اقتصاد
وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت: عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمعآوری اطلاعات از جمله اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ برای حوزه مسکن است. به گزارش کائنات، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم دیدار نمایندگان تشکلها، جنبشها و فعالان دانشجویی با رئیس جمهور که برگزار شد، به اقدامات این وزارتخانه برای حل مشکل مسکن و جبران عقبماندگیها در این حوزه اشاره کرد و گفت: در پروژه مسکن مهر که یکی از کلانپروژههای خوب کشور در حوزه مسکن بوده است، ۸ هزار هکتار زمین به این پروژه اختصاص یافته بود این در حالی است که در قالب نهضت ملی مسکن ۵۵ هزار هکتار در حوزه شهری و ۴۰ هزار هکتار در حوزه روستایی، زمین، وارد فرایند ساخت مسکن شده که در طول تاریخ پس از انقلاب اقدامی کمسابقه است. *رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ وزیر راه و شهرسازی همچنین به ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار مسکن در حال ساخت اشاره کرد و گفت: رشد تولید مسکن از منفی ۱۵ و منفی ۱۳ در سالهای ۹۸ و ۹۹ به مثبت ۴.۸ در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲، رسیده است. *راهاندازی سامانه خودنویس و حذف واسطه در قرارداد موجر و مستاجر بذرپاش در ادامه به ۴۸۸ هزار مسکن روستایی در حال ساخت، راهاندازی سامانه خودنویس برای حذف واسطه در قرارداد موجر و مستاجر، ساماندهی مشاورین املاک و همچنین عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن با جمعآوری اطلاعات اشاره کرد. در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکلها و جنبشهای دانشجویی مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد، انجمنهای علمی دانشجویی دانشگاهها، اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل، جنبش عدالتخواه دانشجویی، هیئات مذهبی دانشجویی، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، کانونهای فرهنگی دانشگاهها، گروههای جهادی دانشجویی، نشریات دانشجویی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به بیان نظرات و دیدگاههای خود در زمینه مردمیسازی اقتصاد و مشارکت مردم در جهش تولید، مشکلات حاشیهنشینی و آسیبهای اجتماعی، ضرورت تخصصگرایی در نظام اجرایی کشور، بهرهگیری از دیپلماسی علمی با استفاده از ظرفیت اتحادیههای علمی- دانشجویی، ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور، لزوم اجرای کامل سامانه جامع تجارت با هدف مقابله با قاچاق کالا، اصلاح فرایند جذب اعضای هیئات علمی، استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی و دانشجویی در مردمیسازی اقتصاد، و همچنین اصلاح رویکردهای فرهنگی در دانشگاهها و مدارس پرداختند.