روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد - شماره 4615

روایت جمشیدی از مذاکرات شهید رئیسی برای گسترش روابط خارجی


 معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: دولت آقای رئیسی بسترهای زیادی برای تعامل خارجی ایجاد کرد؛ درک درست از دنیا این است که قدرت و ثروت از غرب به شرق در حال حرکت است و خود آمریکایی‌ها به این اذعان دارند.
محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی درخصوص اقدامات شهید رئیسی در دولت سیزدهم بیان کرد: عملکرد آقای رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور در حوزه سیاست خارجی مورد اقبال گسترده کشورهای جهان قرار داشت و تعامل‌ها نیز بسیاری از کشورها می‌گفتند رویکرد موفقی در سیاست خارجی دارید.
وی افزود: تعامل‌های گسترده‌ای از شرق آسیا تا آفریقا، آمریکای لاتین و حتی اروپا وجود داشت. ایشان شخصاً موضوعات سیاست خارجی را دنبال و پیگیری می‌کرد.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیسی می‌گفت سیاست خارجی ما از برجام شروع نمی‌شود و به آن ختم نمی‌شود. البته مذاکرات انجام شد و حدود 40 درصد توافق برجام بهبود یافت و طرف مقابل در وقایع سال 1401 آن را متوقف کرد و دشمنان خارجی و داخلی بازی‌های متفاوتی را رقم زدند.
جمشیدی اظهار داشت: در این شرایط، باید با مردم صادقانه صحبت کرد. آقای رئیسی در سفر پاکستان به دو ایالت این کشور سفر کرد و به موضوع تمدن توجه داشت. ایشان در جلسات، به پیوندهای تمدنی، فرهنگی و دینی دقت داشت و به هویت ما نگاه داشت. ما با یکی از کشورهای همسایه، یک شاعر مشترک داریم و آن شاعر بیشتر به زبان آن کشور شعر می‌سرود و آن‌ها وی را متعلق به خود می‌دانستند؛ آقای رئیسی می‌گفت باید اجلاس بزرگداشت این شاعر را برگزار و پیوند تمدنی را مستحکم کنیم.
وی افزود: در دولت قبل، رئیس‌جمهورِ یک کشور بزرگ شرقی به ایران آمد و با او حتی در تشریفات هم بد برخورد شد و آن مقام آسیایی گفت که این‌ها نمی‌خواهند با ما کار کنند و من هنوز در تهرانم و مقامات ایرانی به سراغ یک مقام اروپایی می‌روند. به‌همین خاطر بود که زمینه‌های کار کردن با ایران متوقف شد. فشارِ این موضوع هم به مردم می‌آید؛ باید با کسی تعامل کرد که با ما کار اقتصادی کند؛ این‌ها مشکلات کشور بوده است.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: ان‌شاالله دولتی بر کار بیاید که به تفکرات سابق بر نگردیم. ما در عملیات وعده صادق بسیاری از پروژه‌های غرب را از بین بردیم. شیعه‌هراسی، ایران‌هراسی و امثال آن که علیه ایران بود، با حمایت ایران از فلسطین زمانی که اعراب بی‌صدا بودند و ایران از فلسطین دفاع می‌کرد، از بین رفت و دیگر سخنی از ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی نبود. جمشیدی عنوان کرد: آقای رئیسی نشان داد که زبان دنیا را می‌فهمد و زبان دنیا، با فیگور گرفتن نیست.


هلاکت ۲ تروریست انصار‌الفرقان در مرز سراوان
 روز گذشته فرمانده مرزبانی فراجا از درگیری مسلحانه مرزبانان با گروهک تروریستی و هلاکت ۲ نفر و دستگیری یک نفر از اعضای این گروهک در مرزهای شهرستان سروان خبر داد.
سردار احمدعلی گودرزی اظهار داشت: مرزبانان هنگ مرزی سراوان مستقر در نوار صفر مرزی، با اشراف و تسلط اطلاعاتی و استفاده از تجهیزات هوشمند اپتیکی، متوجه تحرک گروهک تروریستی در نقطه صفر مرزی برای اقدامات خرابکارانه در داخل کشور شدند.
فرمانده مرزبانی فراجا افزود: مرزبانان بلافاصله با آمادگی عملیاتی با این گروهک تروریستی درگیر شدند که در این درگیری با آتش سنگین مرزبانان علیه گروهک، تعداد 2 نفر از اعضای این گروهک به هلاکت رسیدند و یک نفر از آنان نیز دستگیر شد.
وی با اشاره به کشف مقادیری سلاح و مهمات، اظهار کرد: یک نفر از اعضای دستگیرشده در اعترافات خود عنوان داشته عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان بوده است.
سردار گودرزی عنوان کرد: شب گذشته نیز مرزبانان غیور و جان‌برکف هنگ مرزی سراوان در همین جغرافیا با یک گروهک تروریستی دیگر نیز درگیر شدند که ضربات سنگین و مهلکی بر پیکره آنان وارد شد.

پشیمانی ماموستا خضرنژاد
از اظهاراتش در اغتشاشات
 ماموستا محمد خضرنژاد در یک ویدئو اعلام کرد که من سخنرانی‌های خودم را در دوران اغتشاشات موجه نمی‌دانم.
 طی روز‌های گذشته رسانه‌های معاند با خبرسازی در حواشی پرونده فردی به نام خضرنژاد، سعی بر دست گرفتن فضای اطلاع‌رسانی در این زمینه دارند. خضرنژاد با اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده بود که اخیرا با تخفیف مجازات از اعدام رهایی یافته و به حبس محکوم شده است.
ماموستا خضرنژاد، یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌های ضدانقلاب به ویژه اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی در ماه‌های اخیر بوده است. این رسانه‌ها با تکیه بر انتشار شایعات و طرح ادعا‌های خلاف واقع تمام تلاش خود را برای جهت‌دار کردن پرونده قضایی این فرد به کار بسته‌اند.
جریان ضد انقلاب و رسانه‌هایشان تلاش داشتند علی‌رغم واقعیت، این پرونده را به مسائل قومیتی و مذهبی گره بزنند و  یک پروژه اختلاف‌افکنانه جدید را کلید بزنند.
ماموستا محمد خضرنژاد در یک ویدئو اعلام کرد که من سخنرانی‌های خودم را در دوران اغتشاشات موجه نمی‌دانم.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد خضرنژاد که به دلیل اقدامات مجرمانه به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده بود با ابراز ندامت و پشیمانی و تعهد بر حسن رفتار، با درخواست عفو و تخفیف مجازات حکم، متعاقب پیگیری تعدادی از علمای اهل سنت، مشمول عفو شده و با تخفیف مجازات حکم به حبس تبدیل شده است.
برخلاف فضاسازی ضدانقلاب، حکم اعدام این شخص با نگاه پدرانه و رافت اسلامی تخفیف داده شده و این امر به مناسبت عیدسعیدفطر مورد عنایت و موافقت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار گرفته بود.

پاسخ رئیس سازمان برنامه و بودجه به آمار یک کاندیدا
  رئیس سازمان برنامه و بودجه به آمار یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره تورم، رشد اقتصادی و بدهی دولت واکنش نشان داد.  داود منظور به ادعاهای غلط مسعود پزشکیان درباره تورم، رشد اقتصادی و بدهی دولت پاسخ داد.
متن پیام منظور به شرح زیر است:
ادعای منفی بودن رشد اقتصادی بدون نفت پس از ۱۴۰۰ نادرست است. رشد اقتصادی بدون نفت کشور در سال ۱۴۰۰، ۵ درصد، در سال ۱۴۰۱، ۴.۷ درصد و در سال ۱۴۰۲، ۳.۴ درصد بوده است. میانگین رشد اقتصادی بدون نفت در این سه سال هم ۴.۳ درصد بوده است.
در حالی که در دولت دوازدهم، نرخ تورم از ۸.۹ درصد در تیرماه ۱۳۹۶ به ۴۴.۲ درصد در تیرماه ۱۴۰۰ رسید، در دولت شهید رئیسی، تورم سالیانه از ۴۴.۲ درصد در تیرماه ۱۴۰۰ به ۳۷ درصد در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کاهش یافت!
این کاهش در نرخ تورم در شرایطی رخ داد که دولت شهید رئیسی شجاعانه سیاست حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ را اجرا کرد، سیاستی که اجرای آن لاجرم افزایش تورم را می‌بایست به‌دنبال می‌داشت!
رشد کل‌های پولی امری عادی است، آنچه اهمیت دارد، نرخ رشد آنها است. بدهی دولت به بانک مرکزی از ۱۶۵ ه. م. ت در مرداد ۱۴۰۰ به ۳۰۲ ه. م. ت در بهمن ١۴٠٢ رسید، یعنی در طول ۳۰ ماه، ۸۳ درصد رشد کرد. در ۳۰ ماه آخر دولت دوازدهم این بدهی ۱۲۶ درصد رشد کرد و از ۷۳ ه. م. ت به ۱۶۵ ه. م. ت رسید!

باقری: انتظار دریافت «کوثر»
برای انقلاب اسلامی داریم
 سرپرست وزارت خارجه گفت: یک ملت در بدرقه و تشییع شهدای خدمت با همه ابهتش در برابر همه جهانیان، قدرت و اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران را پشت سر رهبری معظم انقلاب به نمایش گذاشت.
علی باقری در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با عنوان «شهدای پرواز اردیبهشت» که در محل وزارت امور خارجه  برگزار شد، گفت: ماه خرداد ماه پرحادثه و پر حماسه انقلاب اسلامی است چه ۱۵ خرداد ۴۲ چه ۱۴ خردداد ۶۸ چه سوم خرداد ۶۱ و چه ۳۱ خرداد ۶۰، اما شهیدان پرواز اردیبهشت تحمل نکردند تا خرداد فرا برسد، پیشاپیش به سوی معبود خویش شتافتند و حادثه بزرگی را رقم زدند. وی افزود: ولی حماسه در اول، دوم و سوم خرداد در تبریز تهران، بیرجند و مشهد رخ داد و یک ملت در بدرقه و تشییع شهدای خدمت با همه ابهتش در برابر همه جهانیان قدرت و اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران را پشت سر رهبری معظم انقلاب به نمایش گذاشت و امروز که ما داغدار این مصیبت بزرگ هستیم اما همچنان با صلابت و افتخار میراث‌دار سرمایه‌ها و اندوخته‌های این عزیزان هستیم.  باقری یادآور شد: ظریفی می‌گفت پیامبر اعظم (ص) ۲ فرزند داشت قاسم را در راه خدا داد و ابراهیم را. ما امروز قاسم و ابراهیم انقلاب اسلامی را تقدیم کردیم، اما همان طور که خداوند متعال در ازای صبر و تحمل پیامبر در برابر از دست دادن قاسم و ابراهیم به او کوثر عنایت کرد انتظار دریافت کوثر از ذات باری تعالی برای انقلاب اسلامی داریم و این قول را می‌دهیم که پاسبان و پاسدار و حافظ این کوثر باشیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه