روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت - شماره 4591

یک دستگاه بلدوزر به ناوگان ترابری شرکت نفت و گاز آغاجاری افزوده شد


  در راستای نوسازی و چابک سازی ماشین آلات راهسازی یک دستگاه بلدوزر توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری خریداری شد.
رئیس ترابری شرکت نفت و گاز آغاجاری در این رابطه عنوان کرد: در راستای  پشتیبانی از تولید نفت و گاز  با توجه به گستردگی تاسیسات عملیاتی و پراکندگی چاه ها و لزوم بهسازی مسیر های دسترسی یک دستگاه بلدوزر با حمایت مدیر عامل و مدیر خدمات شرکت خریداری شد.
مهندس حجت طاهری بیان کرد:  از ابتدای سال گذشته نوسازی و چابک سازی ناوگان ترابری شرکت در دستور کار قرار گرفت و تاکنون علاوه بر این دستگاه ماشین آلات دیگری از جمله بیل مکانیکی،لودر و لیفتراک نیز خریداری و به ناوگان ترابری افزوده شده است.
مهندس طاهری با اشاره به نوسازی ماشین آلات ترابری افزود : از سالهای گذشته تا کنون هیچ ماشین آلاتی برای شرکت خریداری نشده بود که با رویکرد مدیریت فعلی با هدف نوسازی و بروز رسانی ماشین آلات ۱۰ دستگاه مینی بوس و ۲ دستگاه اتوبوس نیز خریداری شده و بزودی به ناوگان ترابری افزوده می شوند.

صعودی شدن روند ولادت
در استان بوشهر پس از ۷ سال
 بوشهر-رضا حیدری : مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از افزایش ولادت در این استان خبر داد.
اسکندر پاسالار، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ در استان بوشهر آمار ولادت کاهشی بود، گفت: در مجموع ولادت‌های ثبت‌ شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر، شاهد رشد ۸ دهم درصدی ولادت هستیم.
وی اعلام کرد: سال گذشته ۱۳هزار و ۶۳۶ واقعه ولادت در استان بوشهر ثبت شد و جمعیت این استان به بیش از یک میلیون و ۲۱۰ هزار و نهصد نفر رسید.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، افزود: بیشترین ولادت ثبت ‌شده در این سال مربوط به شهرستان بوشهر با ۲۶.۴ درصد و کمترین سهم در این مدت شهرستان دیلم با ۲.۷ درصد دارد. وی تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ولادت‌های ثبت‌شده سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۶.٩ بوده که به ازا هر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده، نزدیک به ۱۰۷ پسر به دنیا آمده است. پاسالار یادآور شد: این رقم در سال پیش از آن ۱۰۸.۹ بوده است.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند در سال گذشته ۲۷.۱ سال بود در حالی که این میانگین در کشور ۲۷.۳ سال بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین ولادت ها با ۳۸.۱ درصد در ۵ سال اول زندگی زوجین به وقوع پیوسته است، افزود: فاصله ۶ تا ۱۰ سال پس از زندگی مشترک زوجین ۲۹.۸ درصد و مابقی ولادت ها پس ۱۰ سال زندگی مشترک زوجین ثبت شده است.
اسکندر پاسالار به گروه سنی مادران اشاره کرد و گفت: بیشترین ولادت های ثبت شده استان بوشهر مربوط به گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال است و گروه های سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه