روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۹ خرداد - شماره 4606

تاکید استاندار خوزستان بر هم‌افزایی صنعت برق استان در تابستان و تامین برق پایدار


  استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف برق در بخش خانگی، خواستار هماهنگی و هم‌افزایی صنعت برق و آب استان برای تامین برق تابستان شد.
علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در جلسه کارگروه گذر از پیک و مدیریت مصرف تابستان ۱۴۰۳ که با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق استان برگزار شد، تصریح کرد: با هم‌افزایی مجموعه صنعت برق و پشتیبانی از همدیگر این توانایی را خواهیم داشت که برق استان تامین و از بحران‌ها عبور کنیم .
وی با اشاره به هم‌گرایی برای خدمت‌رسانی به مردم و لزوم همراهی مردم در مدیریت مصرف برق، افزود: باید با رفع نقاط آسیب‌زا و اتخاذ تدابیر لازم هیچ مشکلی در زمینه تامین برق به ویژه بخش خانگی نداشته باشیم مگر آنکه شبکه دچار حادثه ناخواسته‌ای شود که یک موضوع متفاوت است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: اقدامات خوبی بر روی شبکه انجام شده و آمادگی لازم برای تامین برق وجود دارد و با توجه به این موضوع که بیشترین مصرف برق در بخش خانگی است، با همراهی و همکاری مردم در مدیریت مصرف برق و تنظیم درجه کولر، مشکلی در حفظ پایداری شبکه وجود نخواد داشت.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت پیش‌بینی بار و برنامه‌های مدیریت مصرف، تصریح کرد: با اقدامات جهادی اکثر پروژه‌های حیاتی و ضروری افزایش ظرفیت در شبکه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و شبکه موجود نیز در حال بهینه‌سازی و آماده ورود به پیک مصرف است.
علی اسدی گفت: پیک مصرف شبکه برق خوزستان در فصل سرما و گرما ۶ تا ۷ هزار مگاوات اختلاف مصرف دارد که این رقم بزرگ به دلیل افزایش دما و استفاده از بار سرمایشی (کولر) است.
وی با اشاره به استقرار توده هوای گرم و شروع افزایش مصرف، تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد مصرف شبکه برق مربوط به بخش خانگی (بار سرمایشی) است که اگر بتوانیم با فرهنگ‌سازی مصرف این بخش را مدیریت و بهینه کنیم، اقدام موثری در حفظ پایداری شبکه برداشته‌ایم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: تعامل و هماهنگی خوبی در بین صنعت برق استان برقرار است و این یک نقطه قوت برای عبور از پیک مصرف محسوب می‌شود.
در ادامه این نشست مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان و اهواز، نیروگاه‌های حرارتی تولید برق، سازمان آب و برق خوزستان و سازمان هواشناسی گزارش‌های خود را ارائه کردند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه