روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ شنبه ۱۲ خرداد - شماره 4607

شهردار منطقه ۱۱ تهران اعلام کرد؛

جمع‌آوری چادرهای اغذیه‌فروشی غیربهداشتی بوستان دانشجو


  شهردار منطقه ۱۱ تهران از احداث باغچه و بهسازی معبر در ضلع شمالی بوستان دانشجو با هدف جمع‌آوری چادرهای اغذیه‌فروشان غیرمجاز و غیربهداشتی در این معبر خبر داد.
سیدمحمد موسوی با تأکید بر غیر بهداشتی‌بودن فعالیت اغذیه‌فروشان سیار گفت: ضلع شمالی بوستان دانشجو که به طور غیرمجاز در دست این اغذیه‌فروشان بود، با تغییرات عمرانی در این معبر که شامل بهسازی معبر از طریق احداث باغچه و توسعه فضای سبز در آن است، از دسترس آنها خارج شد.
موسوی با بیان اینکه عمده فعالیت این اغذیه‌فروشان خیابانی در حوزه تهیه کباب، فلافل، بلال، آش و... بود، افزود: بارها دیده شد که این افراد که بدون هیچ‌گونه مجوزی از سوی وزارت بهداشت یا هر ارگان مربوط دیگر به فعالیت مشغول بودند و حتی با استفاده از آب آب‌نمای بوستان به شست‌وشوی ظروف آشپزی خود می‌پردازند که ضمن آنکه این مسأله سبب تخریب آبنما به وسیله روغن این مواد شده بود، سلامت خریداران آنها را نیز با خطر جدی روبه‌رو می‌کرد.
وی ضمن یادآوری این مطلب که شهرداری به لحاظ قانونی، ابزار برخورد جدی‌تری با این معضل را ندارد، بیان کرد: برای حل ریشه‌ای این مسأله نیاز به هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی داریم که با نظارت و احکام قانونی خود از هرگونه شکل‌گیری و ادامه فعالیت آنها جلوگیری کنند؛ چراکه شهرداری فقط در حوزه سد معبر آنها می‌تواند ورود کند که آن هم دیده شده، بیشتر اوقات، پس از تذکر عوامل اجرایی شهرداری، صاحبان این چرخ‌های دستی با تغییر محل به ادامه فعالیت خود می‌پردازند.
به گفته شهردار منطقه ۱۱ تهران، احداث باغچه در معبر ضلع شمالی بوستان دانشجو، ۲ خرداد سال جاری آغاز شده و این پروژه ظرف مدت ۱۰ روز به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ تشریح کرد؛
نظارت پلیس بر رفتار اراذل و اوباش
در شبکه‌های اجتماعی
 رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از رصد رفتار اراذل و اوباش در شبکه‌های اجتماعی خبرداد.
سرهنگ سعید راستی درباره فعالیت برخی از اراذل و اوباش در فضای مجازی گفت: امروزه دیگر فضای مجازی بخشی از فضای حقیقی زندگی مردم شده و کاربران تاثیرات زیادی از این فضا می‌پذیرند. از این رو این فضا نیز باید تحت کنترل و نظارت قرار داشته باشد تا امکان ارتکاب اقدامات مجرمانه در آن وجود نداشته باشد و امنیت مردم برقرار باشد.
رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی پایتخت با اشاره به فعالیت برخی از اراذل و اوباش و اشرار در فضای مجازی گفت:‌ ما در پلیس اطلاعات نیز، مجموعه ای برای رصد فضای مجازی داریم و همکاران من به صورت مجزا از پلیس فتا، فضای مجازی را رصد می‌کنند تا در صورت برخورد با هرگونه قلدرگری و اقدامات خشونت بار و مجرمانه که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان می‌شود؛ برخورد لازم را در اسرع وقت انجام دهند.
راستی با بیان اینکه تا به‌حال با چندین مورد از اقدامات مجرمانه اراذل و اوباش در فضای مجازی برخورد شده است، گفت:‌ همچنین در مواردی مشاهده شده که برخی از اراذل و اوباش اقدام به فروش سلاح سرد و گرم و ... در این فضا کرده‌اند که پلیس با آنان نیز برخورد کرده است.
وی در پایان تاکید کرد که پلیس بر رفتار و فعالیت اراذل و اوباش در شبکه‌های اجتماعی نظارت دارد و با مواردی نظیر انتشار خشونت بار، تهدید و کری‌خوانی و ... از سوی این افراد برخورد خواهد کرد.

کولیوند خطاب به رهبران صلیب سرخ:
طرف درست تاریخ بایستید
 رییس جمعیت هلال‌احمر در نامه‌هایی خطاب به رهبران صلیب سرخ و هلال‌احمرجهان از آنان خواست از ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از ادامه نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی استفاده کنند.
پیرحسین کولیوند در نامه‌هایی جداگانه به رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و رهبران جمعیت‌های ملی سراسر دنیا، با تاکید بر نامه مقام‌معظم رهبری به دانشجویان آمریکا، نوشت: در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه سکوت نکنید و طرف درست تاریخ بایستید.
جزئیات نامه رئیس جمعیت هلال‌احمر به رئیس کمیته، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و همچنین رهبران جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به شرح زیر است:
از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مایلم مراتب درود و احترام خود را به سرکار عالی و کارکنان محترم کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ابلاغ نمایم.
به پیوست متن نامه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) خطاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و ابراز همدلی و همبستگی ایشان با مردم مظلوم غزه علیه اقدامات غیر انسانی رژیم اشغالگر صهیونیستی ارسال می‌گردد.
بار دیگر، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با توجه به ادامه جنایات فجیع رژیم اشغالگر در غزه، از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی درخواست دارد همان‌طور که در نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است، در طرف درست تاریخ ایستاده و ضمن محکومیت اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی، از تمام ظرفیت خود برای جلوگیری از ادامه نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه از سوی اشغالگران استفاده کند.

با امضای یک تفاهم نامه صورت گرفت؛
دانش آموزان استثنایی یک مهارت
برای کارآفرینی می‌آموزند
 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسیری ایجاد می‌کنیم تا دانش‌آموزان استثنایی علاقه‌مند بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی یک مهارت را که امکان کارآفرینی دارد؛ کسب کنند.
سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور و سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برای هم‌افزایی در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
این اقدام مشترک به‌منظور هم‌افزایی در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین با هدف آموزش عملی در راستای افزایش دانش فنی و مهارتی گروه‌های هدف و فراهم کردن زمینه اشتغال دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به امضای حجت‌الله الماسی، سرپرست سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور رسید.
مهم‌ترین خدمات قابل ارائه و محورهای تفاهم‌نامه، تدوین استانداردهای شایستگی ارزشیابی و آموزش، تولید محتوا و انجام پژوهش‌های کاربردی، توانمندسازی حرفه‌ای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و خانواده آن‌ها، توسعه و اجرای آموزش در بخش دولتی و غیردولتی، سنجش و تعیین صلاحیت حرفه‌ای و برگزاری مسابقات مهارت ویژه گروه هدف است.
الماسی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای این گروه هدف، خاطرنشان کرد: از طریق مشارکت با سازمان وزین آموزش فنی و حرفه‌ای مسیری ایجاد می‌کنیم تا دانش‌آموزان استثنایی علاقه‌مند بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی یک مهارت که امکان کارآفرینی از طریق آن باشد را کسب کنند.
در ادامه عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خروجی آموزش‌های رسمی و غیررسمی باید منتج به توانمندسازی شود، افزود: الگوهای موفق و نخبگان مهارتی در بین این قشر استثنایی در این سازمان وجود دارد و این گروه هدف با داشتن ویژگی‌های خاص کار را برای مسئولان و خادمین نظام جذاب‌تر می‌کنند.
وی معلولیت ظاهری را عنایت خداوند خواند و تصریح کرد: اگر استعداد این عزیزان شناسایی و پرورش یابد می‌توانند به‌عنوان یک فرد موفق جامعه معرفی شوند که منشأ اثر برای خود، خانواده و جامعه شود.
این اقدام مشترک در اجرای تفاهم‌نامه سال گذشته به‌منظور هم‌افزایی در استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین با هدف آموزش عملی برای افزایش دانش فنی و مهارتی گروه‌های هدف و فراهم‌کردن زمینه اشتغال دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برنامه اقدام مشترک تفاهم‌نامه فوق‌الذکر به امضا رسید.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه