روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير - شماره 4627

تقدیر مدیركل بهزیستی خوزستان از مدیرعامل شركت نفت و گاز مسجدسلیمان


 مدیرکل بهزیستی استان خوزستان با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات خیرخواهانه مدیر‌عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در کمک به جامعه هدف آن اداره کل قدردانی نمود.
محسن رضایی میرقائد رییس اداره بهزیستی مسجدسلیمان با حضور در دفتر‌کار مهندس علیرضا هیهاوند ضمن ابلاغ مراتب سپاس و قدردانی مدیرکل سازمان متبوع خویش از مجموعه شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، لوح تقدیر امضاء شده توسط دکتر مهران کریمیان مدیر‌کل بهزیستی استان خوزستان را به مهندس علیرضا هیهاوند اهداء نمود.
طرح زمینه‌های مشارکت و همکاری بیشتر میان این دو سازمان و استفاده از ظرفیت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در قالب اقدامات و خدمات عام المنفعه به جهت تأمین رضایت مندی شهروندان مشمول جامعه‌هدف بهزیستی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان:
فقط ۳۰ درصد از کشت پنبه
در خراسان شمالی مکانیزه انجام می‌شود
 محمد حیدریان- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: فقط ۳۰ درصد از کشت پنبه در این استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.
وحید صباغ  با اشاره به اینکه خراسان شمالی رتبه پنجم در کشت و تولید پنبه در کشور دارد، اظهار کرد: ورود دستگاه‌ها برای کشت این محصول یکی از نیازهای استان است. وی افزود: خرده مالکی اراضی که در آن پنبه کشت می‌شود یکی دیگر از مشکلات تولید در حوزه این محصول است. صباغ ادامه داد: کشاورزان برای انجام کشت مکانیزه می‌توانند از تسهیلات تبصره ۱۸ برای خرید دستگاه‌های مکانیزه استفاده کنند. وی با بیان اینکه پنبه یکی از محصولاتی است که بیشترین سطح زیرکشت بهاره را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: طبق ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی باید در سال رزاعی جاری ۱۱ هزار هکتار پنبه در استان کشت شود که سطح زیر کشت انجام شده ۱۰ هزار و ۵۳۰ هکتار است. به گفته این مقام مسئول، در سال گذشته پنبه در سطح ۹۰۰۰ هکتار کشت شد. وی بیان کرد: پیش بینی می شود طی امسال از کشتزارهای پنبه استان ۳۱ هزار تن محصول برداشت شود که در سال گذشته ۲۷ هزار تن وش پنبه برداشت شد. مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: برای کشت پنبه در سال جاری ۱۷۷ تن بذر اصلاح شده پنبه میان کشاورزان توزیع شد. وی تاکید کرد: ۵۰ درصد از بذرهای استفاده شده برای کشت پنبه خود مصرفی و ۵۰ درصد نیز اصلاح شده است که توسط جهاد کشاورزی توزیع می‌شود. صباغ گفت: ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان برای تولید بذور پنبه اختصاص یافته است.

مدیرعامل آبفا کردستان:
‌۱۹ پروژه آبرسانی روستایی
در کردستان آماده بهره‌برداری است
   مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: ۱۹ پروژه آبرسانی به تک روستاها و مجتمع‌های آبرسانی با هدف تأمین آب ۳۹ روستای استان با اعتبار هزینه شده ۳۸ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.
محمد فرهاد اظهار کرد: در مجموع و با اجرای این پروژه ها ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر در روستاهای ۵ شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند می‌شوند. وی با بیان اینکه منابع مالی اجرای این پروژه‌ها از اعتبارات استانی و محرومیت‌زدایی تأمین می‌شود، گفت: در شهرستان بیجار آبرسانی به روستاهای گاوبازه، شاهگدار سفلی، ینگی کند، کاکا عباس، گوگقاش، کچه گنبد و قزانقره در قالب این پروژه انجام شده است. فرهاد افزود: همچنین در شهرستان سنندج آبرسانی به روستاهای صیدان، گزان علیا، ماچکه علیا و تازه آباد عیسی آباد، در شهرستان سقز، آبرسانی به روستاهای گل تپه و چوملو، در شهرستان دیواندره آبرسانی به روستاهای علی آباد مران، کانی کبود مران و پول بلاغ و در شهرستان مریوان آبرسانی به روستاهای لنج آباد در قالب این پروژه اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: همچنین حفر و تجهیز چاه مجتمع قصلان قروه برای تأمین آب ۲۱ روستای این شهرستان نیز جزو این پروژه‌ها است که به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه