روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير - شماره 4628

قاسم افشار:

امیدوارم وضعیت مردم بعد از انتخابات بهتر شود


  قاسم افشار خواننده موسیقی پاپ ضمن شرکت در انتخابات ابراز امیدواری کرد که حال مردم ایران و اوضاع کشور پس از این انتخابات بهتر شود.
قاسم افشار که به همراه دیگر هنرمندان روز گذشته -۱۵ تیر ماه- با حضور در تالار وحدت در انتخابات شرکت کرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من هم مانند مردم سرزمینم به کسی که اعتقاد دارم می تواند برای کشور مفید باشد رای دادم.
وی افزود: معتقدم انتخابات هنرمند و سیاستمدار و مردم عادی نمی شناسد همه یک رای دارند و می توانند در سرنوشت خود تاثیرگذار باشنمد.
افشار ابراز امیدواری کرد که حال مردم و اوضاع کشور خوب شود و اتفاقات خوبی بعد از انتخابات رخ دهد.

پس از «بابل»؛
دیمین شزل پاییز بار دیگر روی صندلی کارگردانی می‌نشیند
 تولید فیلم بعدی دیمین شزل پاییز امسال شروع می‌شود.
به گزارش وردل آف ریل، ماه آوریل، دیمین شزل ساخت فیلم بعدی خود را با پارامونت نهایی کرد. از این فیلم که گفته شده داستانش در یک زندان می‌گذرد، به عنوان درامی با بودجه متوسط یاد شده که تاحدودی اکشن هم است. حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که تولید این فیلم در اکتبر آغاز می‌شود تا سال ۲۰۲۵ راهی سینماها شود.
«بابل» آخرین فیلم شزل بود که با بودجه نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و ۶۳ میلیون دلار فروخت و در نهایت ۸۷ میلیون دلار به پارامونت ضرر زد. هرچند در کمال تعجب این فیلم در فرانسه فیلم موفقی بود و هم نظر منتقدان را جلب کرد و هم تماشاگران را به سینماها کشاند.
زمستان شزل گفت نگارش یک فیلمنامه جدید را به پایان برده اما نمی‌داند پس از ناموفق بودن «بابل» هالیوود چگونه از وی استقبال می‌کند.
شزل در مقام کارگردان سازنده «ضربه شلاق»، «لالا لند» و «نخستین انسان» است و باید گفت «بابل» گرچه مشکلاتی داشت اما دید سینمایی عالی و دیوانه‌کننده آن شایسته چنین مخالفتی نبود.
این کارگردان ۳۹ ساله که تحصیلات سینمایی خود را در دانشگاه هاروارد انجام داده فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده است. وی که ابتدا بیشتر فیلم‌نامه‌های آثار درجه ۲ ترسناک را بازنویسی می‌کرد تا بتواند درآمدی داشته باشد، نخستین فیلم خود را با عنوان «گای و مدلین روی نیمکت پارک» در سال ۲۰۰۹ ساخت و توانست نام خود را مطرح کند. اولین موفقیت جدی شزل سال ۲۰۱۴ و با ساخت فیلم «ویپلش» یا «ضربه شلاق» رقم خورد که ۵ نامزدی اسکار برای بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین کسب کرد و به جز ۲ مورد اول، بقیه جوایز را به دست آورد.

مشکل بی‌اخلاقی ادامه دارد؛
۲ کارگردان مهم فرانسه به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  بنوآ ژکو و ژاک دویلون کارگردان‌های مشهور فرانسوی به تجاوز جنسی به ۲ بازیگر متهم شدند.
به گزارش لوموند، دفتر دادستانی پاریس خبر داد که یک قاضی بازپرس روز چهارشنبه، ۳ جولای کارگردان برجسته سینمای هنری، بنوا ژکو را به اتهام تجاوز جنسی فراخواند و وی را متهم کرد.
ژکو، ۷۷ ساله، متهم به تجاوز به جولیا روی ۳۴ ساله در سال ۲۰۱۳ و تجاوز به ایزیلد لوبسکو ۴۱ ساله، بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ است. وی پس از ۲ روز بازجویی در بازداشت، همچنان تحت نظارت قضایی است.
او ابتدا از سوی ژودیت گودرش، بازیگر ۵۲ ساله که امسال علیه او به دلیل تجاوز در طول یک رابطه چندین ساله که از ۱۴ سالگی شروع شد، شکایت کرد، برای بازجویی فراخوانده و بازداشت شد. گودرش گفته رابطه با ژکو از زمانی شروع شد که وی زیر سن قانونی بود. روی ۳۴ ساله هم او را به تجاوز جنسی متهم کرد. ژکو همه اتهام‌ها را رد کرده است.
به نظر می‌رسد دادستان‌ها هنوز درباره اتهاماتی که گودرش به ژکو وارد کرده وارد عمل نشده‌اند، اما از یک قاضی تحقیق خواسته شده تا او را به اتهام تجاوز جنسی و خشونت که احتمالاً بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ علیه جولیا روی انجام شده، متهم کند. ظاهراً علیه لوبسکو نیز چنین اتهامی بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ و سپس در سال ۲۰۰۷ وارد شده است.
کارگردان دیگری که همین اتهام به وی وارد شده، ژاک دویلون ۸۰ ساله است که وی نیز صبح روز دوشنبه برای بازجویی بازداشت شد، اما دفتر دادستانی خبر داد که او عصر سه‌شنبه به دلایل پزشکی آزاد شد ولی پیگیری درباره اتهام‌های وارد شده به وی ادامه دارد.
گودرش او را متهم به تجاوز جنسی در طول فیلمبرداری در سن ۱۵ سالگی کرده است. بازیگر دیگری به نام آنا موگللیس، ۴۶ ساله هم ادعا کرد که این فیلمساز سال ۲۰۱۱ بدون اجازه به وی نزدیک شده است. دویلون نیز این اتهامات را رد کرده است.
گودرش از زمانی که ژکو را در ابتدای امسال به بدرفتاری با او در نوجوانی متهم کرد، به یکی از صداهای جنبش «می تو» فرانسه بدل شده است. این بازیگر که گفته از زمانی که تنها ۱۴ سال داشت با این کارگردان که آن زمان ۴۰ ساله بود، در رابطه بود، اکنون این رابطه را محکوم می‌کند و می‌گوید که تحت کنترل ژکو بوده و در ماه فوریه شکایتی را به دلیل تجاوز به عنف علیه او به دادگاه برده است.
لو بسکو نیز که از اظهار گودرش دلگرم شده بود، تصمیم گرفت در ماه مه، اندکی پس از انتشار زندگینامه اش، شکایتی قانونی طرح کند. وی در کتاب خود با عنوان «راست بگو» ژکو را متهم کرد که در رابطه‌ای که از ۱۶ سالگی در طول فیلمبرداری فیلم «ساد» در سال ۲۰۰۰ شروع شد، تحت تاثیر او بود.
این بازیگر که خواهر مایون بازیگر و کارگردان است، گفت ژکو با این رابطه تمام زندگی او را تحت الشعاع قرار داد و جایگزین پدر، مادر و هر مرجع دیگر زندگی وی شد.
سینمای فرانسه هرچند دیر به جنبش «می تو» واکنش نشان داد، اما به نظر می‌رسد با مشکلات جدی در این زمینه روبه رو است و به همین منظور ۲ ماه پیش مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

اهدای جایزه ملل؛
سیسیلی‌ها از کوین اسپیسی تجلیل می‌کنند
  کوین اسپیسی جایزه یک عمر دستاورد را در تائورمینا ایتالیا دریافت می‌کند.
به گزارش ورایتی، کوین اسپیسی جایزه یک عمر دستاورد را در تائورمینا، سیسیل دریافت می‌کند. این جایزه بخشی از جوایز ملل است که با همکاری مجلس سنای جمهوری ایتالیا و منطقه سیسیل اهدا می‌شود. ژرار دوپاردیو، آبل فرارا و کلودیا کاردیناله از جمله چهره‌هایی هستند که پیشتر با دریافت این جایزه تجلیل شده‌اند.
این جایزه در حالی به اسپیسی اهدا می‌شود که وی در سال‌های اخیر بیشتر برای اتهامات تجاوز جنسی خبرساز شده بود و در ماه‌های اخیر تلاش کرده تا به دنیای سینما بازگردد. وی مصاحبه‌های پرمخاطبی انجام داده قرار است در فیلم «کنتاکت» دیده شود. وی در یک فیلم آمریکایی به نام «پیتر فایو هشت» هم بازی کرد که برای اولین بار در فیلادلفیا به نمایش درآمد.
اهداکنندگان این جایزه از کوین اسپیسی به عنوان یادگاری جاودانه از تاریخ سینما و تئاتر یادکردند که شایسته ادامه حرفه‌اش است.
اسپیسی همچنین به تازگی به عنوان مهمان افتخاری جشنواره معتبر فیلم زردآلو طلایی در ایروان ارمنستان معرفی شد.
این بازیگر در حالی همچنان با عواقب این اتهام‌ها دست و پنجه نرم می‌کند که در پرونده‌ای مدنی که در آمریکا از سوی آنتونی رپ بازیگر گشوده شد و همچنین یک پرونده جنایی در بریتانیا که برمبنای ادعای ۵ مرد تشکیل شد، بی‌گناه شناخته شده است. یک پرونده مدنی دیگر هم در بریتانیا قرار است در سال ۲۰۲۵ بررسی شود.
مراسم اهدای جوایز تائورمینا که اسپیسی در آن روی صحنه می رود، ۲۱ جولای (۳۱ تیر) در جشن تابستانی شهر تاریخی سیسیل برگزار می‌شود و هیچ ارتباطی با جشنواره سینمایی تائورمینا که از ۱۳ تا ۱۹ جولای (۲۳ تا ۲۹ تیر) برگزار می‌شود، ندارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه