روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۴ بهمن - شماره 4546

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

تولید ناخالص داخلی ۲.۵ تریلیون دلار می‌شود


   رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام اینکه ایران نوزدهمین اقتصاد دنیاست، گفت: تولید ناخالص داخلی تا پنج سال آینده به ۲.۵ تریلیون دلار می‌رسد.
به گزارش کائنات، داوود منظور در توئیتی اظهار کرد: ایران نوزدهمین اقتصاد دنیا با تولید ناخالص داخلی ۱.۸۱ تریلیون دلار (براساس شاخص قدرت خرید) است.
به گفته وی، برای پنج سال آینده افزایش تولید ناخالص داخلی به سطح ۲.۵ تریلیون دلار (براساس شاخص قدرت خرید) همزمان با ۵۰ سالگی انقلاب اسلامی هدف گذاری شده است.

قرارداد تسهیلاتی
 ۳۲۳ هزار و ۴۰۱ واحد
 نهضت ملی مسکن منعقد شد
  مدیرعامل بانک مسکن از افتتاح حساب یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۷۴۲ نفر در بانک مسکن خبر داد و گفت: قرارداد تسهیلاتی ۳۲۳ هزار و ۴۰۱ واحد در این بانک منعقد شده است.
به گزارش کائنات، سید عباس حسینی روند ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن را توسط آن بانک توضیح داد و افزود: طبق آمارها تاکنون یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۷۴۲ نفر در بانک مسکن افتتاح حساب کردند.
مدیرعامل بانک مسکن، میزان قرارداد تسهیلاتی منعقد شده در آن بانک را از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون معادل ۳۲۳ هزار و ۴۰۱ واحد به مبلغ ۱۴۰ هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان عنوان کرد.
حسینی توضیح‌داد: تاکنون ۱۲۸ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده که از این میزان ۷۶ هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان از محل تسهیلات و ۵۱ هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان است.

با همکاری دانشگاه صنعتی امیر کبیر؛
بانک صادرات ایران
«آکادمی بانکداری هوشمند» تأسیس می‌کند
 همزمان با امضای تفاهم‌نامه بانک صادرات ایران با دانشگاه صنعتی امیرکبیر، معاونت فناوری اطلاعات و اداره کل هوشمندسازی و نوآوری این بانک نیز با پارک علم و فناوری این دانشگاه تفاهم‌نامه تأسیس آکادمی بانکداری هوشمند امضا کرد.
به گزارش کائنات، در این تفاهم‌نامه که به امضای هادی امینی فرد رئیس اداره کل هوشمندسازی و نوآوری و همچنین سید فرهنگ فصیحی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسید، تأسیس آکادمی بانکداری هوشمند با 12 هدف مشخص مورد توافق قرار گرفت.
برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه، ارتقای سطح علمی کارکنان شبکه بانکی، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان در حوزه بانکداری هوشمند از جمله علم‌داده و هوش‌مصنوعی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های تخصصی و رویدادهای مرتبط و همچنین طراحی شیوه‌های نوین آموزش متناسب با نیازهای بانک، از جمله این موارد است.
ارائه دوره‌های تخصصی کاربردی بین‌المللی با همکاری مراکز علمی معتبر خارج از کشور، ایجاد و توسعه دوره‌های بین رشته‌ای کاربردی، مشارکت در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، کاربردی و فناورانه، اجرای طرح‌های بانکداری هوشمند با استفاده از پشتوانه‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، دانشجویان نخبه، کارورزی و حمایت از پایان‌نامه‌ها از دیگر اهداف تأسیس این آکادمی عنوان شده است.
ایجاد مرکز نوآوری و مهارت‌افزایی، حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیان، ایجاد شبکه مربیان و اساتید و شناسایی افراد مستعد و توانمند برای جذب در بانک یا شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فناوری و نوآوری بانک، از جمله اهداف مورد توافق در این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

رشد بیش از دو برابری
ضمانت نامه های صادره
 بانک کشاورزی در سال جاری
  جمع مبلغ ضمانت نامه های صادره بانک کشاورزی در پایان دی ماه سال جاری نسبت به پایان سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.
به گزارش کائنات، با افزایش 2.36 برابری مجموع مبلغ ضمانت نامه های صادره این بانک در سال جاری، سهم بانک کشاورزی در شاخص مبلغ ضمانت نامه های صادره برای مشتریان در بین سیستم بانکی نیز با رشد 1.52 برابری همراه بوده است.   
بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی با هدف ارائه خدمات بانکی کامل و جامع به هموطنان گرامی در گسترده ترین شبکه شعب سیستم بانکی در اقصی نقاط کشور، در کنار ارائه خدمات رایج  بانکی، با بهره گیری از سامانه یکپارچه صدور ضمانت نامه، طیف وسیع و متنوعی از انواع ضمانت نامه های ریالی و ارزی بانکی را با امکان استعلام اصالت ضمانت نامه های صادر شده از طریق تارنمای بانک، صادر می کند. ضمانت نامه های بانکی بانک کشاورزی به لحاظ کاربردی انواع  مختلفی دارند که از آن جمله می توان به ضمانت نامه شرکت در فرآیند ارجاع کار، مناقصه یا مزایده، انجام تعهدات، پیش پرداخت، استرداد کسور حسن انجام کار، ارزی، گمرکی و تعهد پرداخت اشاره کرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه