روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۹ خرداد - شماره 4606

برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نخستین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت در بهزیستی مازندران


 با حضور دکتر بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران، معاونین و روسای ستادی، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نخستین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت به منظور بررسی نهایی امکانات و تسهیلات مورد نیاز جهت برگزاری آزمون در اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به حسن توجه رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی به ولی نعمتان بهزیستی و اهتمام و پیگیری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، جهت استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه های اجرایی، گفت: نخستین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت پنجشنبه، هفدهم خرداد در شهرستان ساری برگزار می شود که باید به بهترین شکل این آزمون مهم را برگزار کنیم. مدیرکل بهزیستی مازندران در ادامه با بیان اینکه در استان مازندران ۴۵۰ داوطلب در این آزمون رقابت خواهند داشت، افزود: تعداد ۶۳ منشی با تحصیلات حداقل کارشناسی به نماینده مرکز آزمون جهاد دانشگاهی جهت کمک به داوطلبان معرفی می شوند. وی با اعلام اینکه مقدمات برگزاری آزمون فراهم شده است، افزود: انتظار ما این است با کمترین نقصی این آزمون برگزار شود.

به‌همت ناشر جنوبی؛
مجموعه‌ شعر بانوی خبرنگار بوشهری
 به بازار کتاب آمد
 بوشهر- مجموعه‌شعر سهیلا شعبانی، نویسنده و خبرنگار بوشهری با عنوان «عاشق که شوی، جهان عوض خواهد شد» به همت انتشارات قلم‌داد راهی بازار کتاب شد
این مجموعه شعری که با مقدمه‌ای از بشیر علوی، نویسنده و پژوهشگر ادبی منتشر شده، دربردانده ۶۰ دوبیتی و رباعی است که شعبانی در این سال‌ها سروده است.
علوی در مقدمه مجموعه‌شعر «عاشق که شوی، جهان عوض خواهد شد» نوشته است: «روحیۀ مطبوعاتی بودنِ شعبانی و رؤیای جهانی بدون درد و جنگ و کشتار که در زمرۀ عواطف اجتماعی قرار می‌گیرد، در دوبیتی‌های وی نمودار است. شاعر بارها معلومِ خواننده‌اش کرده که دغدغۀ جهان اجتماعی داشته و رسیدن به منزل انسانیت در ذهن و زبان وی همواره موج می‌زند.»
همچنین در بخش دیگر مقدمه این کتاب اشاره شده است که «عموم شعرهای این مجموعه با پایبندی به ردیف و موسیقی‌های دیگر کناری راه عاطفه را هموار کرده‌اند تا به این طریق حس پویایی مفیدی را به متن القا کنند. از کارکردهای خوب دیگر این مجموعه، به‌کارگیری خوب و موفق قافیه و ردیف است. علاوه بر اینکه ردیف‌ها پربسامد، خاص و دلنوازند، فعلی نیز هستند و استفاده از ردیف‎‏های فعلی در تقریر موسیقی و انتقال موفق آن به خواننده بسیار مؤثر است. این فعل‌گرایی ردیف، تأثیر عالی و شگرفی در پویایی و خوشخوانی این مجموعه گذاشته است. این الزام ردیف خود تکمیل‌کنندۀ موسیقی شعر است.»
زن، موضوعات اجتماعی، چگونه زیستن و شناخت زندگی و زنده بودنِ و مرگ و هستی‌شناسی، وطن‌دوستی و توجه به شهدا و آرمان‌هایشان و مدح و منقبت امام شیعه مهم‌ترین موضوعات شعری شعبانی در این مجموعه‌شعر است. با هم نمونه‌ای از شعرهای این مجموعه را می‌خوانیم:
«درونِ قابِ این آیینه‌ی تار
به یاد خاطراتِ خوب و غم‌بار
زنی را دیده‌ام از غصه لبریز
زنی را دیده‌ام از عشق سرشار»
سهیلا شعبانی، نویسنده، شاعر و خبرنگار بوشهری متولد سال ۱۳۴۷ در بوشهر است. وی پیش از انتشار مجموعه شعر «عاشق که شوی، جهان عوض خواهد شد»، آثار دیگری شامل مجموعه‌شعر «یک پای عاشقانه همیشه» (انتشارات زمزمه‌های روشن)، «زن به روایت زن؛ مصاحبه با زنان خبرنگار بوشهر» (انتشارات زمزمه‌های روشن) و مجموعه داستان کوتاه «تا انتهای همان کوچه» (انتشارات بید) را منتشر کرده است.

پالایشگاه گاز ایلام موفق به دریافت تقدیرنامه ۴ ستاره در ارزیابی تعالی سازمانی شد
 مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه این پالایشگاه موفق به دریافت تقدیرنامه چهار ستاره در ارزیابی تعالی سازمانی سال ۱۴۰۲ در بین شرکت‌های پالایش گاز شد،گفت: این ارزیابی بر اساس مدل ۱۴۰۰ سازمان مدیریت صنعتی در هفت معیار رهبری، استراتژی، منابع انسانی، قابلیت‌ها، مشتریان، عملیات و نتایج انجام پذیرفت.
به گزارش روابط‌عمومی؛ روح اله نوریان افزود: در این دوره ارزیابی،با توجه‌ به عملکرد مناسب این شرکت در زیر معیارهای همچون مدیریت فرایند و ریسک، فن آوری و نوآوری، داده اطلاعات و دانش، طراحی و توسعه محصول و منابع مالی و سرمایه‌گذاری به‌ عنوان الگوی مناسب برای بهینه‌ کاوی سایر پالایشگاه‌ها معرفی شد.
 وی اظهار داشت: همدلی و تلاش مستمر کارکنان در پیاده‌سازی و اجرای مدل تعالی سازمانی طی سالیان اخیر موجب حرکت سازمان در مسیر دستیابی به مفاهیم بنیادین ۱۰ گانه همچون نگرش سیستمی، مشتری‌مداری و ارزش‌آفرینی، یادگیری، بهبود و نوآوری، مسئولیت‌ پذیری اجتماعی و غیره شده است.

بیش از 706 کیلومتر شبکه گاز توسط شرکت گاز استان گیلان در منطقه سیستان اجرا شد
زینب قلیپور: بیش از 706 کیلومتر خطوط لوله گاز (125 کیلومتر خط تغذیه و 581 کیلومتر شبکه توزیع) توسط شرکت گاز استان گیلان برای گازرسانی به 5 شهر در منطقه سیستان استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است.عیسی جمال‌نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص اجرای عملیات گازرسانی به 5 شهر منطقه سیستان، اظهار کرد: علاوه بر اجرای706 کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع، 8 ایستگاه تقلیل فشار گازTBS و 6 ایستگاه حفاظت کاتدیک CPS  توسط این شرکت ساخته شده است.وی با بیان اینکه شرکت گاز گیلان از مهر ماه سال 1398 به عنوان استان معین جهت اجرای طرح گازرسانی به 5 شهر زابل، محمد آباد، زهک ، ادیمی و دوست محمد انتخاب شده است و هم اکنون در حال انجام این طرح می باشد، گفت: اجرای این پروژه با توجه به تراکم جمعیت، سختی کار، مشکلات فاضلاب و مجوزهای صادره با همکاری و هدایت فرماندار منطقه و سایر دستگاه‌های اجرایی منطقه به پایان خود نزدیک شده است.جمال نیکویی میزان پیشرفت این پروژه بزرگ را 95 درصد عنوان کرد و گفت: برای به ثمر رسیدن این پروژه با احتساب هزینه های مختلف تاکنون بالغ بر 917 میلیارد تومان هزینه شده است.مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان با بیان این‌که کارکنان شرکت گاز به همراه پیمانکاران اجرایی پروژه به صورت مستمر و شبانه‌روزی در حال پیشبرد طرح گازرسانی به منطقه سیستان هستند، اظهار داشت: امیدواریم این طرح به زودی به بهره برداری رسیده و رضایت مردم مهربان دیار سیستان را به ارمغان آورد.لازم به توضیح است ایستگاه های گاز (TBS)TOWN BOARD STATION که بیشتر در ورودی شهرها و روستاها نصب می شود، فشار گاز را از ۲۵۰ پوند (psi) به ۶۰ پوند کاهش می دهد. همچنین ایستکاه های حفاظت کاتدیک (CPS) برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی خطوط گاز احداث می شوند.

فعالیت 7 اکیپ برای مرمت و روکش آسفالت معابر شهر گرگان
 معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان از فعالیت 7 اکیپ برای مرمت و روکش آسفالت معابر شهر خبر داد.مقداد صادقیان با تأکید براهمیت جلب رضایت شهروندان برای مدیریت شهری اظهار کرد: آسفالت معابر و خیابان‌ها جزو مطالبات شهروندان و دغدغه‌های اصلی مدیران شهری است.وی با بیان اینکه رفع چاله‌های معابر جزو دغدغه‌های اساسی است، افزود: با ظرفیت هفت اکیپ در حال مرمت و روکش آسفالت در سطح معابر شهر هستیم. با برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش داریم تا رضایت شهروندان را به دست آوریم.صادقیان با اشاره به اینکه اکیپ‌های تخصصی برای روکش آسفالت در هفته‌های اخیر در معابر شهر فعال شده‌اند، افزود: این اقدام با اولویت معابر خاکی در دستور کار است، استفاده از قیر جدید که کیفیت لازم برای آسفالت دارد نیز خریداری شده است.وی به شهروندان قول داد بخش زیادی از کار لکه‌گیری، مرمت و روکش آسفالت معابر شهر در یکماه آینده به پایان برسد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه