روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۲۵ فروردين - شماره 4574

تحلیلگر سیاست خارجی درگفت و گو با کائنات

رسانه ها و شبکه های اجتماعی مردم جهان را نسبت به واقعیت جنایتکار اسرائیل آگاه کرده‌اند


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: رسانه ها باید واقعیت امر را برای مردم جهان نمایان کنند. اینکه محور مقاومت به حق با اسرائیل در نبرد است چرا که این غاصبان سرزمین مادری مردم فلسطین را دهه هاست غصب کرده و آنها را از خانه و زندگی خود بیرون کرده و مدام می کشند.
مصدق مصدق پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در خصوص تاثیرگذاری افکار عمومی بر جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و اهمیت تاثیرگذاری رسانه ها و فضای مجازی برای آگاهی بخشی بیشتر به مردم جهان گفت: بی شک رسانه ها نقش قابل توجهی در افزایش آگاهی مردم در سراسر دنیا ایفا می کنند. بخش قابل توجهی از تظاهراتی که در کشورهای اروپایی و آمریکا علیه اسرائیل صورت می گیرد ناشی از تلاش رسانه ها برای رساندن فریاد مردم مظلوم غزه به گوش جهانیان است بنابراین انتظار می رود رسانه های ایران وجهان اسلام جنایت های اسرائیل و رنجی که بر مردم غزه تحمیل می شود را به جهانیان انتقال دهند.
وی در ادامه بحث یادآور شد: خوشبختانه امروز جهان به دلیل در دسترس بودن شبکه های احتماعی متحول شده است. امروز هر فردی که روی کره زمین زندگی می‌کند ظرف چند ثانیه می‌تواند از  کوچک‌ترین اتفاقات در  آن سوی جهان مطلع شود چرا که شبکه های اجتماعی در این زمینه بسیار فعال عمل می کنند. خوشبختانه در طول شش ماهی که از جنگ غزه گذشته شاهد انتقال جنایت های رژیم کودک کش توسط  شبکه‌های اجتماعی بوده ایم، موضوعی که زمینه ساز افزایش اعتراضات و تظاهرات مردم در اقصی نقاط جهان نسبت به جنایت های اسرائیل شده است، اما موضوع بسیار مهم برای اخذ نتایج مطلوب ساماندهی شبکه های اجتماعی است.
مصدق مصدق پور در این زمینه یادآور شد: سازماندهی شبکه های اجتماعی برای انتقال درست اخبار و کارکردن هدفمند روی موضوعات مرتبط بسیار مهم است، یعنی فقط در قالب خبر نباید کار کرد بلکه از تمام ابزارهای موجود برای شناساندن چهره واقعی اسرائیل باید استفاده شود تا مردم دنیا متوجه واقعیات شوند و از این طریق ضربات بیشتری بر پیکره نحیف رژیم صهیونیستی وارد شود.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه افزود: رسانه ها و شبکه های اجتماعی درطول ماه های گذشته با روشنگری های خود توانسته اند موجی از تظاهرات مردمی علیه اسرائیل ایجاد کنند، اما آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اینکه باید مراقب رسانه های دشمن باشیم که تلاش می کنند اتهاماتی به ایران و محور مقاومت بزنند.
وی در این باره گفت: رسانه ها باید واقعیت امر را برای مردم جهان نمایان کنند. اینکه محور مقاومت به حق با اسرائیل در نبرد است چرا که این غاصبان سرزمین مادری مردم فلسطین را دهه هاست غصب کرده و آنها را از خانه و زندگی خود بیرون کرده و مدام می کشند.
مصدق مصدق پور تصریح نمود: دشمن با دسیسه های مختلف تلاش می کند خود را ذی حق نشان دهد اما لازم است رسانه ها براین موضوع تاکید کنند که در طی بیش از هفت دهه گذشته اسرائیل خانه وکاشانه مردم اسرائیل را غصب کرده و با کشتار مردم اعم از زنان و کودکان با شهرک سازی به دنبال گسترش خود و از بین بردن و راندن و کوچاندن مردم از سرزمین خود است.
وی در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: قطع به یقین آگاه سازی مردم دنیا درباره واقعیت های مرتبط با مظلومیت مردم فلسطین و جنایت ها و غاصب بودن رژیم صهیونیستی به آگاهی بیشتر مردم دنیا و فشار آنها بر سران و دست اندرکاران کشورهای خود تاثیر گذار است به این خاطر باید به سمتی برویم که رسانه ها بر این موضوع مانور دهند و به همه مسلمانان و آزادگان دنیا نوید دهند که قطع به یقین وعده خداوند متعال حتمی است و قطع به یقین مستضعفان و پیروان حق بر مستکبران پیروز می شوند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه