روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير - شماره 4630

عضو کمیسیون برنامه، بودجه در گفت و گو با کائنات

انسجام داخلی رمز توسعه ایران عزیز است


 جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است: قدرت مشارکت و سازندگی مردم در بخش های مختلف اقتصاد را نباید دست کم گرفت، بنابراین بعد از پایان رقابت های انتخاباتی، فصل وفاق ملی، همدلی و کار کردن برای رشد ایران عزیز فرا رسیده که بخشی از انجام این مهم بر عهده دولت و بخشی بر عهده ملت است.
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با کائنات درخصوص آغاز فصل وفاق ملی برای حل مشکلات کشور بخصوص درحوزه اقتصادی به کائنات گفت: متاسفانه مشکلات مختلفی گرداگرد ما را فرا گرفته است. بخشی از مشکلات مردم بخصوص در حوزه اقتصادی رامی توان ناشی از  سوءمدیریت، کج سلیقگی‌های و رویکردهای غلطی دانست که در سال های گذشته در قالب تصمیمات و مصوبات مختلف بر جامعه تحمیل شده که کمترین دستاوردی برای کشور به جز افزایش فشار و تورم بر مردم نداشته است بنابراین باید به سراغ عبور از این وضعیت رفت.
وی در این باره یادآور شد: حکمرانی درست به این معناست که دولت و مجلس و حاکمیت دست در دست هم برای تغییرات عمده و بزرگی یکصدا و یک نوا شوند، یعنی در این حوزه نباید صدای مخالفی بلند شود چرا که باید در بسیاری از موضوعاتی که منافع عموم مردم را نادیده گرفته و به نفع اقلیتی بوده تجدید نظر صورت بگیرد.
استاد اقتصاد دانشگاه شیراز و نماینده مجلس در دوره دوازدهم یادآور شد: انسجام داخلی امروز یک نیاز مبرم و اساسی برای توسعه بیشتر ایران عزیز است. هنگامی که مردم شاهد کار کردن دولتمردان برای رشد اقتصادی و برخورداری عمومی باشند خود به خود انسجام ایجاد می شود و مردم یک بار دیگر به مسوولین همانند آنچه درآغاز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم اعتماد می کنند لذا دولتمردان باید اعتماد زایی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی دراین باره یادآور شد: اعتماد زایی زمانی کلید می خورد که دولتمردان و نمایندگان مجلس و کل حاکمیت هدفی جز تامین منافع عمومی و قدرت افزایی ایران نداشته باشند و این موضوع محقق نمی شود مگر با مراجعه به بیانات و سیاست های راهبردی ابلاغی مقام معظم رهبری.
وی دراین باره گفت: همراهی و همگامی مجلس و دولت برای شکل دهی به عزم ملی صورت نمی گیرد مگر اینکه سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب که موجب تقویت فرهنگ و اقتصاد کشور می شود به صورت عملی و واقعی اجرا شود در این زمینه اگر به درستی کار شود قطعا هم درزمینه داخلی و هم در خارجی موفق خواهیم بود.
وی در این باره گفت: حل مشکلات اقتصادی به تقویت سیاست خارجی نیز می انجامد؛ چرا که ایرانی قوی با رشد اقتصادی و پشتوانه مردمی حامی و همراه می تواند بر سر میز مذاکره حاضر شود و از موضع قدرت سخن بگوید ومطالبه کند. وی در این باره افزود: در این صورت است که تحریم ها نه تنها خنثی، بلکه لغو می شود و راه برای سرمایه‌گذاری خارجی و ورود فناوریهای روز دنیا به ایران باز می شود.
جعفر قادری معتقد است: قدرت مشارکت و سازندگی مردم در بخش های مختلف اقتصاد را نباید دست کم گرفت، بنابراین بعد از پایان رقابت های انتخاباتی، فصل وفاق ملی، همدلی و کار کردن برای رشد ایران عزیز فرا رسیده که بخشی از انجام این مهم بر عهده دولت و بخشی بر عهده ملت است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتخاب وزرا و همکاران  رئیس جمهور در دولت تا برای مردم کار کنند؛  تنش آفرینی و حساسیت ایجاد نکنند و فقط و  فقط به رفع مشکلات جامعه بیاندیشند موضوع بسیار مهمی است.
وی درپایان گفت و گو خاطر نشان کرد: با توجه به وجود سیاست های ابلاغی رشد آفرین اقتصادی مقام معظم رهبری امیدواریم تعامل هر چه بیشتر مجلس و دولت رونق زا باشد و منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم به حاکمیت و مسوولین شود به این خاطر باید متوجه باشیم که انتخابات به پایان رسیده و اینک همه در کنار هم برای آبادی ایران و گره گشایی ازکار مردم باید کار کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه