روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۲ اسفند - شماره 4564

عملیاتی شدن تصمیم بریکس برای راه‌اندازی سامانه مستقل پرداخت


  طبق اعلام بانک مرکزی، تصمیم گروه بریکس برای راه‌اندازی سامانه مستقل پرداخت عملیاتی شد. به گزارش کائنات، این سامانه مبتنی بر کاپیتوکارنسی ها بوده و بر بستر بلاکچین استوار است.
عملا اعلام جنگ رسمی به دلار و هژمونی غرب و از عوامل جهش تقاضا برای بیت‌کوین و دیگر ارزها است.

رئیس اتحادیه خرازی‌فروشان تهران مطرح کرد؛
سلطه چینی‌ها بر بازار اقلام چهارشنبه سوری
  رئیس اتحادیه خرازی‌فروشان تهران با بیان اینکه مواد محترقه عمدتا به صورت قاچاق و عموما از کشور چین وارد کشور می‌شود، گفت: افزایش قیمت مواد محترقه به دلیل افزایش نرخ ارز باعث شده بازار این کالاها نسبت به سال‌های قبل رونق زیادی نداشته باشد.
عبدالله اسفندیاری با بیان اینکه هیچ صنف و اتحادیه‌ای مجاز به فروش مواد محترقه برای مراسم چهارشنبه سوری نیست، گفت: بنابراین نمی‌توان در چارچوب قواعد صنفی با فروشندگان این کالاها برخورد کرد. بنابراین کسانی که مسئول حفظ امنیت شهروندان هستند از جمله پلیس اماکن یا نیروهای انتظامی باید با فروشندگان این کالاها که عموما دستفروش هستند برخورد کنند.   به گفته وی این مواد محترقه عمدتا به صورت قاچاق و عموما از کشور چین وارد می‌شود. اسفندیاری با بیان این‌که شهرداری هم باید با دستفروشان به دلیل سد معبر برخورد کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر شهرداری منطقه 12 به نیروهای تحت امر خود با حمایت هیئت امنای بازار و روسای اتحادیه‌های صنفی و همکاری نیروی انتظامی مانع فروش بساط گستران در محدوده چهارراه سیروس و پانزدهم خرداد شد. این محدودیت باعث شده عرضه مواد محترقه نسبت به سال‌های قبل کمتر شود. علاوه بر این افزایش قیمت این کالاها به دلیل افزایش نرخ ارز هم باعث شده بازار این کالاها نسبت به سال‌های قبل رونق زیادی نداشته باشد. رئیس اتحادیه خرازی‌فروشان تهران با بیان اینکه همه اتحادیه‌ها به اعضای خود هشدار دادند که از فروش این کالاها خودداری کنند، تصریح کرد: البته معمولا هم واحدهای صنفی مواد محترقه عرضه نمی‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس:
با ورود رئیس‌جمهور توزیع
 ارز مسافرتی متوقف می‌شود
  سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: با ورود رئیس‌جمهور در موضوع ارز مسافرتی توزیع این رانت ناعادلانه متوقف می‌شود. به گزارش کائنات، علی خضریان در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «پس از پیگیری از دستگاه‌های مسئول در دولت، مطلع شدم خوشبختانه با ورود آقای رئیس جمهور در موضوع ارز مسافرتی توزیع این رانت ناعادلانه متوقف می‌شود.
قطعاً مطالبه بعدی این است که با تصمیم‌گیران حراج منابع ارزی در شرایط جنگ اقتصادی که موجب آسیب اقتصادی و اجتماعی گردید، برخورد شود.»

حداقل سرمایه موردنیاز
برای تاسیس بانک
و موسسه اعتباری افزایش یافت
 حداقل سرمایه موردنیاز برای تاسیس و فعالیت بانکوهای غیر دولتی و موسسات اعتباری غیربانکی و بانک‌های قرض‌الحسنه افزایش یافت. به گزارش کائنات، حداقل سرمایه موردنیاز برای تاسیس و فعالیت بانک‌های غیردولتی ۲۰ هزار میلیارد تومان ، موسسات اعتباری غیربانکی به ۱۵ هزار میلیارد تومان و بانک‌های قرض‌الحسنه به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

اعطای تسهیلات به سپرده گذاران
با شرایط ویژه؛
جشنواره حساب‌های قرض الحسنه بانک ملت جذاب تر شد
  بانک ملت در راستای ترویج سنت حسنه قرض الحسنه علاوه بر اختصاص صدها فقره جوایز ارزنده، تسهیلات جدیدی را به جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک اضافه کرد.
به گزارش کائنات، با توجه به استقبال گسترده مشتریان از جشنواره حساب‌های قرض الحسنه، بانک ملت، شرایط ویژه ای را برای دریافت تسهیلات سپرده گذاران در نظر گرفته است. بر این اساس، علاوه بر اختصاص ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی و صدها هزار جوایز ارزنده دیگر، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، مرابحه، جعاله ویژه و حمایت از خانواده جوان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای سپرده گذاران در نظر گرفته شده است. همچنین متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در قالب جشنواره با سپرده گذاری حساب قرض الحسنه چه قبل و چه پس از دریافت تسهیلات می‌توانند علاوه بر تسهیلات ازدواج و فرزند آوری تصویبی بانک مرکزی از تسهیلات قرض الحسنه کمک هزینه ازدواج و فرزند آوری بانک ملت نیز برخوردار شوند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه