روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت - شماره 4597

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه عنوان نمود :

۵۰۰۰ کرمانشاهی عازم مرقد امام(ره) می‌شوند


 نشست خبري با حضور سرهنگ غلامعلي ياربيگي، فرمانده سپاه ناحيه كرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد.
فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی برای سرنگونی حکومت طاغوت از همه چیز خود گذشت. مبارزات خود را از قم آغاز کرد و ۱۴ سال تبعید شد و در نهایت با حمایت مردم توانست حماسه ای جهانی خلق کند و لذا گرامیداشت سالروز رحلتش در ۱۴ خرداد بر همه ما واجب است.
وي با اشاره به اهمیت توجه به جهاد تبیین برای روشنگری در مورد شخصیت امام (ره)، تصریح کرد: باید نسل جوان و آینده  را با شخصیت امام (ره) آشنا کنیم.
فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه با بیان اینکه پنج هزار کرمانشاهی در سالگرد رحلت امام راحل به تهران اعزام می‌شوند، گفت: حدود دو هزار نفر از این افراد از شهر کرمانشاه و بقیه از دیگر شهرستان‌های استان راهی مرقد امام(ره)خواهند شد.
وی افزود: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام مردم استان به مرقد امام (ره) تدارک دیده شده است.
سرهنگ یاربیگی ضمن گرامیداشت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: مجموعه سپاه و خصوصا بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی خدمات شایانی را در بخش های اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و اجتماعی به مردم استان ارائه داده است که تهیه و توزیع سالیانه ۱۵ هزار بسته معیشتی در شهرستان کرمانشاه و تهیه ده ها سری جهیزیه و تحویل به زوج های کم برخوردار بخشی از این خدمات است.
وی بر اطلاع رسانی خدمات سپاه و بسیج و آگاهی بخشی به مردم تاکید کرد و گفت: خدمات نظام و دولت در این ۴۵ سال باید برای مردم تبیین شود تا بدانند قبل از انقلاب اسلامی وضعیت شهر و روستاهای ما به چه صورت بوده و امروز و به برکت انقلاب اسلامی به چه پیشرفت هایی رسیدیم.
فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به برگزاری ویژه برنامه سالروز عملیات بازی دراز و صعود بیش از ۴۵ هزار نفری هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز در هفته گذشته داشت و گفت: ارتفاعات بازی دراز در بین سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب قرار دارد که دشمن بعثی در دوران جنگ تحمیلی با گرفتن این ارتفاعات، از آن برای دیده‌بانی از گستره وسیعی از منطقه استفاده می‌کرد که رزمندگان اسلام توانستند با رشادت و دلیری آن را از دشمن بعثی پس بگیرند و بازپس‌گیری این ارتفاعات مقدمه دیگر پیروزی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس شد.

نخستین جلسه مشترک شرکت توزیع برق استان کرمانشاه و صنایع در راستای پیک برق
 نخستین جلسه مشترک شرکت توزیع برق استان کرمانشاه و صنایع در راستای پیک برق تابستان 1403 برگزار شد.
به گزارش  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، در این نشست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان، معاونت امور صنایع اداره کل صمت استان، مدیر شهرکهای صنعتی استان و جمعی از انجمن های واحد های صنعتی حضور داشتند.
مهندس مرادی ضمن تشکر از صنایع همکار در سال 1402 در مدیریت بار به تشریح مشکلات و ناترازی های موجود در صنعت برق در سالجاری پرداخت و چگونگی برنامه های مدیریت بار صنایع در سال 1403 را بیان نمود.
وی گفت: اقدامات خوبی در حوزه های هوشمندسازی، کنترل‌پذیری، کاهش تلفات شبکه و مسائل مختلف در حوزه مدیریت اقتصاد صنعت برق و اطلاع‌رسانی به مردم با موضوع نحوه استفاده بهینه از انرژی برق صورت گرفته تا نگاه ویژه‌ای در بخشهای مختلف مصرف بهینه انرژی در صنعت برق ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: در صورت اجرای دقیق و صحیح ۱۸۰ برنامه تدوین شده از سوی وزارت نیرو می‌توان تابستان امسال را بدون خاموشی گذراند که در این راستا پیشبرد یکایک این برنامه‌ها ضامن موفقیت صنعت برق کشور خواهد بود.
وی در رابطه با طرح های تشویقی صنعت برق برای صنایع گفت: صنایع در صورت استفاده از مولد خورشیدی و اجرای طرح های بهینه سازی مصرف، از معافیت در طرح های مدیریت مصرف برخوردار می شوند.

برنامه های دهه کرامت و تجليل از امامزادگان
 و بقاع متبرکه استان کرمانشاه اعلام شد
 حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اعلام برنامه های دهه کرامت و روز بزرگداشت امامزادگان در استان کرمانشاه گفت : دههٔ کرامت و روز پنجم ذی القعده که به نام روز ملی تجليل از امامزادگان اعلام شده است،  فرصت مغتنمی برای ترویج و اشاعه فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول الله(ص) است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه وی هدف از اجرای این برنامه ها را تکریم و بزرگداشت امامزادگان  که مأمن و ملجأ درماندگان هستند ، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ،ترویج فرهنگ زیارت،  ایجاد تعامل دوسویه بین بقاع متبرکه با دیگر نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی، جذب گروه‌ها و آحاد مختلف مردم در برنامه های بقاع متبرکه،  افزايش مشارکت های مردمی در مدیریت ، عمران،  و تمشیت برنامه‌های بقاع متبرکه،  و آشنایی اقشار مختلف جامعه با کارکردها ، خدمات،  دستاوردها و ظرفیت بقاع متبرکه عنوان کرد و ادامه داد :
آذین بندی و زیباسازی بقاع متبرکه و امامزادگان، غبارروبی آئینی بقاع متبرکه، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه وبرپایی میز خدمت ، برپایی ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه، استقبال از کاروان زیر سایه خورشید با حضور خدام آستان قدس رضوی و استقبال از خدام حرم حضرت معصومه(س) و تجليل از فعالان بقاع متبرکه از جمله‌ برنامه های این دهه در بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه می باشد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود : به مناسبت دهه کرامت ویزیت رایگان بیماران در بقاع متبرکه استان کرمانشاه نیز انجام می شود .

کلنگ احداث خانه فرهنگ محله علی آبادکتول به زمین زده شد
 مراسم کلنگ زنی احداث خانه فرهنگ محله علی آبادکتول صبح امروز با حضور فرماندار،شهردار ،اعضای شورای شهر و معتمدین و هیئت امنا فرهنگی محله علی آباد برگزار شد.ابوذر اسفندیاری پور شهردار علی آبادکتول در حاشیه این مراسم در‌گفت و‌گویی کوتاه با روابط عمومی شهرداری گفت:در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری ،فاز اول خانه فرهنگ محله علی آباد ،سومین خانه فرهنگ شهر علی آبادکتول با اعتبار ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی شد که در دو طبقه و به مساحت ۲۴۰ متر مربع احداث می شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه