اقتصاد
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از کاهش حوادث ریلی خبر داد و گفت: در سالهای قبل، ۸ هزار واگن باری شیر بسته (بدون ترمز) در حرکت بود که از حرکت آنها ممانعت شد و سال گذشته با تلاش همکاران، ۷ هزار دستگاه از این تعداد رفع ایراد شد و به مدار حرکت بازگشت. به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سازی، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم تقدیر از برترینهای حوزه ایمنی ریلی گفت: با تلاشهای مجموعه همکاران شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، به کاهش پیوسته سوانح از هفتهای ۴.۵ سانحه در سال ۹۹ به هفتهای ۳.۵ سانحه در سال گذشته رسیدیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حتی بروز یک سانحه ریلی نیز زیاد است، توضیح داد: کاهش سوانح ریلی نشان از تلاش، صرف بودجه، اولویتگذاری و عملیات شبانهروزی است. مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سنوات گذشته ۸ هزار واگن باری شیر بسته (بدون ترمز) در حرکت بود که با برنامهریزی انجام شده در سال گذشته از حرکت آنها ممانعت شد. در سال گذشته با تلاش همکاران، ۷ هزار دستگاه واگن باری از این تعداد رفع ایراد شد و به مدار حرکت بازگشت. وی بر ارتقای ایمنی در بخش ریلی تاکید کرد و گفت: حتی یک لکوموتیو بدون ترمز در شبکه راهآهن کشور حرکت نمیکند. وی ارتقای ایمنی شبکه ریلی را گام به گام قابل تحقق برشمرد و افزود: ایمنی به مثابه وضوی نماز است و در شرکت راهآهن بر دستیابی به ایمنی تاکید داریم. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۳ توضیح داد: کل بودجه در نظر گرفته شده برای تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی ۵ هزار میلیارد تومان است، اما پولی که برای واردات بنزین و گازوئیل در نظر گرفته شده ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است. صالحی گفت: ای کاش در مجلس شورای اسلامی ۱۰ هزار میلیارد تومان از این رقم ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی که سالیانه ۲۰ هزار کشته و ۲۰۰ هزار مجروح جادهای دارد را به حوزه ریلی برای افزایش و بهبود تعمیرات در حوزه خط، ناوگان و علائم اختصاص میدادند. گفتنی است با تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی از مدیران و تمامی همکاران مناطق راهآهن شامل مناطق شرق، شمال شرق و خراسان تقدیر شد.