روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ بهمن - شماره 4545

نصرالله در دیدار با امیرعبداللهیان:

دشمن صهیونیستی در بحران و تنگنای راهبردی قرار گرفته است


  حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، که در نخستین سفر منطقه‌ای خود به بیروت سفر کرده است، با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار آخرین تحولات منطقه با تمرکز بر وضعیت جنگ و نسل‌کشی علیه غزه و اوضاع فلسطین و جنوب لبنان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. دبیرکل حزب‌الله ضمن تقدیر از حمایت‌های امام خامنه‌ای، رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و با تشریح وضعیت و توان بالای مقاومت و انسجام و هماهنگی گروه‌های مقاومت در حمایت از فلسطین و غزه یادآور شد: «دشمن صهیونیستی در بحران و تنگنای راهبردی قرار گرفته و به هیچ یک از اهداف خود در میدان دست نیافته است.» سیدحسن نصرالله مقاومت را عنصر مهمی در معادلات منطقه دانست و تأکید کرد: «بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است.»
حسین امیرعبداللهیان در این دیدار گزارشی از تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از فلسطین و مقاومت و تمرکز بر راه‌حل سیاسی مبتنی بر حقوق مردم فلسطین در محافل بین‌المللی ارائه کرد و گفت: «پذیرش مقاومت به‌عنوان طرف اصلی در ابتکارات سیاسی مطرح‌شده، نشان از نقش و جایگاه مقاومت در فلسطین و منطقه است. مقاومت فلسطین هم در مسیر مقاومت و ایستادگی و هم در توجه به راهکار سیاسی، با حکمت و اقتدار عمل کرده است. در هر ابتکار سیاسی، باید نقش مردم فلسطین و اجماع رهبران و گروه‌های فلسطینی به‌عنوان محور اصلی مدنظر قرار گیرد.»
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در نشستی با سفیر و اعضای سفارت و نمایندگان برخی نهادها و مؤسسات ایرانی مقیم لبنان کمک به پیشرفت روند سیاسی در لبنان و توسعه روابط دوجانبه با این کشور را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد. حسین امیرعبداللهیان در نشست صمیمانه با سفیر و اعضای سفارت و نمایندگان برخی نهادها و مؤسسات ایرانی مقیم لبنان، در محل سفارت کشورمان در بیروت شرکت کرد. در این نشست آخرین وضعیت روابط دوجانبه با کشور دوست و برادر، لبنان، تحولات فلسطین و برخی تحولات‌ منطقه‌ای مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. امیرعبداللهیان پس از شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات سفیر کشورمان و برخی حاضران در این‌ نشست، طی سخنانی با اشاره به مشترکات قوی سیاسی، دینی، فرهنگی و اجتماعی میان دو کشور ایران و لبنان افزود: لازم است با تلاش و پیگیری‌های بیشتر با بخش‌های دولتی و خصوصی لبنان، روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری نیز گسترش و به سطح مطلوب ارتقا یابد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه