روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير - شماره 4624

کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه در گفت‌وگو با کائنات

آمریکا کمترین تمایلی به باز شدن جبهه جنگ اسرائیل در لبنان ندارد


  سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا این موضوع را برجسته کرده که اسرائیل در حال تدارک حمله گسترده ای به لبنان است؟ آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اینکه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تلاش می‌کند از طریق حمله به لبنان و بمباران هوایی مناطق حساس لبنان و تاسیسات صنعتی این کشور به نوعی بحران غزه را به خارج از مرزهای فلسطینی اشغالی منتقل کند.
این موضوع باعث شده رژیم صهیونیستی از مدت ها پیش با انجام یک سلسله مانورهای زمینی و هوایی در قبرس، حمله به لبنان را شبیه سازی کند اما موضوع حائز اهمیت این است که آمریکا و فرانسه درخصوص حمله اسرائیل به لبنان به این رژیم هشدار داده‌اند که تحت هیچ شرایطی اجازه ندارد به لبنان حمله کند.
با اینکه اسرائیل  حملات محدود هوایی به لبنان دارد و بعضا این حملات ادامه می یابد اما به نظر نمی رسد اینک شرایط به گونه‌ای باشد که رژیم صهیونیستی  در این موقعیت امکان حمله به لبنان را داشته باشد.
حمله رژیم صهیونیستی به لبنان که منجر به حمله جبهه مقاومت به اسرائیل می شود بی شک منجر به ایجاد بحران جدی و جدیدی برای منطقه می شود به طوری که این احتمال داده می شود که حتی سایر کشورهای منطقه را نیز درگیر کند.
با اینکه به نظر می رسد رژیم صهیونیستی می تواند حملات هوایی گسترده ای به جنوب لبنان داشته باشد اما قطع به یقین نمی تواند به صورت زمینی به لبنان حمله کند؛ چرا که ارتش رژیم صهیونیستی بسیار فرسوده شده است.
در شرایطی که ممکن است بمباران لبنان به صورت موردی ادامه داشته باشد بی شک حزب الله لبنان از تمام ظرفیت دفاعی خود برای ضربه زدن به رژیم صهیونیسی استفاده خواهد کرد، لذا آمریکایی ها وزیر جنگ آمریکا را متوجه تبعات آنچه نتانیاهو در ذهن دارد کرده اند.
آنچه در این بین مشهود است آنکه دولت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی کمترین تمایلی به باز شدن جبهه دیگری توسط رژیم صهیونیستی در لبنان ندارند. آنها در شرایطی که بحران غزه حل نشده و به قوت خود باقی است نمی خواهند دامنه بحران به خارج از دمرزهای فلسطین گسترش پیدا کند، لذا خواسته های جنگ طلبانه بنیامین نتانیاهو در بازه زمانی فعلی به هیچ وجه محقق نخواهد شد چرا که آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و این موضوع به زیان آمریکا تمام می شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه