روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۷ فروردين - شماره 4576

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

لزوم احیای نگاه تحولی در حوزه روابط عمومی


 آذربایجان شرقی - لیلا پاشائی: استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم احیای نگاه تحولی در حوزه روابط عمومی تاکید کرد.
مالک رحمتی با بیان اینکه سرعت عمل نخستین اصل در روایت خدمت است، اظهار کرد: باید توجه داشت که اطلاع‌رسانی و اقناع‌ سازی با نگاه اداری و سنتی امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: روابط عمومی جزو جایگاه‌هایی است که اهمیت و تاثیر آن در نظام اداری کشور به خوبی درک نشده بود، اما امروزه با توجه به سرعت تحولات در حوزه اطلاع‌رسانی، مدیریت افکار و جنگ روایت‌ها، اهمیت روابط عمومی بیش از پیش برای مدیران دستگاه‌ها روشن شده است.
وی اضافه کرد: در نسل جدید روابط عمومی، با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم و اگر روایت درست و سریع از خدمات و تلاش‌های نظام اداری و اجرایی نداشته باشیم، تمام توان روابط عمومی صرف اصلاح روایت‌های زرد و بی‌اساس می‌شود.
رحمتی، با بیان اینکه روابط عمومی عنصر اساسی برای فراهم کردن زمینه توسعه و پیشرفت است، یادآور شد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بی‌بدیل و کم‌ نظیری در حوزه‌های مختلف دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها و اجرای پروژه‌های توسعه، نیازمند اطلاع‌رسانی، جریان‌سازی و جلب همراهی افکار عمومی توسط روابط عمومی هاست.
وی سرعت عمل را نخستین اصل در روایت خدمت دانست و ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید روایت اول را جدی بگیرند، در غیر این صورت روایت‌ های دیگران که با برنامه و حساب‌ شده صورت می‌گیرد، روابط عمومی‌های ما را راهبری خواهند کرد و روابط عمومی‌ها کاری جز واکنش و اصلاح روایت‌ های نادرست نخواهند داشت.
رحمتی بر لزوم احیای نگاه تحولی در حوزه روابط عمومی تاکید و اضافه کرد: نگاه تحولی مهم‌تر از تجهیزات و امکانات فیزیکی است و اگر روابط عمومی‌ها چنین نگاهی نداشته باشند مرجعیت خود را نزد افکار عمومی از دست خواهند داد.
استاندار آذربایجان شرقی تسلط بر ابزار روز و زبان هنر را برای فعالان حوزه روابط عمومی ضروری دانست و گفت: روابط عمومی‌ها برای اطلاع‌رسانی درست، ناگزیرند شناخت درستی از مخاطب داشته باشند و تولیدات خود را با نوآوری، جذابیت و هنرمندانه ارائه کنند.
وی، اقناع‌ سازی را مرحله بعد از اطلاع‌رسانی برشمرد و گفت: روابط عمومی‌ها، حلقه رابط مردم و مسئولان هستند و باید این رابطه را به صورت دوسویه برقرار کنند که لازمه این کار، شناسایی ذائقه مخاطب و پاسخ قانع‌کننده به شبهات و سوالات مخاطبان است.
رحمتی ادامه داد: اگر کار اطلاع‌رسانی و اقناع‌ سازی درست انجام شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که روابط عمومی‌ها به مرحله جریان‌سازی، گفتمان‌ سازی و جلب همراهی افکار عمومی برسند و این همان شرط اساسی برای توسعه و پیشرفت است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه