روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۴ تير - شماره 4620

طبق اعلام گمرک؛

واردات شمش طلا ۳ برابر شد

 در سه ماهه سال جاری ۶.۶ تن شمش طلا از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ برابر شده است.
به گزارش کائنات، ارزش شمش طلای استاندارد وارد شده به کشور در مدت یاد شده به رقم ۴۷۶ میلیون دلار رسید، این در حالی است که سال گذشته طی همین مدت ۲ تن شمش طلا به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار وارد کشور شده بود.
این گزارش حاکی است، ۹۱.۶۴ درصد از وزن شمش طلای وارداتی در این مدت از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.
براساس این گزارش، گمرک باشماق و مشهد با اختصاص ۵ و ۱.۵۱ درصد از وزن کل واردات شمش طلا به کشور در رده‌های بعدی قرار گرفتند.  شایان ذکر است، هیئت دولت در آذرماه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

۱۶ تیر ماه؛
آخرین مهلت بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث
 طبق اعلام صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، مهلت بخشودگی جرایم وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه شخص ثالث تا پایان روز شنبه مورخ ۱۶ تیر ماه، برقرار خواهد بود.
به گزارش کائنات، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی طی اطلاعیه‌ای، ۱۶ تیر ماه سال جاری را پایان مهلت بخشودگی جرایم وسایل نقلیه فاقد فاقد بیمه نامه شخص ثالث اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی، به مناسبت آغاز دهه امامت و ولایت، مهلت بخشودگی کلیه جرایم وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه شخص ثالث تا پایان روز شنبه مورخ ۱۶ تیر ماه برقرار خواهد بود. گفتنی است، شعار دهه امامت و ولایت سال جاری، «امیرالمؤمنین (علیه السّلام) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» تعیین و به کلیه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و تشکل‌های مردمی ابلاغ شده است.

مدیرعامل بانک ملت عنوان کرد؛
تسهیل عملیات پرداخت و خرید با ریال دیجیتال
 مدیرعامل بانک ملت گفت: ریال دیجیتال اقدام بسیار مناسبی است که عملیات پرداخت و خرید را تسهیل می‌کند. به گزارش کائنات، فرشید فرخ نژاد؛ مدیرعامل بانک ملت در آیین رونمایی اجرای آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش با معرفی نرم افزار سکه به عنوان نرم‌افزار مورد استفاده برای ارائه خدمات ریال دیجیتال در بانک ملت، اظهار کرد: برای عملیاتی شدن ریال دیجیتال ۸۱۵ پایانه فروش قدیمی نوسازی و نرم‌افزار ۱۴۸۲ پایانه فروش در جزیره کیش به‌روز رسانی شد.
وی ادامه داد: صفحات مربوط به پرداخت با ریال دیجیتال در سامانه‌های بانک ملت نیز به روزرسانی و بازیابی شد. همچنین ۳۰ پشتیبان به جزیره کیش ارسال شد تا آموزش‌های لازم در این زمینه را ارائه دهند.
فرخ نژاد در پایان افزود: ریال دیجیتال اقدام بسیار مناسبی است که عملیات پرداخت و خرید را تسهیل می‌کند. ریال دیجیتال در حال حاضر در جزیره کیش عملیاتی شده و تلاش می‌کنیم به زودی در تمام کشور عملیاتی شود.

روش دریافت وام ۵۰ میلیونی
بدون ضامن از موسسه ملل
 موسسه اعتباری ملل به منظور رفع نیازهای ضروری مشتریان وام ۵۰۰ میلیون ریالی قرض الحسنه بدون ضامن پرداخت می‌کند. به گزارش کائنات، این موسسه با اجرای کمپین (با کارتت استارت بزن) در نظر دارد وام ۵۰۰ میلیون ریالی قرض الحسنه بدون ضامن را به مشتریان پرداخت نماید. متقاضیان برای بهره‌مندی از وام ۵۰۰ میلیون ریالی می‌بایست از طریق متابانک نسبت به افتتاح حساب غیرحضوری اقدام نمایند.
لازم به ذکر است پس از نصب متابانک و افتتاح حساب نیکان نوین طی ۷ روز کاری کارت بانکی به آدرس اعلام شده ارسال خواهد شد. یادآوری می‌شود افرادی که از طریق متابانک نسبت به افتتاح حساب نیکان نوین اقدام و کارت خود را فعال نمایند می توانند بر اساس میانگین حساب وام قرض الحسنه حداکثر به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بدون ضامن دریافت نمایند. همچنین تعداد ۱۰ عدد موتور سیکلت طرح کلیک با قید قرعه به افتتاح حساب کنندگان اهدا خواهد شد. قرعه کشی ۱۰ دستگاه موتور سیکلت در روز ۱۴ تیرماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه