روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲ اسفند - شماره 4552

دارایی‌های ارزی بابک زنجانی به خزانه بانک مرکزی منتقل شد


  رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: اموال بازگردانده شده بابک زنجانی، دارایی‌های ارزی است و تماماً به خزانه بانک مرکزی منتقل شد. به گزارش کائنات، محمدرضا فرزین ضمن تقدیر و تشکر از مقامات محترم قوه قضاییه به ویژه رئیس محترم آن قوه و دستگاه‌های امنیتی کشورمان در پیگیری مستمر و شناسایی و انتقال اموال بابک زنجانی در خارج از کشور به تهران گفت: پیرو مصاحبه حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای رئیس محترم قوه قضاییه درباره شناسایی اموال بابک زنجانی در خارج و انتقال آن به تهران تاکید می‌گردد که اموال بازگردانده شده این فرد، دارایی‌های ارزی است و تماماً به خزانه بانک مرکزی منتقل شد.

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد؛
پرداخت وام ۲۰ میلیونی
بدون بهره برای خرید بیمه
  رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با یکی از بانک‌های کشور تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی خرید بیمه بدنه، بیمه عمر یا شخص ثالث با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود.
به گزارش کائنات، علی استادهاشمی، اظهار کرد: از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت تنها ۲۵ میلیون وسیله دارای بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث هستند که ۳۴ درصد کل وسایل نقلیه را شامل می شود. البته ۸۶ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه هستند.
وی افزود: برای اجرایی شدن مساله بیمه وسایل نقلیه اقدامات چندگانه‌ای را در دستور کار قرار دادیم؛ اقدام اول این است که بیمه شخص ثالث موتورها یک ساله شد. قبلا افراد می‌توانستند بیمه‌نامه را به صورت هفتگی و یک روزه خریداری کنند. ما اجبار کردیم تا این مدت به یک سال افزایش یابد که در هیات دولت به تصویب رسیده است.
به گفته استادهاشمی اقدام دیگر تخفیف ۲۰ درصدی بیمه موتورسیکلت‌های صفر کیلومتر است.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بخشودگی جرایم بیمه تا آخر اسفند اجرا می‌شود، گفت: کسانی که بیمه شخص ثالث ندارند اگر بیمه نامه را تا پایان اسفند دریافت کنند می توانند از تخفیف کامل جرایم استفاده کنند.
استاد هاشمی تصریح کرد: یکی از کارها انعقاد تفاهم نامه بیمه مرکزی با یکی از بانکهای کشور است که تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات خرید بیمه نامه با نرخ سود صفر پرداخت می‌شود. متقاضیان خرید بیمه نامه پس از مراجعه به نمایندگی شرکتهای بیمه به یکی از بانک‌ها متصل می شوند که می‌توانند برای دریافت بیمه بدنه، بیمه عمر یا شخص ثالث تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی دریافت کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: هر شرکتی که بتواند این خدمات را ارایه کند بدهی را باید به صورت اقساط به بانک پرداخت می‌کند. مدت بازپرداخت این وام یک ساله است.

«باجت» بانک تجارت اعتبار
20 میلیون تومانی می‌دهد
  بانک تجارت به مناسبت تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان و به‌منظور افزایش قدرت خرید مردم با همکاری اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت به متقاضیان، اعتبار 20 میلیون تومانی با دوره بازپرداخت 65 روزه اعطا می‌کند.
به گزارش کائنات، متقاضیان این طرح ملی می‌توانند با نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن «باجت» بانک تجارت، از اول اسفند تا 29 اسفند از طریق منوی اعتبار BNPL، طرح اعتبار عید تا عید را انتخاب کرده و پس از انجام مراحل انتخاب حساب، اعتبارسنجی و امضای دیجیتال قرارداد، اعتبار 20 میلیون تومانی خود را فعال کنند. در حال حاضر مشتریان دارای رتبه اعتبارسنجی A و B مشمول دریافت این اعتبار هستند.
مشتریان می‌توانند پس از فعال‌سازی این خدمت، سبد وسیعی از خرید روزمره خود در ایام پایانی سال را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچون دیلی‌مارکت، هایپرمی، هایپر فامیلی‌، افق کوروش، جانبو، هفت و 3000 فروشگاه حاضر در طرح خریداری کنند. علاوه بر این، فروشگاه‌های اعلام شده در سایت عید تا عید به آدرس EIDTAEID.IR یا فروشگاه‌هایی که پوستر طرح بر روی ویترین آن‌ها نصب شده باشند نیز حائز شرایط خرید اعتباری این طرح هستند.
بر اساس این خبر، متقاضیان می‌توانند در اسفندماه سال 1402 از اعتبار خود برای خرید کالا استفاده کرده و بازپرداخت آن را از اردیبهشت ماه سال 1403 انجام دهند. در این طرح تمام تخفیف‌ها به حساب خریدار منظور خواهد شد و پس از آن، مبلغ باقی‌مانده به‌صورت اقساط از متقاضیان دریافت می‌شود. بازپرداخت ثبت نام وام ۲۰ میلیونی خرید کالا سایت عید تا عید تا 65 روز بدون دریافت هیچ سودی انجام خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه