روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير - شماره 4628

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

آغاز «فارسی‌سازی کارت‌های پرواز» به صورت آزمایشی


  با اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، فاز اجرایی فارسی‌سازی کارت‌های پرواز در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس به صورت آزمایشی کلید خورد.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، فاز اجرایی فارسی‌سازی کارت‌های پرواز در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس به صورت آزمایشی کلید خورد. فارسی‌سازی کارت‌ پروازهای داخلی جهت رفاه حال مسافران با پیگیری‌های مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، کاپیتان محمد محمدی بخش معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در دولت سیزدهم، پس از اجرا در فرودگاه مشهد به‌عنوان دومین فرودگاه پر ترافیک کشور، براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سایر فرودگاه‌های کشور هم بزودی اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛
واریز ۳ میلیون تومان
 به حساب ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته
 به گفته داود منظور، مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی الحساب به هر یک از ۲/۶ میلیون بازنشسته صندوق های لشگری و کشوری و ۴/۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در مجموع با ۲۰ ه.م.ت اعتبار پرداخت شد.
داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود اعلام کرد: در اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت آیین نامه اجرایی ‎متناسب سازی حقوق بازنشستگان به تصویب هیات دولت رسید و مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی الحساب به هر یک از ۲/۶ میلیون بازنشسته صندوق های لشگری و کشوری و ۴/۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در مجموع با ۲۰ ه.م.ت اعتبار پرداخت شد.

در دیدار روسای بانک مرکزی ایران و روسیه؛
بر لزوم توسعه همکاری‌های بانکی و مالی میان ایران وروسیه تأکید شد
 محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بین المللی بانکی و مالی سن پطرز بورگ با خانم الویرا نابیولینا رئیس بانک مرکزی روسیه ملاقات و گفتگو کرد.
به گزارش کائنات، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بین المللی بانکی و مالی سن پطرز بورگ با خانم الویرا نابیولینا رئیس بانک مرکزی روسیه ملاقات و گفتگو کرد. در این ملاقات که کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو نیز حضور داشت، آخرین وضعیت پروژه های مشترک همکاری های بانکی و مالی دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. گفتگوهای این دومقام بانکی پیرامون استفاده هرچه بیشتر از ارزهای ملی، مقابله با تحریم های بانکی و همکاری مشترک در چارچوب بریکس صورت پذیرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:
بانک مسکن چند برابر تعهدات خود در نهضت ملی تسهیلات داد
  عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با هیبنا گفت: «این بانک با پرداخت ۹۶ همت تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن، تنها بانکی است که توانسته چند برابر تعهدات قانونی خود تسهیلات پرداخت کند»
به گزارش کائنات، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت این حجم از تسهیلات نهضت ملی از سوی بانک مسکن، اقدامی جهادی و مردمی و موجب پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن است. ایری ضمن تشکر ویژه از مجموعه مدیریت و کارکنان بانک مسکن گفت: عملکرد بانک مسکن در گزارش مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها را مکلف کرده که دست کم ۲۰ درصد از کل تسهیلات خود را به نهضت ملی مسکن اختصاص بدهند؛ لذا امیدواریم سایر بانک‌ها هم در اجرای وظایف قانونی، تعهدات خود نسبت به مردم و قانون جهش تولید مسکن را ایفا کنند.

نعمت اله رضائی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون شد
  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی نعمت اله رضائی را به عنوان رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون منصوب کرد. به گزارش کائنات، بر اساس حکم صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نعمت اله رضائی به عنوان رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون منصوب شده است. رضائی طی چند ماه اخیر به عنوان عضو هیات مدیره این بانک مشغول بکار بوده است. وی پیش از این مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه