روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد - شماره 4615

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو خبر داد؛

ابلاغ بخشنامه تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت‌های وابسته صنعت آب و برق


  معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو از ابلاغ بخشنامه تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت‌های وابسته (غیردولتی) صنعت آب و برق خبر داد.
مریم کارگر نجفی با اعلام خبر صدور بخشنامه‌ای با هدف تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت‌های وابسته (غیردولتی) صنعت آب و برق بر اساس گواهی آزمون صلاحیت حرفه‌ای متناسب با شغل مورد نظر از سوی وزیر نیرو در آستانه عید سعید قربان و آغاز دهه ولایت و امامت، گفت: یکی از مسائل شرکت‌های (وابسته) غیردولتی وزارت نیرو در حوزه سرمایه انسانی، بلاتصدی بودن حدود ۵۰ درصد از پست‌های سازمانی و کمبود شدید نیرو در این بخش است که این امر به دلیل خروج نیروها در قالب بازنشستگی و از سویی عدم برگزاری آزمون‌های استخدامی ادواری طی سال‌های اخیر بوده است و این مهم تأمین منابع انسانی شرکت‌های مذکور را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو خاطر نشان کرد: با توجه به وجود نیروهای مستعد و توانمند داخلی در قالب نیروی انسانی شركت‌های پيمانكاری بر آن شديم كه بخشی از اين کمبود منابع انسانی را از طریق این نیروهای مجرب تامین کنیم. کارگرنجفی در ادامه افزود: بسیاری از نیروهای شرکتی که در وظایف اصلی فعالیت می‌کنند، دارای سابقه کاری بالا بوده و حتی در بسیاری از شرکت‌ها، مسئولیت‌های مهمی عهده‌دار هستند که به دلیل نوع قراردادشان (‌شرکتی) نمی‌توانند از مزایای آن مسئولیت برخوردار شوند؛ لذا طی یک‌ سال‌ و نیم اخیر، با بررسی‌های مختلف کارشناسی و دستیابی به وجه مشترک نظرات شركت‌های مادرتخصصی ذیربط در جلسات تخصصی متعدد، در این مرحله، وزیر نیرو طی بخشنامه‌ای موافقت خود را با استفاده از ظرفیت نیروهای شرکتی جهت تامین نيروهای پست‌های سازمانی بلاتصدی و پیشبرد برنامه‌های شرکت‌ها در وظایف اصلی اعلام کردند. معاون وزیر نیرو در خصوص مفاد این بخشنامه اظهار داشت: فقط افرادی که اطلاعات آنان در ساما ( سامانه اطلاعات منابع انسانی ) درج شده است مشمول این بخشنامه هستند. نیروهای شرکتی مشمول این بخشنامه باید حداقل ۱۵ سال سابقه کاری داشته باشند که ۱۰ سال آن در صنعت آب و برق باشد. جهت بکارگیری مشمولان با قرارداد جدید مطابق طرح طبقه‌بندی و ارزشیابی مشاغل در شرکت‌های وابسته علاوه بر اخذ تاییدیه هسته گزینش و حراست، موافقت هیئت مدیره شرکت وابسته و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ذیربط و همچنین اخذ گواهی صلاحیت حرفه‌ای متناسب با آن شغل ضروری است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه