روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير - شماره 4630

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز:

هم افزایی با شركت های دانش بنیان كلیدی ترین روش بومی سازی است


  لیلا پاشایی: مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز هم افزایی و هم اندیشی با شركت های دانش بنیان را كلیدی ترین روش بومی سازی دانست.
فیروز خدائی، در نشست توسعه همكاری های مشترك این منطقه با پارك علم و فناوری استان به حمایت از شركت های دانش بنیان تاكید كرد و افزود: خوشبختانه همكاران تلاشگر با اتكا به دانش، تخصص و تجربه توانسته اند به خودكفائی های قابل توجهی دست یافته و در بخش تعمیرات نیز با مشاركت بخش خصوصی و حمایت از صنعتگران داخلی، پایداری انتقال گاز را تضمین نمایند.
خدائی اضافه کرد: بومی سازی تجهیزات و قطعات با کمک شرکت های دانش بنیان در منطقه ۸ عملیات انتقال گاز به سمت توسعه پایدار، تداوم داشته و استفاده حداكثری از امكانات داخل و صرفه جویی ارزی و ریالی نیز در راس فعالیت های خودكفایی و خوداتكایی منطقه قرار دارد.
مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز اظهار داشت: نیازسنجی خودكفایی اقلام مورد نیاز منطقه در واحدها برای بومی سازی، بررسی كارشناسی نیازسنجی های دریافتی در جلسات كمیته خودكفایی و كارگروهای تخصصی و اقدام بر اساس آیین نامه های خودكفایی اعلامی از طرف ستاد انتقال گاز از نمونه برنامه هایی است كه برای بومی سازی در منطقه در دستور كار قرار دارد.
رئیس پارك علم و فناوری استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اقدامات این پارك برای حمایت از شركت و سازمانها گفت: این پارك علاوه بر اینكه نقش كلیدی در هدایت و حمایت از شركت های دانش بنیان و فناور، زمینه را برای توسعه، پیشرفت و بومی سازی فراهم می نماید.
جعفری راد حمایت از شركت های دانش بنیان را ركن اصلی سازمانها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر رویكرد ما بر رویكرد نوآوری متمركز بوده و هدف اصلی ما سر و سامان دادن به شركت های دانش بنیان و حمایت از آنها در جهت ارتقا توان داخلی است.
رئیس پارك علم و فناوری استان آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: پاك علم و فناوری استان پارك پیشرو و دارای طرح های بدیع و ناب بوده و بایستی با اجرای پروژه ها در مسیر رفع نیازهای فناورانه صنایع و سازمانها حركت كند.
وی، رویكرد پارك علم و فناوری را در پذیرش ایده ها و طرح های جدید مبتنی بر تقاضا، بهره گیری از زیرساخت ها و امكانات برای افزایش فضاهای فیزیكی و گسترش تعاملات فناورانه را از مهم ترین برنامه های این پارك برشمرد. لازم به ذکر است رئیس پارك علم و فناوری استان با هیئت همراه از تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز بازدید و اظهار امیدواری كرد كه این هم افزایی و همكاری منجر به جهشی در عرصه علم و فناوری سازمان گردد.
استمرار انتقال پایدار گاز در منطقه ۸ عملیات
مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز از استمرار انتقال پایدار و بهره ور گاز طبیعی با  انجام ۶ عملیات انشعاب گرم در این منطقه عملیاتی طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
فیروز خدائی، با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت انجام عملیات انشعاب گیری در خطوط مختلف محدوده تحت پوشش این منطقه، ۴ مورد از این عملیات به منظور اخذ انشعاب از لاین های مختلف و ۲ مورد نیز اجرای اینتركانكشن مابین خطوط در طول سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است.
خدائی افزود: در مجموع این عملیات، بالغ بر یك هزار و ۷۰۰ نفر ساعت بصورت شبانه روزی مسئولیت انجام ۶ مورد انشعاب گرم خطوط لوله را بر عهده داشتند تا در حداقل زمان ممكن این عملیات را به انجام برسانند.
مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز همچنین اظهار داشت: انجام عملیات انشعاب گرم (HOT-TAP) نه تنها موجب تقویت ضریب اطمینان خطوط لوله شده بلكه در حفظ محیط زیست و كاهش سوخت فسیلی نیز موثر بوده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه