روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير - شماره 4628

افزایش مشارکت نسبت به دور قبل

سربلندی ایران در روز انتخاب ملت

 دیروز اقتدار و سربلندی وطن در شعب اخذ رای در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دیروز ۱۵ تیر در سراسر استان‌های کشور وهمچنین خارج از کشور به نمایش درآمد.
مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دو انتخابات راه یافتند. در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت کردند. رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام شد.در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: مردم با همت بیشتر در این مرحله کار را تمام کنند
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر افزایش شوق و علاقه مردم در این مرحله از انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند: اگر این‌گونه باشد خرسند کننده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از انداختن رای خود در صندوق ۱۱۰، روز انتخابات را یک روز خوب و روز فعال شدن مردم برای یک امر مهم سیاسی دانستند و گفتند: ان‌شاءالله مردم عزیزمان با همت بیشتر در مرحله دوم و حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب بهترین، کار را در این مرحله تمام می‌کنند تا فردا شنبه رئیس جمهورمان را داشته باشیم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر افزایش شوق و علاقه مردم در این مرحله از انتخابات ریاست جمهوری افزودند: اگر این‌گونه باشد خرسند کننده است و امیدواریم خداوند متعال ملت را موفق و کشور را آباد کند و همه کسانی را که در این مسیر زحمت می‌کشند مشمول لطف و رحمت خود قرار دهد.
مخبر: صیانت از حق مردم را در دولت پیگیری می‌کنیم
محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری هم پس از مشارکت در انتخابات با بیان این‌که «به دقت، حفظ سلامت انتخابات و صیانت از حق مردم را در دولت پیگیری می‌کنیم و به مردم اطمینان می‌دهم دولت بدون هیچ گرایشی این انتخابات را برگزار می‌کند.» یادآور شد: الان که از روند برگزاری انتخابات در کشور بازدید کردم، شاهد هستیم چند ۱۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات سهیم هستند. کار خوب پیش رفته است و در بازدیدی که داشتیم تاکنون، نسبت به هفته گذشته افراد بیشتری رأی خود را به صندوق انداختند.
وحیدی :هر اظهارنظر اعلامی از ستاد انتخابات کشور که از صداوسیما منتشر شود
احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور گفت:هر اظهارنظر اعلامی از ستاد انتخابات کشور که از صداوسیما منتشر شود، مورد قبول است و مردم توجه ای به گزارش های خارج از این چارجوب نکنند.
اسلامی: ما شاهد افزایش مشارکت نسبت به دور قبل هستیم
سخنگوی ستاد انتخابات کشور ضمن بیان توضیحاتی در مورد فرآیند انتخابات از افزایش مشارکت در دور دوم خبر داد و گفت: استقبال مردم عزیز نسبت به دور اول تا این ساعت افزایش داشته است، امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
افزایش مشارکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری/در حال به روز رسانی
فرایند اخذ رأی گیری در نمایندگی های ایران در خارج از کشور همزمان با برگزاری انتخابات در داخل، آغاز شده است.  سفارتخانه ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان همزمان با اجرای فرایند رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری در داخل کشور، از هموطنان ایرانی خارج از کشور اخذ رأی کردند.
پوشش انتخابات توسط۲۰۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی و خارجی
بیش از ۲۰۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی و خارجی، از جمله خبرنگاران رسانه‌های آمریکا، چین، روسیه، آلمان، اسپانیا، انگلیس، افغانستان، اتریش، ترکیه، کویت، هلند، امارات، ایتالیا، عراق، یمن، ژاپن، فرانسه، فیلیپین، لبنان، قطر، عمان، استرالیا، سوئد، دانمارک، هند، کره جنوبی و ... این برنامه را پوشش دادند.
نامزدها چه کردند؟
سعید جلیلی با حضور در مسجد جامع قرچک ورامین و مسعود پزشکیان با حضور در مدرسه عاشورای قلعه‌حسن‌خان، در انتخابات شرکت کردند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه