روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير - شماره 4625

عضو کمیسیون سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

غزه زنده ترین سند دروغ بودن حقوق بشر به سبک آمریکایی است


 عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رفتارهای متناقض آمریکا در موضوع حقوق بشر نشان داده در هنجارهای بین المللی چیزی به نام حقوق بشر از دید آمریکا و کشورهای غربی وجود ندارد، بلکه حقوق بشر ابزار کنترل فرودستان برای اجرای قوانین مورد نظر آمریکاست.
ابوالفضل ظهره وند کارشناس سیاست خارجی و نماینده مجلس دوازدهم در گفت و گو با کائنات ناظر  بر هفته حقوق بشر آمریکایی به مواردی که حقوق بشر آمریکایی را زیر سوال برده و نشان می دهد حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای فشار به ملتهای مظلوم جهان است، گفت: تحولات غزه و بعد از آن اوکراین نشان داد تمام نرم‌ها و هنجارهای غربی متفاوت از قواعدی است که برای کشورهای غیر غربی نوشته شده است. به بیان دیگر حقوق بشر،   ابزاری برای کنترل ملتهاست .
وی در این باره خاطرنشان کرد: در اصل به زعم آمریکا و دولت های غربی موضوعی به نام حقوق بشر و نگاه یکسان به اجرای مقررات بین المللی در قبال همه مردم دنیا وجود خارجی نداشته و ندارد، بلکه تامین منافع آمریکا و کشورهای غربی اصل مهم و بی چون و چرایی است.
عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا در برابر انظار عمومی جهان نشان داده سه بار پیش نویس جلوگیری از کشتار غزه در شورای امنیت را وتو کرد. آمریکایی ها همچنان اعتقادی به نسل کشی نتانیاهو درغز ه ندارند و کنگره آمریکا مصوب کرد قضاتی که در دیوان بین المللی دادگستری لاهه به محکومیت اسرائیل و نسل کشی نتانیاهو و جنایتکار خواندن دولت اسرائیل رای دادند را تحریم کنند! با این رویکرد آیا می توان باور کرد آمریکا اعتقادی به حقوق بشر دارد؟ کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی گفت: رد پای نقض آشکار حقوق بشرآمریکایی در جای جای دنیا مشهود است. از میانمار گرفته تا یمن و افغانستان؛ عراق و سوریه و فلسطین و ترورهایی که به دست اسرائیل با حمایت آمریکا در ایران صورت گرفته است.
وی افزود: رفتارهای متناقض آمریکا در موضوع حقوق بشر نشان داده در هنجارهای بین المللی چیزی به نام حقوق بشر از دید آمریکا و کشورهای غربی وجود ندارد، بلکه حقوق بشر ابزار کنترل فرودستان برای اجرای قوانین مورد نظر آمریکاست. وی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: هر موضوعی که به نفع آمریکا نباشد تروریسم نام می گیرد در حالی که هر چیزی به نفع آمریکا باشد دفاع از بشریت خوانده می شود.
ابوالفضل ظهره وند گفت: آمریکایی‌ها در ماه‌های گذشته به عیان نشان دادند که فرا قانونی و حاکمیتی عمل می کنند. آنها در حمایت از نسل کشی اسرائیل در غزه نشان دادند دقیقا جامعه جهانی را طبقه‌بندی کرده‌اند لذا نباید فریب حقوق بشر آمریکا را بخوریم چرا که غزه زنده ترین سند نشان دهنده دروغ بودن حقوق بشر به سبک آمریکایی است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه