روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير - شماره 4630

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان خبر داد؛

جریمه ۴ میلیاردی یک جایگاه دار برای سوء استفاده از ۶۱ کارت سوخت


  مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی یک جایگاه دار سوخت به دلیل سوء استفاده از ۶۱ کارت سوخت خبر داد.
کیومرث حسن پور گفت: پرونده فروش ۲۷ هزار و ۹۵۲ لیتر گازوئیل خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۱۴ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی میناب رسیدگی شد. مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متخلف را به پرداخت ۲۸  میلیارد و  ۲۸۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالا محکوم کرد. حسن پور گفت: شعبه همچنین برای بهای مال از دست رفته ۱۴ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت ۴۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان افزود: ماموران اطلاعات سپاه پاسداران میناب این تخلف را با بررسی تراکنش‌های کارت سوخت، کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری خبر داد؛
تمدید ثبت نام سرویس مدرسه تا ۲۱ تیر
 مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور گفت: آخرین زمان ثبت نام والدین جهت دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تا ۲۱ تیرماه سال جاری تمدید شد.
مرتضی ضامنی در توضیح بیشتر اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۷ آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی هیات وزیران و به منظور برنامه‌ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل دانش آموزی، «والدین موظفند تا ابتدای تیرماه پس از اطلاع رسانی مدارس، اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند نمایند.» وی افزود: بنا بر درخواست شهرداری‌ها و همچنین والدینی که نسبت به تغییر و جابجایی مدارس دانش آموزان موفق به ثبت نام در سامانه سپند نشده‌اند آخرین مهلت زمان ثبت درخواست جهت سرویس مدارس تا ۲۱ تیرماه سال جاری تمدید شد. مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور بیان کرد: ثبت نام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کنند. ضامنی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۹۰ هزار درخواست سرویس مدرسه توسط اولیاء دانش آموزان در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) ثبت شده است.
* استفاده از سامانه سپند برای ثبت نام سرویس مدارس الزامی است
وی خاطر نشان کرد: استفاده از سامانه سپند برای ثبت نام سرویس مدارس الزامی است و رانندگان و پیمانکاران نیز موظف به ثبت نام در این سامانه و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح هستند.
* فعال شدن ثبت شرکت‌ها و پیمانکاران متقاضی حمل و نقل دانش آموزی
مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با بیان اینکه ثبت شرکت‌ها و پیمانکاران متقاضی حمل و نقل دانش آموزی در سامانه فعال شده است، گفت: از ۲۵ خرداد تا کنون ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی(شرکت‌ها) در سامانه سپند انجام و ۷۲۰ شرکت درخواست داده‌اند که تائید آنها توسط شهرداری‌ها صورت می‌گیرد.
* اطلاعات در دسترس والدین قرار می‌گیرد
وی در پایان گفت: در سامانه سپند، همچنین اطلاعات مربوط به رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد. همچنین به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت بر خط بر نحوه سرویس دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است.

سازمان بازرسی؛
ربات پاسخ‌گوی هاتف برای رسیدگی
به گزارش‌های فساد راه اندازی شد
  در راستای بهره‌مندی از هوش مصنوعی، سازمان بازرسی ربات پاسخ‌گوی هاتف را جهت رسیدگی به شکایات و گزارش‌های فساد، برای شهروندان راه اندازی کرده است.
سازمان بازرسی اعلام کرد: در راستای بهره‌مندی از هوش مصنوعی، سازمان بازرسی ربات پاسخ‌گوی هاتف را جهت رسیدگی به شکایات و گزارش‌های فساد، برای شهروندان راه اندازی کرده است. با توجه به اهمیت قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، سازمان بازرسی در دوران تحول و تعالی موضوع شفافیت و نظارت بر اجرای این قانون را به جد در دستور کار داشته که در این راستا ضمن فعال کردن هیئت موضوع ماده ۶ این قانون، نسبت به برگزاری تعداد ۶۵ جلسه با ۲۷۸ مصوبه اقدام و در این مدت به ۱۵۱ پرونده رسیدگی کند. یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این خصوص مکاتبه با دادگستری‌های سراسر کشور و سایر مراجع قانونی جهت ارسال گزارش و انعکاس جرایم و تخلفات موضوع این قانون به هیئت بوده است. تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در این هیئت و دبیرخانه در دوره تحول و تعالی طی دو سال اخیر در حدود ۱۲ برابر دوره شروع اجرای این قانون بوده است. از دیگر موضوعات قابل توجه در دوران تحول و تعالی در سازمان بازرسی کل کشور نگاه ویژه به شورای دستگاه‌های نظارتی در اجرای ماده ۲۸ قانون بوده است که در این راستا نیز با برگزاری ۹ جلسه و مجموعاً ۲۲ مصوبه به اجرای تکالیف مندرج در ماده ۲۸ قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد پرداخته است. علاوه بر این کمیسیون دبیرخانه در راستای اجرای مصوبات شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کشور و انجام تکالیف قانونی، در سال ۱۴۰۲، ۹ جلسه تشکیل داده و مجموعاً ۱۲ مصوبه داشته که اهم اقدامات صورت گرفته توسط کمیسیون دبیرخانه در سال ۱۴۰۲ شامل نقد و بررسی کارنامه سلامت اداری دستگاه‌ها بوده است.
* عملکرد شورای دستگاه‌های نظارتی در استان‌ها
شوراهای استانی هم در سال ۱۴۰۲، مجموعاً ۲۵۷ جلسه تشکیل داده که مجموع مصوبات این جلسات ۹۹۹ مورد است و ایجاد هماهنگی در برنامه‌های نظارت و بازرسی دستگاه‌های عضو شورا و تصمیم گیری برای پرهیز از موازی کاری، شناسایی آسیب‌ها و ضعف‌های دستگاه‌های اجرایی و ارائه راه کار به منظور افزایش بهره وری و تقویت مدیران استان نمونه‌ای از اقدامات این شوراها در استان‌ها است.
* هوشمندسازی فرآیند رسیدگی به شکایات در راستای اجرای ماده ۲۵ قانون ارتقای نظام سلامت اداری
یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان بازرسی به منظور تحقق شفافیت بهره‌مندی از هوش مصنوعی است که امکان دریافت و پیگیری درخواست‌ها را برای عموم شهروندان در هر ساعت از شبانه‌روز فراهم کرده است. در راستای بهره‌مندی از هوش مصنوعی، سازمان با راه‌اندازی ربات پاسخ‌گوی هاتف در سامانه رسیدگی به شکایات و گزارش‌های فساد، امکان دریافت و پیگیری درخواست‌ها را برای عموم شهروندان در هر ساعت از شبانه‌روز فراهم نموده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه