روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت - شماره 4592

مدیریت صحیح دولت سیزدهم، عامل سوددهی پالایشگاه آبادان


  منتخب دزفول در مجلس دوازدهم، مدیریت دقیق و صحیح دولت سیزدهم را عامل سوددهی پالایشگاه آبادان اعلام کرد. عباس پاپی‌زاده با قدردانی از اقدام‌های دولت سیزدهم برای سودده‌شدن پالایشگاه آبادان گفت: دولت سیزدهم با مدیریت دقیق و صحیح موفق شد پالایشگاه زیان‌ده آبادان را به پالایشگاه سودده تبدیل کند. وی ادامه داد: اکنون بر این باوریم که اقتصاد کشور باید به‌سمت خصوصی‌سازی حرکت کند و دولت در جایگاه نظارت بر اقتصاد گام بردارد. منتخب دزفول در مجلس دوازدهم افزود: با توجه به شعار سال که در آن رهبر معظم انقلاب به موضوع جهش تولید با مشارکت مردم تأکید کردند، پتروشیمی‌ها به بخش خصوصی واگذار شد و پالایشگاه‌ها هم باید به بخش خصوصی دارای اهلیت واگذار شود اما در دولت گذشته بعضی از واگذاری‌ها به‌صورت خصولتی بود و به‌درستی انجام نشد و افراد و شرکت‌های فاقد صلاحیت، ذی‌نفع این واگذاری‌ها بودند. پاپی‌زاده ادامه داد: این واگذاری به افراد فاقد صلاحیت در دولت گذشته به ضرر کشور ختم شد و نمونه آن در دولت گذشته، واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه خوزستان به بخش خصوصی بود که به اسم خصوصی‌سازی به افرادی که اهلیت نداشتند واگذار شد. درعمل، تجهیزات، زمین و قطعاتی را که در انبارهای آن شرکت بود فروختند تا مشکلات مالی و اقساط سررسیدشده را پرداخت کنند، بدون اینکه وضع مدیریتی آن بهبود یابد. تجارب شکست‌خورده پیشین نشان داد بخش مهمی مانند پالایشگاه آبادان نباید به بخش خصوصی بدون اهلیت واگذار شود. ضمن اینکه اگر بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی کارآمد و دارای اهلیت واگذار شوند، عملکرد بهتری را در کشور شاهد خواهیم بود. براساس این گزارش، جواد اوجی،‌ وزیر نفت، در نشست هیئت دولت اعلام کرد: در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده‌بودن این پالایشگاه گفته بود دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، اما با اقدام‌هایی که وزارت نفت در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به‌بهره‌برداری‌رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام داد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که پارسال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری داشته است.


معاون اول رییس جمهور:
مشکل واردات اتوبوس
 برون شهری در اسرع وقت حل و فصل شود
  جلسه فوق العاده شورای عالی حمل و نقل، ایمنی و کاهش تلفات جاده ای دیروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. محمد مخبر در این جلسه رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده ای را یکی از مهمترین اولویت های کشور دانست و گفت: باید بدون هر گونه اما و اگر برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات جاده ای تلاش کنیم و منابع مرتبط با آن نیز باید از هر محل ممکن تامین شود چرا که حفظ سلامت و جان مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نمی توان از این موضوع مهم به سادگی عبور کرد. معاون اول رییس جمهور افزود: استان هایی که دارای بیشترین نقاط پرتصادف هستند باید مجدانه و با بکارگیری تمامی ظرفیت های استان، نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز گام بردارند و گزارش اقدامات صورت گرفته را بصورت مستمر ارائه دهند. مخبر همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر وجود برخی موانع پیش روی واردات اتوبوس برون شهری،‌ بر لزوم رفع این موانع تاکید و دستگاه های اجرایی ذیربط را مکلف کرد در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

تکذیب ادعای ضدانقلاب
 حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی است
  رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند فردی به نام محمود مهرابی به دلیل فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم شده است اما این فرد دارای عناوین اتهامی متعدد است. براساس بررسی‌های انجام شده و مستندات موجود در پرونده، این فرد در آشوب‌های سال 1401 در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی اعم از آموزش استفاده از سلاح‌های دست‌ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است. همچنین متهم مورد اشاره دارای 52 شاکی خصوصی است که به دلیل نشر اکاذیب، از وی شکایت کرده‌اند. دادگاه رسیدگی به اتهامات مهرابی با حضور 2 وکیل وی برگزار شده است.  حکم دادگاه بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان
جنگ علیه غزه
  سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه استقبال کرد. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه استقبال و این هوشمندی سیاسی مقاومت را جلوه دیگری از قدرت میدانی آن توصیف کرد. کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، آزادی زندانیان فلسطینی، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ حمایت می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه