روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت - شماره 4591

رئیس بانک مرکزی خبر داد؛

‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی


  رئیس بانک مرکزی از کاهش یک درصدی نرخ رشد نقدینگی و ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین خبر داد.
به گزارش کائنات، محمدرضا فرزین در جلسه هیات دولت، گفت: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به 24 درصد کاهش یافته بود در فروردین به 23 درصد رسید.
وی افزود: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته 33 درصد بود تا 16 فروردین به 16 درصد کاهش یافت. همچنین میزان دارایی‌های ارزی حدود 200 میلیون دلار افزایش یافت که به معنای تراز مثبت 200 میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی خبر داد؛
برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت فرسوده
  مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برگزاری ۵ رزمایش از خرداد تا مهر در حوزه نوسازی مسکن در بافت فرسوده با همکاری گروه‌های جهادی خبر داد.
به گزارش خبرنگار کائنات؛ محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی متشکل از بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی که با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: دوره‌های مختلف بازآفرینی شهری در حوزه اطلاع‌رسانی، ترغیب مردم به بازآفرینی شهری، مشارکت مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده، چگونگی دریافت پروانه نوسازی و چگونگی دریافت حمایت‌های مالی برای گروه‌های جهادی برگزار شد. همچنین در این همایش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارشی از برنامه‌های خود ارائه کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مقرر است این دوره‌های آموزشی از سوی گروه‌های جهادی در ۳۱ استان و ۴۵۰ شهرستان تکرار شود و مردم با حقوق خود در بافت‌های فرسوده آشنا شوند و اقدام به نوسازی کنند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: تلاش می‌کنیم تا شعار سال محقق شود و از ظرفیت‌های مردمی برای نوسازی بهره کافی گرفته شود.
آیینی از برگزاری ۵ رزمایش از خرداد تا مهر در حوزه نوسازی مسکن در بافت فرسوده با همکاری گروه‌های جهادی خبر داد.
وی افزود: با برگزاری این همایش و دوره‌های تخصصی انتظار داریم بسیج سازندگی، گروه‌های معین خود را به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها معرفی کند تا ۵ رزمایش تا مهرماه امسال در همکاری با گروه‌های جهادی برگزار شود.
وی ضمن قدردانی از مجموعه‌های دست‌اندرکار این برنامه، برگزاری این همایش را مرحله گذار توصیف کرد و گفت: برگزاری این همایش به حضور گروه‌های جهادی در حوزه راه و شهرسازی رسمیت می‌دهد.
گفتنی است در این همایش، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، روحانی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن، سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی حضور یافتند.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی:
قیمت حبوبات
کاهشی می‌شود
  قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات در ماه‌های آینده اصلاح و تثبیت خواهد شد.
به گزارش کائنات، علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه حبوبات در بازارهای جهانی تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت، گفت: قیمت حبوبات از هر تن ۱۱۰۰ دلار به میانگین ۱۷۰۰ دلار رسیده است؛ اما قطعا با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و دورنمای کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات هم اصلاح خواهد شد. وی افزود: فصل برداشت جهانی حبوبات از خردادماه شروع می شود که قطعا قیمت‌ها کاهشی خواهد شد. قائم مقام وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: از طرفی با تامین ارز خوبی که بانک مرکزی انجام داده و عرضه فراوان این کالا در بازار قیمت‌ها را تثبیت خواهیم کرد.
گفتنی است؛ قیمت حبوبات از ابتدای سال ۱۴۰۳ با افزایش همراه شد. افزایش قیمتی که بسیاری از فعالان این حوزه علت آن را ناشی از افزایش قیمت جهانی می دانند.
سید عبدی افتخاری، دبیر انجمن حبوبات ایران پیش‌تر اعلام کرده بود که افزایش قیمت حبوبات در مبادی ورودی بر مبنای افزایش قیمت در بازارهای جهانی است و تجار سر خود نسبت به تغییر قیمت اقدام نمی‌کنند اما افزایش قیمت در داخل کشور مربوط به واسطه‌ها است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه