روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير - شماره 4629

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور:

۳۰۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند محقق شد

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در فروردین ماه بارش‌هایی داشتیم که در پی آن ۳۰۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند محقق شد نتیجه اینکه آب سیستان و زاهدان از چاه نیمه‌ها و آب شیرین کن تامین می‌شود.
هاشم امینی درباره حل ناترازی آب در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ناترازی آب در زاهدان، زابل جزء نگرانی‌های ما بوده که به دلیل عدم تحقق حقابه هیرمند چاه‌نیمه‌ها را از دست داده بودیم بر این اساس تلاش کردیم که ۳ پروژه را برای سیستان و زاهدان تعریف کنیم از جمله حفر و تجهیز چاه در هرمک، هامون، شیله و احداث آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بوده است.
*حفر ۱۱۵ حلقه چاه
وی افزود: سرجمع ۱۱۵ حلقه چاه حفر شد، همچنین آب نیاز به کیفی‌سازی داشت که برای حل این موضوع آب‌شیرین‌کن را حداث کردیم و آماده و در مدار است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: البته در فروردین ماه بارش‌هایی داشتیم که در پی آن ۳۰۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند محقق شد نتیجه اینکه آب سیستان و زاهدان از چاه نیمه‌ها و آب شیرین کن تامین می‌شود.
*پروژه تهلاب
وی خاطرنشان کرد: همچنین انتقال آب از تهلاب یکی از طرح‌های اساسی است که کمک می‌کند بابت زاهدان نگرانی نداشته باشیم.
امینی یادآور شد: برای سیستان و زابل آبرسانی از بندان در حال انجام است که این پروژه نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
*انتقال آب از دریای عمان
وی با بیان اینکه برای منطقه سیستان پروژه بلندمدت انتقال آب از دریای عمان را در دستور کار داریم، گفت: این آب جهت تامین نیاز آب صنایع است و در این مسیر برای بخش‌هایی از سیستان، خراسان جنوبی و مشهد نیز جهت تامین شرب بکار گرفته می‌شود و به این ترتیب نگرانی بابت تامین آب سیستان و بلوچستان نداریم.
*نگرانی تامین آب شهروندان تهرانی کمتر شد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه درباره اوضاع تامین آب در تهران اظهار داشت: خوشبختانه به خاطر بارش‌هایی که در فصل بهار داشتیم نگرانی برای تامین آب شهروندان تهرانی کمتر شد البته این موضوع نافی این نیست که مردم در مدیریت مصرف همراهی نکنند.
*رفع نشتی سد لار
وی ادامه داد: برای تهران پروژه بلندمدت رفع نشتی سد لار را در دستور کار داریم که جزء پروژه‌هایی بود که رئیس‌جمهور و شورای شهر نیز به آن ورود کرده و هدف این بود که باید به ظرفیت اضافه شود.
*انتقال آب از زیاران
امینی بیان داشت: همچنین انتقال آب از زیاران در دستور کار است که جزء پروژه‌های بلندمدت است تا کمترین تنش و چالش را در تهران داشته باشیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه