روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت - شماره 4591

هفت‌ونیم میلیون تعرفه رای چاپ شد

شدت گرفتن فعالیت انتخاباتی گروه‌های سیاسی


  سه روز تا انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و این روزها در رسانه‌ها از جمله ایسنا، شاهد انتشار اخبار مرتبط با این رویداد هستیم. در این گزارش می توانید اخبار انتخاباتی امروز-دوشنبه- هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ را مرور کنید.
فعالیت ستاد انتخابات وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت ماه به صورت منسجم و هماهنگ با ۱۵ استان کشور به صورت فعال‌ دنبال می شود و احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی نیز به ارائه تحلیل‌ها و انجام فعالیت‌های‌ انتخاباتی خود شدت داده‌اند.
بنابر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۷ و نیم میلیون تعرفه چاپ شده است و برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.
احزاب و تشکل‌ها چه کرده‌اند؟
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.
«ایران متحد» هم لیست ۵ نفره خود برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس منتشر کرد.
شخصیت‌ها چه می‌گویند؟
جمعی از کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از جمله سعید آجرلو، علی‌اصغر پورمحمدی و حسین نجابت با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای انتخابات مجلس را اعلام کردند.
 در بخشی از این نشست سعید آجرلو با بیان این‌که «رقابت در حوزه سیاست داخلی کمتر ایجابی و بر محور برنامه و چشم انداز است و بیشتر تخریبی است»، گفت: این مساله  به فضای سیاسی ما لطمه زده است. در مجلس هم همینطور بوده است. در انتخابات  دور دوم در تهران برای مناظره به شبکه تهران رفتیم ولی برخی دوستان که دعوت داشتند به برنامه نیامدند. مردم باید براساس ایده‌ها، برنامه‌ها و توانایی‌های ما قضاوت کنند و رسم خوبی نیست که به برنامه نیامدند.  روز ۲۱ اردیبهشت روز مهمی است چون مردم می‌توانند در تهران با انتخاب خود جهت گیری مجلس بعدی را مشخص کنند.
در ادامه علی‌اصغر پورمحمدی با بیان این‌که «شئونات نمایندگی در ایران تقلیل پیدا کرده است»، تصریح کرد: دوره‌ای در وزارت صمت بودم و مسائل دردآوری را دیدم. نماینده‌ای برای چندتن از اقوام و نزدیکان خود تلاش می‌کرد که به نابجا مسئولیتی را دریافت کنند. نه تحصیلات مرتبط وجود داشت، نه تجربه داشت و نه کارآمد بود اما چون از اقوام و دوستان یک نماینده بود که می‌خواست او را عضو هیئت مدیره فلان کارخانه صنعتی کند.
همچنین حسین نجابت در بخشی از اظهاراتش گفت: نقطه ضعف مجلس یازدهم این بود که یک کمیسیون ویژه برای ساماندهی فضای مجازی تشکیل شد اما وقتی فعال شد، چون هماهنگی بین نمایندگان وجود نداشت و تحت تأثیر فضاسازی بیرون مجلس قرار گرفتند این طرح ناتمام ماند و به کنار رفت. در حالی که این نقطه ضعف مجلس است و باید این موضوع پیگیری می‌شد چراکه مدیریت فضای مجازی اهمیت دارد هرچند منظور ما از مدیریت لزوماً فیلترینگ نیست.
یک نشست انتخاباتی دیگر در ایسنا که با حضور ابوالفضل ظهره‌وند و پیمان فلسفی از اعضای لیست امنا، برگزار شد، موضوعاتی از جمله آسیب‌های مجلس شورای اسلامی، لزوم تقویت بعد نظارتی مجلس، نقش کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و کشاورزی مجلس در بهبود شرایط اقتصادی کشور، شفافیت، فضای مجازی و مساله عفاف و حجاب مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه