخواهند برد و تمام آدم‌های خوب نامشان ماندنی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
برخی دستگاه‌ها دوست ندارند
املاکشان شفاف شود
 رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی دستگاه‌های دولتی دوست ندارند در یک فرآیند شفاف، مشخص شود چه مقدار زمین و ملک دارند که در این زمینه سامانه هایی مثل سامانه سادا می تواند به شفافیت و مولدسازی دارایی‌ها کمک کند.
ذبیح‌الله خداییان در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه اموال و دارایی‌های ملی (سادا نوین) اظهار کرد: یکی از راه‌های حفاظت از بیت المال، شفافیت است که شاید مهمترین زیرساخت باشد. در سال گذشته همایش ملی شفافیت را برگزار کردیم که در آن همایش یکی از سخنرانان که تاکید زیادی بر شفافیت داشت رییس جمهور شهید بود.
وی افزود: یکی از مشکلات دولت، شناسایی املاک و اموال غیرمنقول بود که هنوز هم این مشکل وجود دارد. اقدامی که الان صورت گرفته بسیار موثر است و باید با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک، هرچه زودتر املاک دولتی سنددار شوند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سامانه سادا گفت: ارتباط این سامانه با دیگر سامانه ها باعث به روز شدن اطلاعات می شود و امکان سوءاستفاده را از افراد سودجو می گیرد. این سامانه قدرت تصمیم گیری را به مدیران می دهد. بدون تعارف، خیلی از دستگاه‌ها دوست ندارند که شفاف سازی شود و مشخص شود چه مقدار زمین و ملک دارند.
خداییان با اشاره به ضرورت طرح مولدسازی، ایجاد سامانه هایی مثل سادا را در اجرای مولدسازی موثر دانست.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه