روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۳ خرداد - شماره 4608

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

جنگ غزه آغاز فروپاشی تدریجی اسرائیل است


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی توسط ۱۳ کشور عضو اتحادیه اروپا و رای مثبت ۱۴۳ کشور عضو سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نشان می دهد اسرائیل دچار یک شکست راهبردی سنگین شده است.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در پاسخ به این سوال که از نظر شما اسرائیل در جنگ غزه و رودرویی با حماس دچار شکست راهبردی شده، گفت: کارشناسان سیاست خارجی و حتی مسوولان و سران سابق رژیم صهیونیستی خود به این موضوع اذعان و اعتراف دارند که اسرائیل و شخص نتانیاهو در جنگ غزه دچار شکست راهبردی شده اند.
وی در این باره خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی بعد از گذشت نزدیک به ۸ ماه از جنگ غزه تا کنون نتوانسته وضعیت میدانی را تغییر دهد. مردم دنیا علیه سیاست ها و اعمال خشونت آمیز اسرائیل شعار می دهند به طوری که با صراحت می توان خاطر نشان کرد خوشبختانه افکار عمومی علیه رژیم صهیونیستی است.
وی در این باره تصریح نمود: تحرکات و اعتراضات جنبش دانشجویی در آمریکا، کشورهای غربی و جای جای دنیا و به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی توسط ۱۳ کشور عضو اتحادیه اروپا و رای مثبت ۱۴۳ کشور عضو سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نشان می دهد اسرائیل دچار یک شکست راهبردی سنگین شده است.
وی در ادامه بحث تاکید کرد: تحلیلگران و کارشناسان سیاسی در اکثر کشورهای دنیا معتقدند جنگ غزه سلسله دستاوردهای سیاسی برای ملت فلسطین داشته است در حالی که رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته وضعیت میدانی را به نفع خود تغییر دهد و دستاورد نظامی داشته باشد.
وی در این باره توضیح داد: ضمن اینکه برآوردها نشان دهنده تعداد بسیار بالای کشته‌ها و خسارات ارتش رژیم صهیونیستی است. شاید به همین دلایل است که بنیامین نتانیاهو احساس می‌کند اگر در چنین شرایطی آتش بس را بپذیرد کابینه او محکوم به سقوط خواهد بود.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه معتقد است: بی تردید اسرائیل در آینده ای نه چندان دور با چالش های متعدد امنیتی، اقتصادی، نظامی و سیاسی جدی در داخل خود مواجه می شود بنابراین می توان گفت جنگ غزه آغازی بر  فروپاشی تدریجی اسرائیل است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه