روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت - شماره 4592

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود


  معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی تا کنون بالغ بر ۳۰ هزار واحد مسکونی بدون سکنه در شهرهای جدید شناسایی شده و به مالکان آنها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن اخطار داده شده است.
سعید غفوری درباره روند شناسایی خانه‌های خالی در شهرهای جدید و ارائه آمار این واحدها به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی، شهرهای جدید با قوت جهت عرضه واحدهای مسکونی خالی وارد عمل شدند تا بتوان قیمت‌ها را دربازار مسکن ‌تعدیل‌ کرد. وی افزود: با احتکار مسکن برخورد می‌کنیم و بر اساس قانون، خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی خواهند شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت شناسایی خانه‌های خالی در شهرهای جدید گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار واحد مسکونی خالی در شهرهای جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آنها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن، اخطار داده شده است. محتکران بدانند شهرهای جدید دیگر بهشت آنها نخواهد بود. غفوری تاکید کرد: تعدادی از مالکان وارد سامانه ملی املاک و اسکان شده و نسبت به تکمیل، تایید و یا تصحیح اطلاعات مالکیت خود و همچنین ساکنان واحدهای‌شان اقدام کرده‌اند و برخی دیگر هیچ اقدامی انجام ندادند که پس از پالایش مجدد با داده‌های دستگاهها، طی دو هفته آینده نهایی شده و توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه