صفحه آخر
وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه هفتم، مدرسه به عنوان یک واحد سازمانی اجازه انعقاد قرارداد دارد. رضامراد صحرایی، در «کارگاه تبیین برنامههای اجرایی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» بر اتحاد، انسجام، همفکری، هماهنگی، همکاری، همکوشی و در یک کلمه «یکیشدن نظام تعلیم و تربیت» بهعنوان رمز موفقیت تاکید و تصریح کرد: آموزش و پرورش مرکز ثقل تحولات کشور است. اگر امروز در بخشی از کشور کاستیای مشاهده میشود، نباید جز در آموزش و پرورش دنبال راهحل بلندمدت گشت، هرچند که راهحلهای کوتاهمدت همیشه لازم است. اگر حرکت مرکز ثقل تحولات یعنی آموزش و پرورش رو به جلو باشد، تمام اجزا و ارکان رو به جلو حرکت خواهند کرد. وی با بیان اینکه اگر آموزشوپرورش بخواهد بهمثابه مرکز ثقل و تحول و پیشران باشد، باید از درون هماهنگ شود، منسجم و متحد باشد، ادامه داد: در این صورت، این اتحاد درون آموزش و پرورش به یک حرکت پیشرفته در سراسر کشور تبدیل خواهد شد. * محور و میثاق ما «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» است صحرایی با بیان اینکه نفع این اتحاد نه فقط به آموزشوپرورش بلکه به کل نظام اداری کشور خواهد رسید، گفت: اگر آموزش و پرورش بخواهد متحد، منسجم و متفق شود باید برای خود محور پیشرفت انتخاب کند. محور و میثاق ما «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» است. اگر تمام آموزشوپرورش حول سند مبتنی بر تحقق اهداف سند برنامهریزی شود، حتماً آن اتفاق خواهد افتاد. * تصویب نقشه راه سند تحول بنیادین پس از ۱۲ سال وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از ۱۲ سال، نقشه راه اجراییسازی سند تحول بنیادین نوشته شد، گفت: این نقشه با نقشه پیشین تفاوت داشت؛ نخست آنکه این نقشه، نقشه ملی است. این سند، سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش نیست، بلکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. اصلیترین دلیل عدم تحقق اهداف سند شکل نگرفتن ائتلاف درون این سند برای اعتلای تعلیم و تربیت بوده است. ما در این دوره برخلاف گذشته، نقشه راه را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردیم. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است. ماده واحده نقشه راه نیز بهتازگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. ماده واحده میگوید سازمان اداری و استخدامی که مطابق قانون دستگاه ارزیاب برای عملکرد کل کشور است، مکلف است طبق آن نقشه، عملکرد دستگاههای کشور را ارزیابی کند. این یک دستمایه فوقالعاده ارزشمند مدیریتی برای نظام تعلیم تربیت کشور است.