روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۲ تير - شماره 4626

معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری در فولاد مبارکه:

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولادمبارکه در کشور بی نظیر است


 تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان، اقدامی بی نظیر است. این صندوق خیلی زود عملیاتی شد، جذب سرمایه و جذب اعتبار مالیاتی این صندوق در تمام صنایع بزرگ کشور و ۲۰۰ شرکت دانش بنیانی که مورد بررسی قرار دادیم بی‌نظیر و شماره یک است.
نوع پروژه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری از سوی صندوق خطرپذیر فولاد مبارکه تعریف شدند، واقعا خطرپذیر هستند و صرفا دهان پرکن و گزارش پرکن نیستند؛ دو پروژه فاز اول قراردادهای احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش (RHF) و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم عیار به روش بسترسازی (SMR) که امروز فاز مطالعاتی آن آغاز می‌شود، برای بزرگ‌ترین بحران پیش‌روی صنعت فولاد کشور بسیار مناسب است.
زمانی در جبهه ۱۰ افسر هستند و چنانچه یکی خسته شود، بترسد و یا کوتاه بیاید اتفاقی نمی‌افتد چرا که ۹ افسر دیگر وجود دارند، اما زمانی فردی که خط شکنی می‌کند چندین نفر را به دنبال خود می‌برد و الگوی تعداد دیگری است و اگر خدای ناکرده خط شکن برگردد ۱۰۰ لشکر دنباله رو نیز بر می‌گردند، اینکه من تبریک می‌گویم که فولاد مبارکه طی دو سال گذشته رتبه برتر کشور را در زمینه اجرای قانون جهش تولید و سیاست‌های کلان رهبری در سرمایه‌گذاری در نوآوری و فناوری را به دست آورده، به هر دلیلی عقب نشینی کند و کوتاه بیاید لشکری که دنباله روی آن هستند، برخواهند گشت، که این گناهی غیر قابل پذیرش و بخشش است.

 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس مردم را به حضور پای صندوق های رای دعوت کرد
  معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در فولاد مبارکه:   مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با صدور پیامی از مردم به ویژه صنعتگرانِ شاغل در این منطقه خواست با حضور گسترده پای صندوق های رای حماسه ای دیگر رقم بزنند. درپیام سخاوت اسدی آمده است:
*بسم الله الرحمن الرحیم*
انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مظهر مردم سالاری دینی، اتحاد، یکپارچگی، وحدت و اقتدار کشورمان می باشد.
دشمنان قسم خورده کشور پهناور اسلامیمان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با ترفندهای مختلف سعی کردند بر مشارکت مردم در انتخابات تاثیر منفی گذاشته و مانع از حضور گسترده هم میهنانمان پای صندوق های رای شوند اما هر بار تیرِ آنان به سنگ خورده و مردم فهیم و آگاه کشورمان در هر دوره از انتخابات مصمم تر از گذشته ضمن حضور در شعبات اخذ رای، صحنه های شگفت انگیزی را رقم می زنند.
امسال نیز اگرچه ملت شریف و فهیم ایران به جهت شهادت رییس جمهور عزیز، وزیر پرتلاش امور خارجه و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد عزادار و اندوهگین هستند اما برای تداوم راه شهید رییسیِ با حضور گسترده خود پای صندوق های رای، حماسه ای دیگر را رقم خواهند زد.
اینجانب با عرضِِ تسلیتِ دوباره به مناسبت شهادت رییس جمهور  پرتلاش، خستگی ناپذیر و خادم ملت، خادم الرضا(ع)، آیت الله شهید رییسی(ره) از اقشار مختلف مردم به ویژه صنعتگران و شاغلین در منطقه ویژه پارس دعوت می کنم با حضور گسترده پای صندوق های رای، ضمن افزایش مشارکت، پاسخ محکمی به دشمنان و همه معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی که سعی دارند با سیاه نمایی و آلوده کردن فضا مانع از افزایش مشارکت مردم شوند، بدهند.
قطعا حضور گسترده مردم پای صندوق های رای موجب افزایش انسجام، یکپارچگی و وحدت ملی در درون و افزایش اقتدارِ کشورمان در مجامع بین المللی خواهد شد که شایسته است همه ما با عنایت به این مهم، گسترده تر از همیشه پای صندوق های رای حاضر شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:
مازندران عاری از پشه آئدس
  معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در فولاد مبارکه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران: تاکنون موردی از پشه آئدس در استان شناسایی نشده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون موردی از وجود پشه «آئدس» ناقل بیماری تب‌دِنگی در این استان شناسایی نشده است.
دکتر رضا صفری عربی با اشاره به اینکه با مشاهده اولین مورد ابتلا به بیماری ناشی از پشه آئدس در استان گیلان، همجوار مازندران ،نظارت ها برای ردگیری این پشه ناقل بیماری دنگی در مازندران قوت گرفت افزود: به همین منظور فعالیت ردگیری و شناسایی بیماری در مناطق غرب مازندران که در نزدیکی گیلان قرار دارد متمرکز شده است تا در صورت شناسایی مواردی از این بیماری اقدامات درمانی لازم سریعتر انجام شود. دکتر صفری با بیان اینکه با توجه به شباهت علائم این بیماری شبه آنفلوآنزا و سرماخوردگی، همراه با تب معمولاً شدید، بدن درد، سردرد و احساس کسلی و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن بیمار مبتلاست که ‌افراد دارای علائم برای نمونه گیری به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند ،خاطرنشان کرد: تاکنون مواردی که منجر به تست گیری شد، تب دنگی در آنها مثبت نشده و مازندران عاری از این بیماری است. صفری عربی با تاکید بر جدی گرفتن موارد بهداشتی پیشگیری از بیماری‌های منتقله از گزش نیش پشه آئدس افزود: موارد بهداشتی و رعایت دستورالعمل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیمارهای منتقله از نیش پشه آئدس ضروری است.  تب دِنگی از انواع بیماری ویروسی که به عنوان تب استخوان‌شکن شناخته می‌شود، قابل انتقال از نیش پشه آئدس (ببر آسیایی) به انسان است و  انتقال این بیماری از انسان به انسان امکان پذیر نیست و بروز بیماری بر اثر گزش پشه صورت می گیرد. پشه آئدس در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه