روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت - شماره 4593

کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

هوشمندی حماس مانع از تحقق توطئه غربی – عبری در غزه شده است


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: آمریکاییها به دنبال کشتار و تخریب بیشتر در غزه و رفح هستند در حالی که حماس با هوشمندی با توجه به سوابق رژیم صهیونیستی می‌داند که اسرائیلی ها به توافقات و معاهدات خود پایبند نیستند به این خاطر حماس خواستار اعطای تعهدات بین‌المللی به صورت مکتوب از سوی چند کشور از جمله آمریکا شده است تا آتش بس طولانی تضمین شود.
مصیب نعیمی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص تقسیم کار بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله به رفح و تکرار دوباره بازی پلیس خوب- پلیس بد گفت: در هر زمینه ای رژیم صهیونیستی با آمریکا مشورت می کند بنابراین تصمیمات و رفتارهایی که اسرائیل در عرصه منطقه و در جنگ غزه انجام می دهد با چراغ سبز و تحت مشورت آمریکاست.
وی در این باره گفت: آمریکا و اسرائیل نقش پلیس بد و خوب را بین هم تقسیم کرده اند. با اینکه اسرائیل گمان می کرد به سرعت بتواند حماس را از بین ببرد و در صحنه غزه موفق باشد اما این کار عملیاتی نشد و حماس همچنان راهبردهای خود را اجرا می کند اما آمریکایی ها در برابر انظار عمومی و افکار عمومی مردم جهان تلاش می کنند اینگونه نشان دهند که مخالف عملکرد و سیاست های نتانیاهو هستند در حالی که در واقع اینچنین نیست.
مصیب نعیمی تصریح نمود: آمریکایی ها در مساله غزه دو نقش ایفا می کنند با اینکه تلاش می کنند در منظر عمومی مردم جهان نشان دهند که به دنبال آتش بس و بازدارندگی اسرائیل هستند اما در واقع اینگونه نیست، چرا که آمریکایی ها با بازخواست سران رژیم صهیونیستی و دستور بازداشت عاملین نسل کشی در غزه به شدت برخورد کردند و مخالف برخورد جدی با سران اسرائیل هستند.
وی در این باره بیان داشت: وقتی آمریکا به روشنی اظهار می کند دادگاه های بین المللی که اسرائیل ونتانیاهو را محکوم و مجرم وجنایتکار جنگی می شناسد را به رسمیت نمی شناسد و با اعمال فشار مانع برخورد با سران کودک کش اسرائیل می شوند مشخص است آنها همراه و حامی جنایتهای اسرائیل هستند.
مصیب نعیمی کارشناس مسائل منطقه گفت: با اینکه مذاکراتی پیرامون آتش بس همچنان ادامه دارد اما اسرائیل به رفح حمله کرد. از سوی دیگر آمریکایی ها خواهان آن هستند تا با خریدن وقت و رد و بدل کردن اسرا زمان آتش بس را کوتاه کنند در حالی که حماس بر آتش بس دائمی و طولانی تاکید دارد؛ با اینکه آتش بس ۵ ساله مورد پذیرش حماس قرار گرفت اما آمریکایی ها مجددا خواهان آن هستند که آتش بس فعلاً ۴ تا ۵ هفته برقرار باشد.
وی در این باره توضیح داد: اسرائیل و آمریکا مایلند با کمترین هزینه ای اسرای اسرائیلی را آزاد کنند اما به نفع مردم غزه کاری صورت ندهند. آمریکاییها به دنبال کشتار و تخریب بیشتر در غزه و رفح هستند در حالی که حماس با هوشمندی با توجه به سوابق رژیم صهیونیستی می‌داند که اسرائیلی ها به توافقات و معاهدات خود پایبند نیستند به این خاطر حماس خواستار اعطای تعهدات بین‌المللی به صورت مکتوب از سوی چند کشور از جمله آمریکا شده است تا آتش بس طولانی تضمین شود و نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه خارج شوند پس این موضوع هم یکی از مواردی است که نقطه اختلاف است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه