روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ بهمن - شماره 4545

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

سود سپرده‌های بانکی همچنان معاف از مالیات است


    رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: سود سپرده‌های بانکی همچنان از مالیات معاف است. به گزارش کائنات، داوود منظور در توییتی عنوان کرد: معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی اعم از سپرده‌های اشخاص حقوقی و حقیقی به موجب قانون مالیات‌های مستقیم مصوب و برقرار شده است. وی گفت: این معافیت بدون هیچ‌گونه تغییری در سال آینده ادامه خواهد یافت.

طی ۱۰ ماهه امسال انجام شد؛
واردات ۲.۳ میلیون تن اقلام فولادی به ارزش ۲.۶ میلیون دلار
  آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از عملکرد فولادی‌ها طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد که جز برای مقاطع و محصولات فولادی، نیاز کشور به واردات زنجیره آن و فولاد نسبت به سال گذشته کمتر شده و ۲.۳ میلیون تن از انواع مقاطع، محصولات و فولاد میانی به ارزش دو میلیون و ۶۵۵ هزار دلار طی این مدت وارد کشور شده است.
به گزارش کائنات، طی ۱۰ ماهه سال جاری مجموع واردات مقاطع طویل فولادی و فولاد میانی کاهش یافته و برای آهن اسفنجی، گندله سنگ‌آهن و کنسانتره آن نیز همچون روال سال‌های اخیر، واردات صفر بوده اما میزان واردات در محصولات فولادی  و مقاطع تخت فولادی افزایشی رقم خورده است. ارزش واردات این اقلام فولادی نیز به‌تبع، نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای مقاطع تخت و محصولات فولادی بیشتر شده و برای فولاد میانی و مقاطع طویل کاهشی شده است. بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی ۱۰ ماهه سال جاری مجموع واردات انواع مقاطع طویل فولادی ۸۱ هزار تن به ارزش ۹۶ میلیون دلار ثبت شده که نسبت به ۱۱۳ هزار تن وارد شده در مدت مشابه سال گذشته به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار، به لحاظ حجمی ۲۸.۳ درصد و به لحاظ ارزشی چهار درصد کمتر شده است که نشان از کاهش نیاز به واردات این مقاطع دارد.
این درحالیست که میزان واردات مقاطع تخت متاسفانه افزایش ۷۹.۶ درصدی وزنی و ۳۸ درصدی ارزشی داشته است؛ در حالیکه میزان واردات آن در مجموع ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱، حدود ۶۱۷ هزار تن به ارزش ۸۹۴ میلیون دلار ثبت شده، این عدد در مدت مشابه سال جاری از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فراتر رفته است. میزان واردات محصولات فولادی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز افزایشی رقم خورده و با رشد قریب به ۶۳ درصدی از ۷۳۰ هزار تن به ارزش ۹۹۴ میلیون دلار به یک میلیون و ۱۸۹ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۳۲۶ هزار دلار رسیده است. اما در فولاد میانی نیز میزان تولید داخل معادل بالغ بر ۲۷ میلیون تن، پاسخگوی نیاز داخل بوده و تنها ۳۰۰۰ تن از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به ارزش سه میلیون دلار وارد شده که اکثریت آن مربوط به ماه‌های ابتدایی وارد شده است.
این میزان واردات فولاد میانی نیز مربوط به بیلت‌وبلوم است و واردات اسلب صفر ثبت شده است. همچنان تا پایان ۱۰ ماهه امسال (همچون سال گذشته) واردات آهن اسفنجی، گندله سنگ‌آهن و کنسانتره سنگ‌آهن صفر است و نیازی به واردات این سه ماده معدنی به کشور نبوده و نیست.

وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد؛
افزایش ۱۲هزار تنی
محصولات شیلاتی
  وزیر جهادکشاورزی گفت: با افتتاح طرح های شیلاتی در ایام دهه فجر ۱۲ هزار تن محصولات شیلاتی به تولیدات کشور افزوده خواهد شد.
به گزارش کائنات، ۱۴۲ طرح شیلاتی با اعتبار ۷ هزار میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح شد که می‌تواند برای ٩٠٠٠ نفر اشتغال ایجاد کند. محمدعلی نیکبخت، وزیر جهادکشاورزی در افتتاحیه این طرح ها با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲ هزار تن محصولات شیلاتی به تولیدات کشور افزوده خواهد شد، گفت:به عنوان راهبرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی اولویت اول را برای سرمایه‌گذاری حوزه شیلات قرار داده ایم که این سرمایه گذاری در تجهیزات نوین و تکنولوژی‌های جدید و هم در تجهیز شناورها و روش‌های صید خواهد بود.
وی افزود:باید به سمتی برویم که بتوانیم در صید و صیادی و آبزی پروری حداکثر استفاده را از دریا داشته باشیم.

رییس هیات مدیره بیمه ایران:
بیمه گزاران شرکاء ما هستند
  حسن شریفی مدیرعامل بیمه ایران با بیمه گزاران منتخب استان بوشهر بازدید کرد. در این دیدارها که در فضایی صمیمی انجام گشت مدیر عامل بیمه ایران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت بیمه و بیمه ایران، بیمه گزاران را اصلی ترین استفاده کننده از خدمات خواند و بر شراکت بیمه گزاران در امور بیمه گری تاکید کرد.
به گزارش کائنات؛ شریفی در این دیدارها که با حضور هیات همراه انجام شد گفت: به دنبال این هستیم که با خدمات خوب، حال بیمه گزاران را خوب کنیم. آماده هستیم تمامی نیازهای بیمه گزاران را پاسخ داده و در صورت نیاز توان کارشناسی طراحی بیمه نامه های جدید را نیز داریم.
شرکت پتروشیمی پارس به مدیریت عاملی مهندس میرحاجی، شرکت شناورسازی ناخدای جزیره به مدیریت عاملی محمود خدری و هلدینگ پخش آسمان به مدیریت عاملی حسین حیدری بیمه گزارانی بودند که با مدیرعامل بیمه ایران دیدار داشتند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه