روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۲ خرداد - شماره 4612

بعد از آغاز تبلیغات انتخاباتی چه گذشت

بازار گرم گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهور

  بر اساس تقویم مصوب انتخابات، تا ۶ تیر تبلیغات انجام خواهد شد. روز ۷ تیر تبلیغات ممنوع است و در روز ۸ تیر، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. اگر انتخابات به مرحلۀ دوم کشیده شود، ۱۵ تیر مرحلۀ دوم برگزار می‌شود. اما دیروز در عرصه رقابت و تبلیغ و قانون چه گذشت؟
پاسخ حجاریان به جلیلی و حامیانش
سعید حجاریان فعال سیاسی اصلاح طلب هم در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس با این عنوان که یک نامزد انتخابات: «رئیس جمهور باید نقطه زن باشد» نوشت: در نوبت های پیشین، حامیان این تفکر نقطه زیر به مساحت 1.648.195   را نقطه زنی کرده اند. ضمنا، نقطه زنی کار «تک تیرانداز» و فرود آمدن کار «چترباز» است!
حمله حمید رسایی به پزشکیان : فقط یک لولوی جذاب است
حمید رسایی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس با حمله به مسعود پزشکیان نوشت: خواهشا ساده نباشیم! پزشکیان رقیب قالیباف نیست بل رفیق اوست. پزشکیان، حامی ریاست قالیباف در مجلس و قالیباف، به صورت غیرقانونی پیگیر تأیید اعتبارنامه تاج‌گردون اصلاح‌طلب بود. پزشکیان فقط یک لولوی جذاب، برای ترساندن بدنه و اجماع همه پشت سرکسی است که 20 سال است، می خواهند رئیس جمهور شود ولی مردم نمی خواهند.
منصوری از معاونت اجرایی ریاست جمهوری مرخصی گرفت
محسن منصوری معاون اجرایی ریاست جمهوری در  نامه‌ای خطاب به سرپرست ریاست جمهور نوشت: از آنجایی که شرایط فعلی تکلیف شرعی و انقلابی خود را در زمینه سازی و‌ کمک به روی کار آمدن دولتی معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی و‌ مسیر افتخار آمیز دولت شهید آیت الله رئیسی میدانم، به منظور پرهیز از هرگونه شائبه دخالت اعضای دولت از جایگاه سیاسی در انتخابات آتی درخواست مرخصی می‌نمایم.
آقاتهرانی: تخریب در انتخابات به آبروی ملی لطمه می‌زند
 مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهۀ پایداری گفت: در رقابت‌های انتخاباتی بدگویی، تهمت‌زنی و لجن‌پراکنی بیش از آن که طرف مقابل را خراب کند، گویای تهی بودن گویندۀ آن اتهامات است. وی افزود: واکنش‌های تخریبی و بدرفتاری‌ها نه تنها پیشرفتی حاصل نمی‌کند، بلکه موجب ایستایی و عقب‌رفت در کارها نیز خواهد شد.
 منصوری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی می شود
یکی از خبرگزاری های رسمی کشور اعلام کرد بر اساس شنیده‌ها محسن منصوری به عنوان رئیس ستاد سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد شد.
حمایت محمدجواد ظریف از مسعود پزشکیان
محمدجواد ظریف وزیر سابق امورخارجه کشورمان با توئیتی از مسعود پزشکیان نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  حمایت کرد. او با  انتشار عکسی ازپرچم ایران و با هشتگ برای ایران  از او حمایت کرد.
عبدی: اگر پزشکیان شانسی ندارد او را از بازی خارج کنید
عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب در رشته توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اگر گمان رسمی این بوده که پزشکیان شانسی ندارد و فقط مشارکت را اضافه می کند؛ پیشنهاد می کنم فوری او را از بازی انتخاب خارج کنید تا خطای 76 و 92 تکرار نشود، چون به احتمال فراوان در دور اول تمام است. فرضم این است که با آگاهی کامل از نتایج چنین تصمیمی را گرفته و به تبعانش ملتزم اند.
قاضی‌زاده هاشمی از بنیاد شهید مرخصی گرفت
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی چهاردهمین دوره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در مدت تبلیغات از بنیاد شهید و امور ایثارگران مرخصی گرفت.
زاکانی: از فردا صبح مرخصی می‌گیرم
دیروز علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران درباره آغاز فعالیت انتخاباتی خود گفت: از فردا صبح مرخصی می‌گیرم. هر کسی هم که بخواهد کار کند باید از فردا صبح مرخصی بگیرد البته هنوز اقدامی نشده است.
محسن رضایی: نیروهای انقلاب راهی جز اجماع ندارند
محسن رضایی با بیان اینکه نیروهای انقلاب راهی جز اجماع ندارند، گفت: منظور از اجماع نیروهای انقلاب، اجماع در اندیشه‌ها، برنامه‌ها، توانایی‌ها و خروج از فردگرایی و شخص محوری است. به گفته وی به احتمال قوی جلسۀ وحدت بین نیروهای انقلاب انجام خواهد شد.
برنامه نهایی تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد
مناظره‌ها دوشنبه ۲۸ خرداد، پنج‌شنبه ۳۱ خرداد، جمعه ۱ تیر، دوشنبه ۴ تیر و سه‌شنبه ۵ تیر برگزار می شود
بیانیه علی لاریجانی درباره عدم احراز صلاحیتش در انتخابات
علی لاریجانی درباره عدم احراز صلاحیتش از سوی شورای نگهبان بیانیه ای را منتشر کرد.
علی لاریجانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در بیانیه‌ای درخصوص عدم احراز صلاحیتش در انتخابات پیش رو خطاب به مردم نوشت: امیدوار بودم با یاری شما بتوانیم موانع را مرتفع و مسیر توسعه ملی ایران را فراهم کنیم. شورای محترم نگهبان باوجود نظرات مثبت نهادهای مسئول و حکم قوه قضاییه در رد برخی دعاوی گذشته آن شورا، با ساز و کاری غیر شفاف، مانع در مسیر چنین همراهی بوجود آورد. مسیر خدمتگزاری به مردم و حل مشکلات ملت، متوقف نخواهد شد.
قالیباف: کشور در لحظه‌ای تعیین‌کننده قرار گرفته است
محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به‌مناسبت آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود بیانیه ای صادر کرد. قالیباف در این بیانیه با بیان اینکه کشور در لحظه‌ای تعیین کننده قرار گرفته است گفت که پیمان می‌بندم هرچه در توان داریم را به کار گیرم تا دولتی مسئولیت‌پذیر، تحول‌گرا، شایسته‌سالار، مردمی و انقلابی بسازیم. وی در این بیانیه افزود: امروز فرصت آن را داریم که به حرکت کشور شتابی دوباره دهیم. آن فرصت همین انتخابات پیشِ‌روست، و نه زمان دیگر کشور در لحظه‌ای تعیین کننده قرار گرفته است. مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند.
شناسنامه‌‌ها در انتخابات ۸ تیر مهر نمی‌شود
در انتخابات ریاست‌جمهوری شناسنامه‌ها مهر نمی‌خورد و در سامانۀ احراز هویت مشخص می‌شود چه کسی رای داده است. رای‌دهندگان با کارت ملی هم می‌توانند رای بدهند.
لطف الله فروزنده رئیس ستاد زاکانی شد
مسئولین ستادهای تبلیغاتی علیرضا زاکانی برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند. بر این اساس لطف الله فروزنده به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی، امین توکلی‌زاده رئیس ستادهای مردمی، داوود گودرزی رئیس ستاد هواداران، علی نادعلی ستادهای مردمی تهران انتخاب شدند. همچنین مالک شریعتی به عنوان سخنگوی ستاد زاکانی انتخاب شد.
توییت مصطفی پورمحمدی پس از تایید صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری
مصطفی پورمحمدی نامزد بعد از تایید صلاحیتش در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شرایط کشور مجالی برای آزمون و خطا نمی گذارد؛ از سعدی علیه الرحمه بیاموزیم که فرمود « بکارهای گران مرد کار دیده فرست»
شجاعان: انتخابات الکترونیکی برگزار نمی‌شود
امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: نظر شورای نگهبان این است که انتخابات الکترونیکی برگزار  نشود؛ بنابراین انتخابات ریاست جمهوری به صورت دستی برگزار می‌شود. شمارش آرا هم در این انتخابات سخت نیست.
قالیباف مرخصی می‌گیرد
محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با توجه به این‌که آقای قالیباف به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری است، ایشان در ایام تبلیغات انتخابات مرخصی می‌گیرد.
اعلام حمایت رسمی آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات، از مسعود پزشکیان
آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس با اعلام حمایت رسمی از مسعود پزشکیان نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: راهبرد مشارکت مشروط گام مهم جبهه اصلاحات ایران برای معنابخشی به انتخابات بود. تایید صلاحیت دکتر پزشکیان را برای ایران به فال نیک می گیریم. در این صحنه نابرابر برای پیروزی ایشان تلاش می کنیم و کماکان پیگیر حقوق آحاد مردم ایران، از جمله حق انتخابات ازاد و عادلانه و رقابتی هستیم.
هشتگ پزشکیان ترند اول توئیتر فارسی
محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی، از موج‌آفرینی مسعود پزشکیان در فضای مجازی و تبدیل شدن به پدیده انتخابات روایت کرده و نوشته است؛ چندین نفر پرسیدند چرا پزشکیان پدیده این انتخابات نامیدم، بخاطر این نمودار. کسی که با تایید صلاحیتش نه تنها بیش از بقیه نامزدها، بلکه بیش از موضوع دلار و طلا، موضوع جستجو قرار گرفته. هشتگ پزشکیان همین حالا هم ترند اول توئیتر فارسیه
دادستانی تهران علیه حاشیه‌نیوز و بامدادنو اعلام جرم کرد
دادستانی به‌دلیل انتشار اخبار کذب در مورد انتخابات از سوی حاشیه‌نیوز و بامدادنو اعلام جرم کرد. همچنین مدیران مسئول این ۲ رسانه برای ارائهٔ توضیحات و رسیدگی به پرونده به دادستانی تهران احضار شدند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه