روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير - شماره 4629

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد؛

پرداخت ارز اربعین امسال به صورت دینار


 رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد: امسال هم ارز اربعین بصورت دینار به زائران پرداخت می‌شود. به گزارش کائنات، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی پس از شرکت در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انداختن رای خود در صندوق اخذ رای مستقر در امام‌زاده صالح در مصاحبه با خبرنگاران از برنامه‌ریزی، تامین و اختصاص ارز اربعین همچون سال گذشته به زائران خبر داد و گفت: امسال نیز در پرداخت ارز اربعین به زائران متقاضی، هیچ مشکلی وجود ندارد. فرزین در ادامه افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در بانک مرکزی، زائران محترم اربعین حسینی امسال هم می‌توانند از طریق شعب منتخب شبکه بانکی در تمام شهر‌ها و روستا‌ها، ارز لازم را برای سفر اربعین بصورت دینار دریافت کنند.

نرخ سود بازار بین بانکی کاهش یافت
 بانک مرکزی در تازه ترین گزارش، اعلام کرد: نرخ سود بازار بین بانکی با افت 0.03 درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی به ۲۳.۶3 درصد رسید.
به گزارش کائنات، طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ سود در بازار بین بانکی با افت 0.03 درصدی نسبت به آخرین نرخ به 23.63 درصد کاهش یافت.
بنابراین گزارش، نرخ سود در بازار بین بانکی از 30 آذر سال 1401 به سطح 21 درصدی ورود و همچنان روند صعودی را تا مرز 24 درصد حفظ کرده است.

بانک مرکزی 31.8 هزار میلیارد تومان اوراق مالی بازخرید کرد
 بانک مرکزی با هدف جذب نقدینگی در عملیات بازار باز، اقدام به توافق بازخرید 31.8 هزار میلیارد تومان اوراق مالی با نرخ سود ۲۳ درصدی کرد.
به گزارش کائنات، بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌ بانکی، موضع عملیاتی هفته گذشته توافق بازخرید بود که با حضور 13 بانک و موسسه اعتباری به اجرای عملیات بازار باز به مبلغ 31.8 هزار میلیارد تومان با سررسید 7 و 84 روزه و حداقل نرخ 23 درصد اقدام شد.
بر اساس این گزارش، بانک‌‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌‌توانند طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (24 درصد) استفاده کنند.
در عملیات بازار باز ، بانک مرکزی با خرید و فروش گروه خاصی از اوراق بهادار ، تلاش می‌‌کند اهداف سیاستی را در کنترل حجم پول موجود در اقتصاد اجرا کند. در این بازار بانک مرکزی، دولت و بانک‌‌ها نقش اساسی دارند.
بانک‌‌ها در پایان هر روز به دنبال کنترل میزان نقدینگی هستند که درصورت داشتن کسری باید به دنبال تزریق پول باشند و در صورت داشتن مازاد ذخایر، باید آن را تعدیل کنند. بانک مرکزی به‌ عنوان عضو و مدیر بازار، مسئول اجرای امور است و با خرید و فروش اوراق قرضه دولتی در بازار آزاد اقدام به کنترل نقدینگی در بانک ها می‌‌کند و همزمان با این عمل، رشد اقتصادی و کنترل تورم را نیز در دستور کار دارد.

معرفی برندگان ١٠ دستگاه موتورسیکلت صاحبان حساب در متابانک
  برندگان ١٠ دستگاه موتورسیکلت صاحبان حساب در متابانک موسسه اعتباری ملل مشخص شدند. به گزارش کائنات، این موسسه در حاشیه همایش سراسری مدیران و روسای شعب در مشهد مقدس طی مراسمی قرعه کشی ۱۰ دستگاه موتورسیکلت طرح کلیک را برگزار کرد .
این گزارش می‌افزاید: در این قرعه کشی که از طریق لینک اعلام شده به مشتریان پخش شد؛ علی بیرامی، جلیل عبادی آغچه رود، محمد کاویانی، مهدی احمدی جوان، میثم جمشیدی امانی، کیهان لایقی، مهدی بابازاده، سمیر عباداتی و نجمه بسیم و فاطمه باقری کچی به عنوان برندگان قرعه کشی  ١٠ دستگاه موتورسیکلت دارندگان حساب در متابانک موسسه اعتباری ملل انتخاب شدند. گفتنی است مشتریان می توانند از طریق متابانک ضمن انجام عملیات بانکی به روز و سریع از وام قرض الحسنه حداکثر به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال نیز بهره مند شوند.

تراز مثبت ۳۱۰ درصدی
 بیمه تعاون در خرداد
 گزارش فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به 1403/03/31 شرکت بیمه تعاون منتشر شد. به گزارش کائنات، شرکت بیمه تعاون طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ از محل فروش حق بیمه مبلغ ۴,۱۹۷,۱۲۰ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۶۳ درصد افزایش داشته است. این شرکت در این ماه تراز مثبت ۳۱۰ درصد را ثبت نموده است. وتعاون با سرمایه ثبت شده ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۳/۱۲/۳۰ از محل فروش حق بیمه مبلغ ۸,۷۳۳,۱۴۵ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت ۱۹۷ درصد را ثبت نموده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه